לקחים מן הפרויקט הדמוקרטי ההשתתפותי המוניצפלי הראשון בארץ

Tal Yaron

to התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום, Carmel Vaisman, שלום בוגולבסקי, הקבוצה לחקר תהליכי דיון, קבוצת המחקר לקבלת החלטות, אזי לב-און
חברים, חוקרי/חובבי דמוקרטיה השתתפותית/דמוקרטיה ישירה/דליברציה,

אני מזמין אתכם לפגישה סגורה ומצומצמת רק לנו (בגלל חוזה חיסיון), להפקת לקחים משותפת סביב סיום הפרויקט הראשון בארץ להקמת דמוקרטיה השתתפותית ברמה המוניצפלית.
אשמח לפגוש אתכם שוב, וביחד, כמו תמיד לללמוד, לחשוב ולהבין את האתגרים האמיתיים שעומדים בפנינו בארץ.

בפגישה אציג:
  • את הכלים שפיתחנו
  • את ההתמודדות עם קשיי הבירוקטיה
  • את המשחקים הפוליטיים שמתנהלים
  • ננהל שיח פתוח על מה שקרה, וכיצד ניתן להשתפר.

כדי להיפגש, אנו זקוקים למקום מפגש במרכז הארץ. מי יכול לנדב מקום מפגש שמתאים לכ-30 אנשים?
וכמו כן, אנא כתבו לי האם אתם מעוניינים להשתתף במפגש הזה.

-----
באריכות:

במשך שנה שלמה, זכיתי להיות מוביל של פרויקט מונציפלי, שתפקידו היה לייצר דמוקרטי הששתפותית. הפרויקט הונע על ידי ראש העיר, והעיר נרתמה להוביל מהלך שלם להנעת השתתפות אזרחים בהחלטות העיר.

התוכנית שהעיר בנתה היתה מרתקת, והיא עוצבה בהשתתפות התושבים. ולאחר מכן במשך שנה בנינו את היסודת להקמת הדמוקרטיה ההשתתפותית. אלא שבמציאות, כמו במציאות, גילינו שישנו קושי לממש את החזון. הנעת התהליך במערכת הבירוקרטית לא היתה פשוטה, ובמהלך אותה שנה ניסתי להתמודד עם המערכת. היתה זאת הרפתקאה מסמרת שער (תכל'ס גם השיער שלי נעשה דליל ולבן יותר באותה שנה). לאחר שנה של התמודדות יום יומית, עם עליות וירידות הפרויקט נסגר, כי ראש העיר התחלף. אבל גם המערכת הבירוקרטית לא ממש תרמה, וכמובן גם הנאיביות שלי.

עבורי היתה זאת שנה מדהימה, שלמדתי ממנה הרבה על איך בונים דמוקרטיה השתתפותית, על ממשל מוניצפלי וגם מה הקשיים של דמוקרטיה השתתפותית.

למרות שלא הצלחנו, אני חושב שיש המון מה ללמוד מהניסיון הזה. והייתי רוצה להזמין אתכם כולכם לחשוב ביחד, בפגישה סגורה,  על האתגרים העומדים בפני הדמוקרטיה ההשתתפותי בישראל, בתקווה שנוכל להשתפר לפעם הבאה.

שימו לב כי בהתאם לחוזה החיסיון, לא ניתן יהיה לפרסם את הדברים שאומר. לכן, הדיון יהיה סגור אך ורק לנו, קומץ האנשים שמתעניינים בדליברציה, בדמוקרטיה ישירה ובדמוקרטיה השתתפותית.

כדי שנוכל להיפגש, אני מחפש מקום מפגש מתאים במרכז הארץ. האם מישהו יכול להציע מקום כזה?

לאחר שנדע את המקום אציע תאריך, וניפגש.

Tal Yaron

to התנועה לדמוקרטיה ישירה - פורום, Carmel Vaisman, שלום בוגולבסקי, הקבוצה לחקר תהליכי דיון, קבוצת המחקר לקבלת החלטות, אזי לב-און
תודה לכל מי שענה, והציע מקום. אנא רשמו תאריך ומקום.

כדי שיהיה נוח לכולם להגיע, וגם כדי שנוכל להכיר את החבר'ה של הסדנא לידע ציבורי, ארגון חשוב מאד בכל הקשור להשתתפות אזרחים בקבלת החלטות, המפגש יערך בקפוס גוגל, הסדנא לידע ציבורי. יגאל אלון 98, קומה 26. שתי דקות הליכה מתחנת רכבת השלום.

תאריך: 23 ליוני, 19:00 (כך יוכלו גם אנשי האקדמיה, שנמצאים בחופשת סמסטר, להגיע).

בברכה,