מיני כנס הקמה למפלגה ישירה

Tal Yaron

to התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום
הי,

מחר בערב בשעה 19:30, ניפגשים למיני כנס בנושא הקמת מפלגה ישירה. להצטרפות, הרשמו לארוע
את הכנס מארגנת קבוצה של פעילים, שאני בינהם, שנפגשה במשך רבעון, ובנתה לעצמה מתודות של דמוקרטיה השתתפותית. כך שהמפלגה תקום על יסודות דמוקרטיים מהותיים.

המפגש יכיל שלוש הרצאות קצרצרות (7 דקות להרצאה), ולאחר מכן אי-כנס, שמטרתו לברר נושאים מהותיים, ולהציע דרכי פעולה ושיתוף פעולה.

מוזמנים,

טל ירון,

052-6079419

בלוג כללי: talyaron.com
מדיה-ויקי בנושא דיון: delib-democracy.org
קבוצת המחקר: deliberationresearch.wordpress.com

Itay Nevo

to israeli-direct-democracy-open-forum
ראיתי לא מזמן כתבה (נראה לי באנגלית) על כך שהתחילו מערכת של דמוקרטיה ישירה לעודד בעלי מניות להצביע בבחירות שקשורות למעמדם בחברות בהם יש להם מניות. לא זוכר איפה הייתה הכתבה, נראה לי באפליקציה של גוגל לחדשות. לא הצלחתי למצוא אותה שוב.

--
‏קיבלת את ההודעה הזו מפני שאתה רשום לקבוצה 'התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום' של קבוצות Google.
כדי לבטל את הרישום לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה דוא"ל, שלח דוא"ל אל israeli-direct-democrac...@googlegroups.com.

Dror Reshef

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
הי טל,
ראשית בהצלחה.

לדעתי יובל נוח הררי צודק לגבי מיתוסים, כדי שאנשים ישתפו פעולה בגודל מעל150-500 איש ,  הם חייבים מיתוס משותף. אני לא בטוח שדמוקרטיה ישירה היא דבר מספיק לזה -

יש צורך במשהו ערכי ויותר עמוק. לדעתי יש יותר סיכוי למפלגות שונות בעלות צביון פוליטי-תרבותי ברור שישלבו את הדמוקרטיה בתוך ההתנהלות שלהן ואולי גם את הדמוקרטיה כחלק מערכים כלליים במצע ובראיית עולם. לדוגמה מפלגת ימנית-שמרנית , מפלגה ליברלית- קפיטליסטית, סוציאל דמוקרטית, וירוקה - לכל אחת מאלה יהיה סיכוי טוב יותר לצבור קהל אוהד עם דמוקרטיה ישירה מאשר לנסות להגיד שהמצע שלהם לא מכיל שום דבר - רק דמוקטריה ישיררה.

Yarden Hochman

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
זה נוגד את כל הרעיון. אם הבעיה היא ליצור הד מספיק גדול בעזרת מיתוס, עדיף להתקדם לאט יותר ואולי להשפיע על דברים קטנים יותר, כמו עיריות, מאשר לזנוח רעיון בגלל שאנשים לא רוצים לעשות מהפכת דמוקרטיה ישירה.

Dror Reshef

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
אני לא יודע אם זה נוגד את כל הרעיון. זה פשוט דרך אחרת לקדם את אותו רעיון .

אנשים אוהבים להיות מחוברים למיתוסים שלהם. גם כשיש דמוקטריה ישירה , אנשים מצביעים לפי קווים של הדברים שהם התרגלו לחשוב. יש חשיבות אדירה לתרבות ולהרגלי חשיבה.

כאשר אנחנו אומרים לאנשים - בואו להצטרף למפלגה בדמוקטריה ישירה וזהו - אנחו גם אומרים להם  - ותוותרו על כל שאר  הנושאים שבהם אתם מאמינים. לדוגמה אתה מאמין בחשיבות של הסכם שלום או בקידום מעמד האישה - תדחה את זה עד שדמוקרטיה ישירה תשכנע מספיק אנשים - וגם אז - לא ברור שתצליח לשכנע בכלל. זה דורש הקטנה של כל המיתוסים האחרים לטובת המיתוס הדמוקרטי.

הדרך האחרת היא לא להקטין את המיתוסים האחרים בצורה דראסטית. מי שרוצה להצביע למפלגה שדומה למפלגת הליכוד באידאולוגיה ובערכים שלה- עדיין יכול לעשות את זה - אבל יש לו יתרונות גדולים אחרים ביחס למפלגות האחרות שמדברות אידאולוגיה ומבצעות שחיתות.

David Alexander

to israeli-direct-de...@googlegroups.com

אולי תגיעו ותציגו את העמדה שלכם.
יהיה כיף להפגש שוב.

Tal Yaron

to התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום
אכן, היה כיף להיפגש שוב :-) (הגיעו אולג, אוריאל, דויד, עוז ואנוכי).

דרור, מיתוס הדמוקרטיה הניע את דור מלחמת העולם השניה, לחצות את האוקיונוס ולהלחם בדיקטטורות.

גם כאן, כנראה יהיה עלינו לבנות את המיתוס של האדם האחראי לגורלו, בעל ההשפעה. צודק. נקודה חשובה.

טל ירון,

052-6079419

בלוג כללי: talyaron.com
מדיה-ויקי בנושא דיון: delib-democracy.org
קבוצת המחקר: deliberationresearch.wordpress.com

יוסף בן טוב

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
דרור, מיקוד הוא דבר חשוב מאין כמוהו במסר, לדעתי יהיה מאד קשה לכלול את כל האידיאולוגיות והארכיטיפים ועוד להוסיף עליהם דמוקרטיה ישירה. אלא אם אתה תופס את הדמוקרטיה הישירה כעניין טכני ואז אתה אומר- "אל תשנה את דעתך, פשוט תן לה להישמע", שזה יפה כשלעצמו ודורש שותפים במפלגות הגדולות.
אבל לדעתי האישית, הדמוקרטיה הישירה היא יותר מעניין טכני, היא אידיאולוגיה בפני עצמה.

ארז גרינברג

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
+1
לדעתי יש לפתח שתי מפלגות אחיות האחת תהווה בית לאלו שמאמינים במדינה אחת והשנייה למי מאמינים בשתי מדינות לשני עמים.

בתאריך יום רביעי, 1 באוקטובר 2014 18:03:24 UTC+3, מאת Dror Reshef: