АСХАБИ КИРАМ – 83

1 view

Islamdini.kz

May 29, 2024, 6:01:58 AMMay 29
to islam...@googlegroups.com

ИМАМ РАББАНИ АХМЕД ФАРУҚИ СӘРҺӘНДИ (қуддиса сиррух) ХАЗРЕТТІҢ ӨМІРБАЯНЫ (2)

3) Пайғамбарымыз (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) айтқан: «Үмбетімнен Сыла есімді біреу шығады. Оның шапағатымен жәннатқа көптеген адам кіреді». Бұл хадис шәрифті Имам Суюти (рахимә-һуллаһу та'ала) Жәмиул-жәуами кітабында жазған. Имам Раббани (қуддиса сиррух) әулиелердің «уахдәт-и вужуд» жөніндегі сөздерін кеңінен түсіндіріп, исламға сай екенін анықтап, ахкам-и исламия (ислам үкімдері) мен тасаууфты уасл еткен (байланыстырған), яғни «Сыла» есіміне лайықты болған. Бір хатының соңында «Мені екі дария арасында сыла қылған Аллаһу та'алаға шүкір» деп дұға еткен. Достары арасында осы есіммен аты шыққан. Хадис шәрифте сүйіншіленген Сыла есімін одан бұрын ешкім алмаған. Бұл есімнің Имам Раббаниға лайық екені айдан анық. Бұған сенгендер оған сүйікті болады. Сенуде қателескен болса, әулиеге, таза мұсылманға жақсы ойда болды деп дүние мен ахиретте айыпталмайды.

Имам Әли (радиаллаһу анһ) айтқан, өлең шумағының мағынасы:

Дінсіздер мен атеисттер, сандырақтап қоймайды,

Бәрі бекер, өлімнен соң өмір жоқ деп ойлайды,

Зияны жоқ мүлде маған, дұрыс шықса сөздерің,

Ал дініміз хақ, бұлар ертең, тозақ түбін бойлайды.

4) Мәулана Жами (қуддиса сиррух) «Нәфәхат» кітабында жазғаны бойынша, шәйх-ул ислам Ахмед Намықи Жами айтқан: «Әулиелер көрген қиыншылықтардың, ауыртпалықтардың бәрін жалғыз өзім көрдім, әбден көрдім. Аллаһу та'ала әулиелерге берген хәлдердің, ихсандардың барлығын маған берді. Әр төрт жүз жылда Ахмед есімді құлына осындай үлкен сияпаттар жасайды және мұны бәрі көреді». Ахмед Жамиден Имам Раббани (қуддиса сиррух) дәуіріне дейін төрт жүз отыз бес жыл өтіп, ол уақыт ішінде әулиелер арасында осындай ұлылықта Ахмед есімді ешкім болмады. Ахмед Жамидың хабары үлкен болжаммен Имам Раббаниға (радиаллаһу анһум) қатысты болуда. Шәйх-ул ислам Ахмед Жамидың (қуддиса сиррух) «Менен кейін менің есімімде он жеті адам келеді. Олардың соңғысы мыңыншы жылдан кейін болып, ең үлкені, ең үстемі ол болады» сөзі де осы болжамды күшейтуде.

5) Халил-ул Бәдахши (қуддиса сиррух) айтқанындай, силсилә-туз зәһәб ұлыларынан Үндістанда кәміл кісі келеді, оның дәуірінде ол сияқты ешкім болмайды. Үндістанда бұл силсиләдан (шежіреден) Имам Раббанидан (қуддиса сиррух) басқа ешкім шықпағандықтан, бұл хабардың оған қатысты болуы зәру қажет.

6) Имам Раббани Ахмед Фаруқи (қуддиса сиррух) тоғыз жүз жетпіс бірінші хижри жылы Үндістанда Лахор мен Дели арасындағы жолдың үстінде орналасқан Сихринд қаласында дүниеге келген. Сихринд «Қара арыстан» деген сөз. Өйткені бұл қаланың орны бұрында арыстандардың орманы болған екен. Қаланы әуелде сұлтан Фируз шах құрған. Имам Раббани дүниеге келгенде балаларға тән аурумен ауырғандықтан, әкесі оны ұстазы Шах Кәмал Кихтели Қадириге көрсеткен, ұстазы: «Қорықпа! Бұл бала ұзақ өмір сүреді және үлкен тұлға болады» деп, баланы қолынан ұстап, аузын сүйген. Сол кезде Абдулқадир Гейланидың (радиаллаһу анһ) фәйзі мен нұры мүбәрәк денесін қаптады. Ол алғашқы білімін әкесінен алып, араб тілін үйренген, кіші жасында Құран кәрімді жаттаған. Дауысы әдемі болғандықтан, бұлбұлдай оқитын еді. Әртүрлі білімдерді қамтыған кішкентай кітаптарды жаттап алып, кейін Сиялкут қаласына барып, ол жақта Мәулана Кәмаладдин Кишмириден улум-и ақлияның (пән ғылымдарының) біразын өте жақсы оқыған. Мәулана Кәмаладдин (қуддиса сиррух) атақты Абдулхаким Сиялкутидың ұстазы болып, өз заманының ең үлкен ғұламасы еді. Хазреті Имам Раббани хадис, тәфсир және кейбір усул ілімдерінен ижазатты (дипломды) Қазы Бәһлул Бәдахшаниден алған. Он жеті жасында білім алуын тәмәмдап, ма’кул, мәнкул, Фуру’ және Усул ілімдерінің барлығынан ижазат (диплом) алды. Білім алуы барысында Қадири және Чәшти ғұламаларының жүректеріндегі фәйз бен ләззатты әкесінен алды. Әкесінің көзі тірісінде захир және батын ілімдерін шәкірттерге үйрете бастады. Сол кездері «Рисалатут-тәһлилия», «Рисалатур-рәддир-рәуафид», «Рисалату исбатин-нубуввә» және басқа да көптеген кітап жазды. Әдебиетке де аса қызығатын, шешендігі, көркем сөйлеуі, тез түсінуі, зеректігі, ой-өрісінің шапшандығы бәрін таңқалдыратын еді.

(Жалғасы бар...)

www.islamdini.kz

Сайтқа енгізілген жаңалықтарды, сұрақтарға берiлген жауаптарды және дiни мерекелерде кұттықтау хаттарды мүшелерiмiзге жiберiп тұрамыз. Дiни сұрақтар үшiн және сайтқа мүше болу үшiн мына адреске хат жолдасаңыз болады: in...@islamdini.kz

Егер e-mail адресiңiз сiздiң хабарыңыз болмай бұл сайтқа тiркелген болса немесе сайттан хат алуды тоқтатқыңыз келсе, мына адреске бос хат жолдаңыз: islamdinikz...@googlegroups.com

image001.jpg
image002.jpg