עדכון חשוב - המהפכה מתקדמת

Tal Yaron

to התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום
הי תומכי הדמוקרטיה הישירה.

בינתיים, במאמר מוסגר (עוד לא בשלו התנאים לצאת עם כך לפייסבוק), נראה שמהפכת הדמוקרטיה הישירה מתקדמת. עיריית רעננה, על פי בקשת ראש העיר, פועלת לייצר לעצמה משילות אחרת. דמוקרטיה שבה התושבים יהיו הרבה יותר דומיננטים וקרובים לקבלת ההחלטות. לשם כך הם יצאו במכרז, ויצא שזכיתי בו.

המטרה היא ב-2013 להכין את התשתית של העירייה, וב-2014, אם ירצה הבוחר להפוך את רעננה לדמוקרטיה השתתפותית. כבר עכשיו יש שם תהליכים של שיתוף הציבור.

כך שנראה לי שלאט לאט, העניין יתקדם, ותהיה לנו לבסוף, בע"ה, דמוקרטיה ישירה. כך שכל אחד ידחוף בתחומו, ובסוף זה יקרה.

בהצלחה,

טל ירון,
מוביל מרכז עתיד - רעננה

052-6079419

Dor Konforty

to israeli-direct-de...@googlegroups.com

וואו ... !

--
קיבלת הודעה זו מכיוון שאתה מנוי לקבוצה 'התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום' בקבוצות Google.
כדי לבטל את המנוי לקבוצה הזו ולהפסיק לקבל ממנה הודעות דוא"ל, שלח הודעת דוא"ל אל israeli-direct-democrac...@googlegroups.com.

Yoav Gosh

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
וואו!!!

סחטיין!!

מחכה לשמוע עוד פרטים

כל הכבוד לך

2013/3/10 Dor Konforty <konfo...@gmail.com>

--
"We must become the change we want to see in the world"

דני רשף

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
גדול !!
כל הכבוד ובהצלחה ...

Tal Yaron

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
הי,

תודה. בהחלט זקוק לאיחולי הצלחה. האתגרים מאד גדולים.

אני כבר בתפקיד ארבע וחצי חודשים. מי שיזם את הנושא, היא אחת סמנ"כליות (תחת עידוד של המכון לחינוך דמוקרטי) מיכל הירש נגרי. ראש העיר אהב את הרעיון, ואליה הצטרפה פרי נתיב, הסמנכ"לית השניה. כך שהנושא רציני מאד.

הבעיה העיקרית בפיתוח דמוקרטיה השתתפותית, היא שיפור הבירוקרטיה (ההבדל מדמוקרטיה ישירה, הוא שבהשתתפותית, מקבל ההחלטות הסופי, הוא ראש המועצה, אך לאזרחים יש הרבה יותר השפעה על קבלת ההחלטות, והם שותפים בעיצוב העיר וגם מהווים חלק מהזרוע המבצעת (כלומר הם בעצמם מבצעים חלק מהיוזמות)).

עיריית רעננה, כבר מ-2006 מנסה לשתף את הציבור (חזון העיר נבנה בשיתוף התושבים ב-2006). יש בעיר מנהלת תעשיה, שדואגת לחיבור העסקים ולקידום יוזמות עיסקיות הצומחות מהשטח (מוביל את התחום רואי דינוביץ') כבר היום הרחוב הראשי, מעוצב בתהליך של שיתוף ציבור (תהליך שנקרא שאררט). אלא שנכון להיום, התהליכים הללו הינבו אלפי בקשות שהרשות לא מסוגלת לעמוד בהם. תהליכים בעירייה, כמו בכל אירגון גדול אחר, הם איטיים, וקשה לבצע את מה שהתושבים מבקשים. גם עדיין לא התפתחו פרקטיקות של יזמות-אזרחית, שבה האזרחים עצמם מנהלים את המיזמים שהם רוצים.

לכן, האתגר שלנו ב-2013, הוא להצליח לגרום לחלקי העירייה לפעול בשיתוף פעולה מוצלח יותר ומהיר יותר, ממה שהיה עד כה. כל תהליך שיתוף הפעולה בין אגפי, בכל ארגון גדול, הוא מסובך. כל ישיבה דורשת תיאום של אנשים עסוקים. תהליכי קבלת ההחלטות בישיבות מתבססים על שיטות קלאסיות, ולכן חוכמת הרבים נעלמת.

לכן, האתגר הגדול מבחינתי, הוא למצוא דרכים ליעל את הישיבות, לסייע בקבלת החלטות מבוססות חוכמת רבים. בסה"כ יש שיתוף פעולה מצויין בעירייה, ונראה שמנהלי העירייה ועובדי העירייה, ברובם ששים לשינוי ורוצים לקחת בו חלק.

לא הכל חלק, ולא תמיד אפשר לעשות כל מה שחולמים עליו, אבל אני מקווה שבעוד כמה חודשים, אוכל לדווח שהדברים זזים מהר יותר ושעיריית רעננה מוכנה אירגונית לדמוקרטיה השתתפותית.

בתאריך 10 במרץ 2013 10:07, מאת דני רשף <reshe...@gmail.com>:
בברכה,

yosi yaeli

to israeli-direct-de...@googlegroups.com

טל

שיהיה לך בהצלחה

ממרחק אני רוצה לתת לך עצה אחת. כדי שתהליך כזה יצליח צריך להגיע למצב שבו מנגנון העיריה יקבל משהו בתמורה למאמץ. בינתיים תיארת בצדק שאנשי העיריה מקבלים הרבה תכתובת והצעות וזה כמובן מהווה עול ניהולי עליהם נוסף על מה שקיים היום. כדי שלא יתייאשו מהמיזם החשוב הזה לדעתי הם צריכים לקבל תמורה כלשהי מצד האזרחים. אני לא מכיר את מה שקורה בעירית רעננה ולכן אין לי הצעה קונקרטית אלא רק חומר למחשבה בשבילך.

יוסי יעלי

מאת: israeli-direct-de...@googlegroups.com [mailto:israeli-direct-de...@googlegroups.com] בשם Tal Yaron
נשלח: Sunday, March 10, 2013 10:37 AM
אל: israeli-direct-de...@googlegroups.com
נושא: Re: עדכון חשוב - המהפכה מתקדמת

Tal Yaron

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
תודה יוסי,

אכן נושא התמורה הוא חשוב, כרגע הפתרון שחשבתי עליו, הוא סוג של קרדיטים. מצב בו לכל פרויקט יש רשימת תורמים ידועה, ועל פי התרומה כך מחולקים הקרדיטים. האזרחים יוכלו לציין את טיב השירות שקיבלו וכך והשותפים יתחלקו בקרדיטים. מחלקות שיקבלו הרבה קרדיט יציינו לשבח בסוף השנה, או בטקסים מתאימים. חשוב גם שבסוף כל פרויקט משותף, יעלו לבמה נציגי עירייה ותושבים שלקחו חלק במיזם ויקבלו את הוקרת הקהל.

אם יש רעיונות אחרים או שיפורים, אשמח ללמוד ולהיתרם

בתאריך יום ראשון, 10 במרץ 2013, yosi yaeli כתב:
--
[...]

Sent from Gmail Mobile

Dror Reshef

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
טל, כל הכבוד! מקווה שהמהלך יצלח.

דאך אחת אולי כדי לקדם יוזמות מהשטח היא הכלי DIGG שמאפשר לאנשים להציע הצעות ולאנשים אחרים להגיד אם הם בעד ההצעה. ככה מתוך אלפי הצעות הפופלאריות יעלו למעלה. בשלב מסויים אני מציע שתהיה התייחסות של מומחים ומתוך הצעות כאלה יועלו דברים לפורום רחב יותר.

בכל מקרה, בהצלחה.
דרור

יוסף בן טוב

to israeli-direct-de...@googlegroups.com

בהצלחה !!
כל הכבוד

Tal Yaron

to israeli-direct-de...@googlegroups.com
תודה יוסף,

דרור ודור,

אין ספק שצריך Digg או משהו דומה. כרגע אנו מתמקדים יותר באינטראקציות אנושיות המאפשרות יותר שיתופי פעולה (אני יכול לדבר על השיטות שאנו מפתחים שעות :-) )

בעתיד ככל שנגיע לשיתוף ציבור ממשי (המתוכנן ל-2014), בהחלט נצטרך כבר להשתמש בתוכנות. עד אז, אנסה לפתח Digg דרך פרויקטים של הסדנא לידע ציבורי. יש שם שתי בקשות לשיתוף ציבור, של משרד ראש הממשלה ושל עיריית תל-אביב. אעדכן, כשיהיה משהו רלוונטי לגבי ה-Digg.

לגבי קוד פתוח, הסדנא עובדת, ואני יודע שהאחראית על התחום בעיריית רעננה מעונינת בפיתוח בקוד פתוח (וכנראה לעירייה יש גם את היכולות). הדבר דורש מבחינתם תהליך של החלטה. נקדם גם תחום זה בשנת 2013.

להתראות והמשך עשיה דמוקרטיה ברוכה,
טל