Calcium ???

5 wyświetleń

Jelo

nieprzeczytany,
21 paź 2001, 05:23:3521.10.2001
do
No i jeszce to...

Pytam profilaktycznie, bo nie wim kiedy ostatnio jadlem takie cóś

Wapno w składzie syropka, (syropka jak syropka - syropki mają chyba jeszce z
1E6 innych niejadalnych rzeczy w sobie)
...w musujących tabletkach (na w polopiryna S (C?)),

jakiego ono jest pochodzenia?
a) wykopkowego
b) rodem z RZEŹNI
c) Trudno określić

Nie wiem czemu, ale coś obstawiałbym odp 'B'
Wiecie coś o tym???

BTW (spodobał mi się ten skrót ;]),
Co znaczy AFAIR?? (tak sie to pisze?), i IIRC ???
W ???-jak to się nazywa???
Była taka reklama, co im się żółte lampki włączały jak to zszamali... (vit
C),
To już to miałem kiedyś zjeść - patrze skład - ŻELATYNA...

Co robi żelatyna w tabletkach (vit C) ???????

jelo

iza

nieprzeczytany,
21 paź 2001, 09:45:2521.10.2001
do

Użytkownik "Jelo" <e...@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Była taka reklama, co im się żółte lampki włączały jak to zszamali... (vit
> C),
> To już to miałem kiedyś zjeść - patrze skład - ŻELATYNA...
>
> Co robi żelatyna w tabletkach (vit C) ???????

jest i juz. a takze w wielu innych lekach jako spoina.
sluzy tez do produkcji wszystkich obwolutek to lekow w kapsulkach (wiele
antybiotykow). ciezko wiec bedzie wegetarianom z wizja zbawienia swiata
znalezc lek bez zelatyny.
podobnie rzecz sie ma szczepionek, bardzo wiele z nich produkowanych jest z
wykorzystaniem zwierzat (bydlo, konie).
moze pamietacie panike przed "szalenstwem od krow", zmarl w WB chlopak
wegetarianin, najprawdopodobniej zarazony via szczepionka (choc nie bylo to
do udowodnienia)
zelatyna jest bardzo szeroko stosowana w farmacji, ciezko znalezc
analogiczny substrat, nie mam tez pewnosci, ze na kazdym opakowaniu jest o
niej informacja.

pozdr, Iza

Endi

nieprzeczytany,
21 paź 2001, 10:35:5421.10.2001
do
"Jelo" <e...@poczta.onet.pl> wrote:

>BTW (spodobał mi się ten skrót ;]),
> Co znaczy AFAIR?? (tak sie to pisze?), i IIRC ???

Leci. Miało pójść na priv, ale aż tak dużo tego nie ma a trochę osób się
zawsze pyta i nie wie co dany skrót oznacza, więc puszczam. Najwyżej
mnie ukamieniujecie za to na najbliższym zlocie. ;-)

____________
Co oznaczają skróty NTG, IMHO, ROTFL i inne?

Częściej używane zwroty dorobiły się swoich skrótów upraszczających ich
pisanie. Poniżej spis
ważniejszych akronimów używanych na pl.misc.telefonia.gsm, znajdują się
tu skróty, które były co
najmniej kilka razy użyte na grupie.

AFAIK - As Far As I Know - O ile wiem (z tego, co wiem)
AFAIR - As Far As I Remember - O ile pamiętam
ASAP - As Soon As Possible - Tak szybko jak się da
B4N - Bye For Now - Tymczasem cześć, Do zobaczenia
BTW - By The Way - przy okazji (poza tym)
CU - See You - Do zobaczenia
DGCC - De Gustibus Coś tam Coś tam
DGCC - De Gustibus Coś tam Coś tam - w sprawach gustów nie ma dyskusji
DGNED - De gustibus non est disputandum - o gustach się nie dyskutuje
EOD - End Of Discussion - Koniec dyskusji (na dany ten temat)
EOT - End Of Thread - Koniec wątku (ze strony piszącego)
EOT - End Of Topic - Koniec tematu (ze strony piszącego)
FAQ - Frequently Asked Questions - Często zadawane pytania
FAQ - Frequently Answered Questions - Odpowiedzi na często zadawane
pytania
FYI - For Your Information - Dla (Do) Twojej wiadomości
GOK - God Only Knows - Bóg jeden raczy to wiedzieć
HHOK - Ha, Ha Only Kidding - Ha, ha ja tylko żartowałem
IIRC - If I Remember Correctly - O ile dobrze pamiętam
IMHO - In My Humble Opinion - Moim skromnym zdaniem
IMO - In My Opinion - Moim zdaniem
IMVHO - In My Very Humble Opinion - Moim bardzo skromnym zdaniem
IMNSHO - In My Not So Humble Opinion - Moim niezbyt skromnym zdaniem
IRL - In Real Life - W mitycznym świecie, gdzie nie ma komputerów
MSIE - Microsoft Internet Explorer (przeglądarka), zwana też popularnie
MiSIEm.
NS/NN/NC - NetScape Navigator/Communicator
OTOH - On The Other Hand - Z drugiej strony
ROTFL - Rolling On The Floor Laughing - Tarzając się ze śmiechu
RTFA - Read The Friggling/Fascinating
Archive - Poczytaj sobie archiwa
RTFFAQ - Read The Friggling/Fascinating
FAQ - Poczytaj sobie odpowiedzi na często zadawane pytania
RTFT - Read The Friggling/Fascinating Thread - Poczytaj sobie cały ten
wątek
RTFT - Read The Friggling/Fascinating Topic - Poczytaj sobie temat tego
wštku
RTFM - Read The Friggling/Fascinating Manual - Poczytaj sobie instrukcję
obsługi
RTFG - Read The Friggling/Fascinating Group - Poczytaj sobie grupę
YHBT - You Have Been Trolled - Dałeś zrobić się w balona
SCNR - Sorry, CouldN`t Resist
TIA - Thanks In Advance - Z góry dziękuję
VS - Very Sorry - Bardzo przepraszam
WTH - What The Hell - Co się dzieje?
W2K - Windows 2000 - Windows 2000
Y2K - Year 2000 - Rok 2000

Czasami niektórzy też stosują sporadycznie wyłącznie polskie
odpowiedniki (znacznie mniej
uniwersalne i zrozumiałe):
ATSD - A Tak Swoją Drogą (polska wersja BTW)
BP - Bardzo przepraszam
BPPPNMSP - Bardzo przepraszam, po prostu nie mogł(e/a)m się powstrzymać.
CChOTP - Czy chcesz o tym porozmawiać?
DGCC - De Gustibus Coś tam Coś tam - w sprawach gustów nie ma dyskusji
ICKJ- I co k... jeszcze?
MSPANC - Mogł(e/a)m się powstrzymać ale nie chciał(e/a)m
MSZ - Moim skromnym zdaniem(odpowiednik IMHO)
MBSZ - Moim bardzo skromnym zdaniem (odpowiednik IMVHO).
PPNMSP - Po prostu nie mogł(e/a)m się powstrzymać
PPNMZS - Po prostu nie mogę ze śmiechu (odpowiednik ROTFL)
SOA #1 - Standardowa odpowiedź administratora nr 1 (czyli: "U mnie
działa")
SOU #1 - Standardowa odpowiedź usera nr 1 (czyli: "U mnie nie działa")
WJWC - Wy już wiecie co (następny krok ewolucyjny po akronimie BP)
ZTCP - Z tego co pamiętam (odpowiednik AFAIR)
ZTCW - Z tego co wiem (odpowiednik AFAIK).

Z podziękowaniami dla Nuty.
____________

Mam nadzieję, że komuś to pomoże. Nie pamiętam skąd to jest, ale chyba z
pl.misc.telefonia.gsm. Tak piszę, żeby potem nie było, że sobie
przywłaszczam czyjś tekst. Bo nie przywłaszczam, to nie ja napisałem.
:-)

PS: Albo mi się wydaje, albo ostatnio piszę najdłuższe posty... ;-)

--
endi

Daruma

nieprzeczytany,
22 paź 2001, 09:12:3222.10.2001
do
W artykule <9quj9m$o2i$1...@news.tpi.pl>, iza napisał(a):

> [...]
> sluzy tez do produkcji wszystkich obwolutek to lekow w kapsulkach (wiele
> antybiotykow). ciezko wiec bedzie wegetarianom z wizja zbawienia swiata

Dziwne. Ja świata zbawiać nie chcę. Ale zjadać wywaru z kopyt martwych zwierząt
też wcale nie mam ochoty

Daruma

--
Tomasz "Daruma" Góral http://www.ihar.edu.pl/~tgoral
dar...@poczta.fm PGPkey ID 0x4068441B ICQ 4389322

Jelo

nieprzeczytany,
22 paź 2001, 09:03:0122.10.2001
do

> Leci.

THNX wielkie!

Jelo

nieprzeczytany,
22 paź 2001, 09:16:5522.10.2001
do
> ciezko wiec bedzie wegetarianom z wizja zbawienia swiata
> znalezc lek bez zelatyny.

czy to jest jakas aluzja? ;)

> zelatyna jest bardzo szeroko stosowana w farmacji, ciezko znalezc
> analogiczny substrat, nie mam tez pewnosci, ze na kazdym opakowaniu jest o
> niej informacja.

To smutne... niestety...
jest na to prosta rada, nie chorowac ;)

no i naturka -cesnak na kilogramy i takie tam :)))

BTW. A zwykla POLOPIRYNA,
- taka niemusujaca - to vege toto jest???
dawno tego nie jadlem - ostatnio nie musze :)

ok, a co z wapnem? ;)

A slyszeliscie ile (ja slyszalem 1 uchem, ale to przeraza) SANEPIDy itp.
"zuzywaja" miesiecznie myszy... (i pewnie nie tylko) :-/

Nie dla nas przemysl farmaceutyczny :-/

jelo

iza

nieprzeczytany,
22 paź 2001, 12:33:4022.10.2001
do

Użytkownik "Daruma" <dar...@use.reply-to.invalid> napisał(a):

> Dziwne. Ja świata zbawiać nie chcę. Ale zjadać wywaru z kopyt martwych
zwierząt
> też wcale nie mam ochoty

Dziwne. Ja swiat zbawic chce. A zjadac wywar z kopyt martwych zwierzat nie
mam ochoty, ale jem :-)

Iza

Jelo

nieprzeczytany,
22 paź 2001, 16:34:1022.10.2001
do
> Dziwne. Ja swiat zbawic chce. A zjadac wywar z kopyt martwych zwierzat nie
> mam ochoty, ale jem :-)

a to dlaczego??? :-/

Odpowiedz wszystkim
Odpowiedz autorowi