ШӘУАҺИД-УН НУБУВВӘ – 150 «ИМАМ ХАСАН БИН ӘЛИ (радиаллаһу анһума)»

Islamdini.kz

to islam...@googlegroups.com

cid:image001.jpg@01D6F40A.DC6F4BA0

ШӘУАҺИД-УН НУБУВВӘ – 150 «ИМАМ ХАСАН БИН ӘЛИ (радиаллаһу анһума)»

∙ Әмир-ул мүминин хазреті Хасан бин Әли (радиаллаһу анһума) – он екі имамның екіншісі. Күнясі Әбу Мұхаммед. Ал лақап аты Тақи және Сәйид. Хижреттің үшінші жылы Рамазан айының ортасында Мәдинада дүниеге келді. Есімін Жәбрейіл періште (алейһиссалам) жәннат жібек матасына орап, Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) сыйлық қылып әкелген.

Әсма бинти Умәйс (радиаллаһу анһа) былай айтып берген: «Хазреті Хасан мен хазреті Хусейн (радиаллаһу анһума) туылған кезде мен босандырған едім. Хазреті Хасан туылғанда Расулуллаһ (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) келді. «Ұлымды әкел, йа, Әсма!» деді. Оны Расулуллаһқа бердім. Оң құлағына азан, сол құлағына қамат айтты. Хазреті Әлиден (радиаллаһу анһ) «Ұлымның атын кім деп қойдың?» деп сұрады. Хазреті Әли «Йа, Расулаллаһ, оған есім беруде сіздің алдыңызға өте алмаймын» деп жауап берді. Расулуллаһ (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) «Мен де ұлыма есім беруде Раббымның алдына өте алмаймын» деді. Сол кезде бірден Жәбрейіл алейһиссалам келді. «Йа, Расулаллаһ! Аллаһу та'ала саған сәлем айтты және Сенің (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) және Әлидің (радиаллаһу анһ) Мұса (алейһиссалам) мен Харун (алейһиссалам) сияқты болғандарыңды айтты. Ұлыңның атын Харунның (алейһиссалам) ұлының есіміндей қой. Оның аты Шәңбәр. Мағынасы арабшада Хасан болады» деді.

Бір жылдан кейін хазреті Хусейн (радиаллаһу анһ) туылғанда Расулуллаһ (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) тағы келді. Хазреті Хусейнді (радиаллаһу анһ) Оған бердім. Оны жерге қойып жылай бастады. «Неге жыладыңыз, йа, Расулаллаһ?» деп сұрағанымда «Бұл ұлымды залым қауым шәһид етеді. Фатимаға айтпа» деді. Хазреті Әлиден (радиаллаһу анһ) «Ұлымның атын кім деп қойдың?» деп сұрады. Тағы хазреті Хасанның (радиаллаһу анһ) есімін қойған кездегідей әңгіме орын алды. Жәбрейіл алейһиссалам келді. «Йа, Мұхаммед (алейһиссалам), ұлыңа Харунның (алейһиссалам) екінші ұлының есімін бер, оның аты Шәңбәрра еді. Арабшада Хусейн болады» деді».

Хазреті Хусейін (радиаллаһу анһ) аяғынан кеудесіне дейін Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) қатты ұқсайтын еді. Ал хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) кеудесінен басына дейін Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) қатты ұқсайтын. Бір күні хазреті Әбу Бәкір (радиаллаһу анһ) хазреті Хасанды (радиаллаһу анһ) иығына дейін көтерді. Ант етіп «Әлиге (радиаллаһу анһ) емес, Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) ұқсайды» деді. Хазреті Әли (радиаллаһу анһ) күлімдеді.

Хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) жиырма бес рет жаяу қажылыққа барды. Жастар оның атын қасында жетектеп жүретін еді. Расулуллаһ (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) бір күні мінберге шықты. Хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) құшағында еді. Бір жамағатқа, бір хазреті Хасанға қарап: «Бұл менің ұлым Сәйид. Аллаһу та'ала жақында оның арашылығымен екі мұсылман әскерін татуластырады» деді. Хазреті Муауия (радиаллаһу анһ) хазреті Хасанның (радиаллаһу анһ) мұсылмандар арасында фитна шыққанын мүлде қаламайтынын, разы болмағанын, бар көңілімен фитна шықпағанын қалайтынын білетін еді. Хазреті Әли (радиаллаһу анһ) шәһид болғанда хазреті Муауия (радиаллаһу анһ) хазреті Хасанмен (радиаллаһу анһ) жасырын түрде келісім жасады. Егер оған бір нәрсе болса, одан кейін хазреті Хасанның (радиаллаһу анһ) халифа болуына келісіп алды. Хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) хұтбаға шығып, «Ей, мұсылмандар! Мен фитнаны мүлде жақтырмаймын! Бүгін Муауиямен (радиаллаһу анһ) бейбіт келісімге келдім. Халифалықты оған қалдырдым. Егер хаққы болса, хаққы оған келді. Егер халифалық менің хаққым болса, үммет-и Мұхаммедтің (алейһиссалам) амандығы, игілілігі үшін хаққымды оған сыйладым. Ей, Муауия (радиаллаһу анһ)! Аллаһу та'ала сенде білген қайырымың үшін немесе сенен көрген жамандық үшін сені әкім (халифа) қылды. Аллаһу та'ала [Әнбия сүресі 111-ші аятында] «...Бәлкім бұл жаза уәдесінің ұзағаны сендерге бәле және бір уақытқа дейін сендерге пайда келтіру үшін» деген» деді де, мінберден түсті. Сол жерде отырғандардың бірі хазреті Хасанға (радиаллаһу анһ) «Ей, мұсылмандардың масқарасы, Муауияға (радиаллаһу анһ) бағындың ба, мал-мүлікті оған қалдырдың ба?» деді. Хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) былай жауап берді: «Аллаһу та'ала Бәни Умәйя патшаларының билігін Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) көрсетті. Олардың бірінен соң бірі оның мінберіне шыққанын көргенде бұл Расулуллаһқа (саллаллаһу алейһи уәсәлләм) ауыр келді. Сонда Аллаһу та'ала [Кәусар сүресінің 1-ші аятында] «Біз саған Кәусәрді бердік» және [Қадр сүресінің 1-ші, 3-ші аяттарында] «Біз Құранды саған Қадір түнінде түсірдік. Қадір түні мың айдан қайырлы» деген аяттарды жіберді» деді. Мың айдың мағынасы Бәни Умәйяның билік мерзімі. Бәни Умәйя патшаларының билігі мың ай жалғасты. Бұл оқиғаны риуаят етуші: «Олардың билік құрған мерзімін есептедім. Сексен үш жыл, төрт ай болды» деген. Хазреті Хасан (радиаллаһу анһ) халифалықты хазреті Муауияға қалдырғанда хазреті Муауия (радиаллаһу анһ) «Ей, Әбу Мұхаммед! Халифалықты маған қалдыруың арқылы ешкім істей алмайтын жомарттық жасадың» деді.

(Жалғасы бар...)

cid:image002.jpg@01D6F40A.DC6F4BA0

www.islamdini.kz

Сайтқа енгізілген жаңалықтарды, сұрақтарға берiлген жауаптарды және дiни мерекелерде кұттықтау хаттарды мүшелерiмiзге жiберiп тұрамыз. Дiни сұрақтар үшiн және сайтқа мүше болу үшiн мына адреске хат жолдасаңыз болады: in...@islamdini.kz

Егер e-mail адресiңiз сiздiң хабарыңыз болмай бұл сайтқа тiркелген болса немесе сайттан хат алуды тоқтатқыңыз келсе, мына адреске бос хат жолдаңыз: islamdinikz...@googlegroups.com

image001.jpg
image002.jpg