دعوت به سكوت و تحريم چهارشنبه سوري، خدمت به حاكميت سركوب
چهارشنبه سوري آتشين گرز پيروزي برفرق حاكميت و نيروي سركوب
هرچه به چهارشنبه سوري نزديكتر مي شويم به رغم خرناس كشيدن اوليه ولي
فقيه و ارگانهاي سركوب براي بگير و ببند الان فضاي تدافعي و ترس و وحشت
سراپاي نظام و ارگانهاي سركوب را فراگرفته است. سوال اين است كه اين ترس
از كجاست و چه چيزي اين همه آقايان را به وحشت انداخته كه بي وقفه به پرت
و پلا گويي افتاده اند و كنترل حرفهاي خودشان هم از دستشان در رفته؟
جواب در يك كلام تهاجم مردم و جواناني است كه همه آن عر و تيزها را به
هيچ گرفتند و جهنمي از مواد محترقه را به شهرهاي مختلف سرازير كردند كه
لابد قرار است در چهارشنبه سوري منفجر شود و بعضي ها را كلافه و بيچاره
كند. آن چه حاكميت و كل دستگاه سركوبش كه به لرزه افتاده خوب مي فهمد اين
است كه اين همه مواد محترقه را كه خودشان مي گويند كشف شده و لابد بخشي
از همه آن چيزي ا ست كه مردم و جوانان تهيه ديده اند، براي برگزاري يك
چهارشنبه آتشين است و الا كسي كه مواد محترقه را براي تفريح يا تزيين
باغچه اش كه نمي خرد آن هم با اين همه عربده و هوار كشيدن كه مي گيريم و
مي بنديم و محاربه است و كذا و كذا.
خوب است نگاهي بياندازيم به آن چه صفحات خبرگزاريها و مطبوعات وابسته به
حاكميت و دهان سران ارگانهاي امنيتي و انتظامي و كمكي هايشان از سپاه و
بسيج را پر كرده تا دستمان بيايد كه وقتي جوانان و مردم ايران زمين عزم
جزم مي كنند كه آزادي را محقق كنند و ريشه ظلم را بسوزانند كسي جلودارشان
نمي تواند باشد تا بفهيمم قدرت قيام يعني چه. بله. بايد توجه داشته باشيم
كه قدرت قيام ناشي از يك چيز است از اين كه جوانان و مردم براي رسيدن به
آزادي مطلقا راه عقب را براي خودشان بسته اند و دقيقا به دليل همين خراب
كردن پلهاي پشت سر و تهاجم ماكزيمم است كه حاكميت هراسان است و برنده
مردم و جوانان هستند. درچند روز گذشته از يارندي از فرماندهان نيروي
انتظامي در تهران بگيريد تا فرماندهان نيروي انتظامي و سپاه و بسيج در
ساير شهرها از شمال تا جنوب و از شرق تاغرب در همه مواردي كه اينها به
صحنه آمده اند اصل حرف كشف مواد محترقه است و آه و ناله از اين مساله و
چاشني اين حرفها براي خالي نبودن عريضه تهديد و خط و نشان كشيدن است.
يارندي گفت: گشتهاي محسوس و نامحسوسِ ماموران پليس تاكنون در سطح استان
تهران 694 هزار و 549 عدد انواع مواد محترقه و 501 كيلو مواد اوليه ساخت
مواد منفجره را كشف كردند. سردار سرتيپ ساجدي نيا فرمانده نيروي انتظامي
تهران بزرگ گفت: توليدکنندگان و پخشکنندگان مواد محترقه در انتظار
برخورد سخت و قاطع نيروي انتظامي پايتخت باشند ولي اصل حرفش اين بودكه
نيروهايش 23تن مواد محترقه كشف كرده اند و به همراه 80 هزار عدد مواد
محترقه دست ساز. خبرگزاري ايرنا گفت: ماموران پليس آگاهي در يك محموله
بزرگ قاچاق، يك ميليون و 257هزار عدد از انواع مواد محترقه و آتشزا را
كشف كردند. گراوندفرمانده نيروي انتظامي در كرمانشاه مدعي شد: با
برنامهريزي دقيقي كه صورت گرفته اوضاع كاملا " تحت كنترل خواهد بود ولي
درهمين جلسه سرتيپ ريحاني جانشين فرمانده سپاه نبي اكرمِ استان كرمانشاه
با وحشت زدگي گفت: با توجه به فتنههاي اخير از سوي معاندين نظام اسلامي
در سالجاري، بايد آمادگي بيشتري براي مقابله با دشمنان داشته باشيم.
خبرگزاري فارس به نقل از پليس اردبيل گفت: در شهرستان مرزي پارسآباد در
آستانه چهارشنبه سوري 15 هزار عدد مواد محترقه را كشف كرده اند و اصغر
قطبزاده با ذوق زدگي از اجراي موفقيتآميز دومين مرحله طرح تشديد مبازره
با مواد محترقه خبرداد.
حالا داستان چيست حرف اين است كه تا اينجا كه حاكميت كم نگذاشته؛ روزي
نيست كه تلويزيون و روزنامهها و سايتهاي وابسته به حاكميت يا همريش
حاكميت تهديد نكنند يا پند و نصيحت نكنند كه ميگيريم و مي بنديم و تا بعد
از عيد نگه مي داريم و ماشينها را مصادره مي كنيم و يا به بيمارستانها
دستور ندهند كه مجروحين سوانح چهارشنبه سوري را يا راه ندهيد يا معالجه
نكنيد يا معرفي كنيد و همين روز 16اسفند هم براي چندمين بار رادان به
صحنه آمد و گفت با عزيزان سپاه هم صحبت كرده و طرحهاي گشت بسيج را براي
تامين امنيت چهارشنبه سوري و عيد در تهران دارند ولي همه اين اقدامات
بيان عاجزانه واماندگي و شكست حاكميتي است كه خودش با آمار و ارقام كشف
مواد محترقه و دستگيري و … به صداي بلند اعتراف مي كند كه دشمني به بزرگي
همه جوانان اين مرز و بوم و همه مردم در اقصي نقاط اين ميهن دارد به صداي
بلند اعتراف مي كند كه تهديدات توخالي و حتي توپرش را اراده هاي قوي و
محكمي هستند كه به هيچ مي گيرند و در هم مي شكنند و شكسته اند و اين
البته از نتايج سحر ايستادگي و تهاجم است. اين تازه در وضعيتي است كه به
هم ريختگي و از هم پاشيدگي درون حاكميت و نظام را هم اصلا حساب نكنيم
يعني در نظر نگيريم كه يك قلم به گزارش روزنامه جمهوري اسلامي در
روز17اسفند به دنبال اوج گيري بحران دروني، حاكميت مجبور شده دست به
تصفيه و پاكسازي تعدادي از ديپلوماتهاي خودش بزند و يك قلم 20تن از سفراي
ايران دركشورهاي مختلف بركنار شده اند. سربلند كردن زنجاني در برابر ولي
فقيه و اعتراض به اطلاق محارب هم كه جاي خودش را دارد كه كل محاكم و
تبليغات دوماهه بعد از عاشوراي ولي فقيه را پنبه كرد كه البته همه اينها
هم دستآورد و نتايج قيام است و لاغير. به همين دليل با دستهاي پر و با
جيبهاي پرتر از تجربه عاشورا و 22بهمن چهارشنبه سوري آتشين را محقق مي
كنيم و بي هراس از موانعي كه هيچ نيست جز زوزه هاي ناشي از ترس و وحشت به
پيش مي تازيم. چهارشنبه سوري بالاتر از عاشورا برد ما و پيروزي ما براي
آزاديست. اين طور مي توانيم همه تهديدات راهم در هم بشكنيم و دست حاكميت
را در سركوب خالي كنيم. آزمايش 22بهمن نشان داد كه تهران با سپاه هم قابل
كنترل نيست. اين آزمايش پيروز را در چهارشنبه سوري با به آتش كشيدن
تصاوير خامنه اي و خميني و با درهم كوبيدن مراكز سركوب به خدمت بگيريم و
جاي پاي پيروزي قيام نه ماهه را آن چنان سفت كنيم كه نظام جرات نزديك شدن
به آن را نداشته باشد. جهان در كنار ماست. تهاجم ما توان شكست ناپذيري
ماست و تنها اهرم شكست دشمن.
دعوت به سكوت و تحريم تظاهرات، خدمت به حاكميت سركوب و خيانت به پيشروي
قيام
در روزهاي بعد از 22بهمن، با خيز همه جانبه حاكميت براي توبه و انابت بيش
از پيش موسوي و كروبي و رفسنجاني، مشخصا سايتهاي وابسته به موسوي به
توصيه هايي از قبيل اين كه در چهارشنبه سوري براي مقابله با سركوب شركت
نمي كنيم و تظاهرات و … را تحريم مي كنيم يا مواردي مثل اين كه در محله
جشن مي گيريم و چهارشنبه سبز!! برگزار مي كنيم، پرداخته اند. اين درحالي
است كه قيام مردم ايران بخصوص با آزمايش رويارويي با سپاه در عاشورا و
شكست بسيج بالاترين نيروي سركوب رژيم با بيرون آمدن مردم گام جديدي در
پيشروي قيام پيش روي مردم است و جوانان با شعار كشته نداديم كه سازش كنيم
رهبر قاتل رو ستايش كنيم مرز قاطع خودشان را با هرچه سازشكاري خيانت بار
است، مشخص كردند.
راستي اما اين توصيهها به نفع كيست و به جيب كدام چه كسي مي ريزد؟ حاكميت
سركوب يا قيام و مطالبات آزاديخواهانه مردم؟
پاسخ را قبل از هركس وضعيت فعلي حاكميت و موضعگيريهايش در رابطه با
چهارشنبه سوري به ما مي دهد:
اظهارات رحيم صفوي راجع به اين كه وضعيت دانشگاهها خوب نيست و جاي
دلسوزان انقلاب و نخبگاني که به حضرت امام ، مقام معظم رهبري و قانون
اساسي وفادار باشند در دانشگاهها خالي است. هم چنين اقدام حاكميت براي
تعطيلي دانشگاهها يك هفته قبل از چهارشنبه سوري، و عربده کشي استاندار بي
تمدن تهران در مورد چهارشنبه سوري مبني بر اين كه اجازه نميدهيم در
روزهاي مانده به چهارشنبه آخر سال مردم دچار ترس شوند، را داشته باشيد و
نگاهي بياندازيد به صحبتهاي كساني نظيرمكارم شيرازي از سينه چاكان دولت
كودتا و فاضل لنكراني و صافي گلپايگاني كه همه در مذمت چهارشنبه سوري داد
سخن داده اند كه البته به هيچ وجه تصادفي نيست بلكه پاسخي است به نياز
مبرم و حياتي حاكميت براي جلوگيري از هرگونه تحركي در چهارشنبه سوري و
آماده سازي زمينه سركوب. اين اقدامات را در كنار جريان لاينقطع كشف مواد
محترقه و صادر كردن ا نواع و اقسام اطلاعيهها از سوي ارگانهاي مختلف
سركوب براي ممنوعيت خريد و فروش مواد محترقه بگذاريد و به آن اعدام
دوجوان در ملاعام در اهواز در روز چهارشنبه 19اسفند و همزمان اعدام دو
زنداني در قم و صدور حكم اعدام براي 30زنداني ديگرو تهيه خانه هاي امن به
منظور مقابله با خيزش سراسري چهارشنبه در نقاط مختلف تهران و اختصاص
مزدوران براي شناسايي جوانان و مستقر نمودن آنان در اين خانه هاي امن را
اضافه كنيد تا ببينيد اين حاكميت تا كجا به دنبال فرصت براي ضربه به قيام
است و تا روشن شود كساني كه خاموشي قيام و فروكش كردن آن را مي خواهند
تحت هر عنوان و با هر عبارت و استدلالي هيچ كاري جز خيانت به راه شهدا و
خواست آزادي مردم ايران نمي كنند و اين توصيه ها جز به زيان قيام و به
نفع حاكميت كه همه چيز را خاموش مي خواهد نيست. اين حاكميت الان در ضعيف
ترين موقعيت بين المللي و منطقه ايست. اين حاكميت الان در اوج از هم
پاشيدگي دروني است و توان جمع كردن جناحهاي درون خودش را ندارد به طوريكه
همين ديروز روزنامه هاي متعلق به دولت كودتا نوشتند كه خاتمي قصد داشته
از كشور خارج شود و به يكي از كشورهاي غربي پناهنده شود اصلا درست يا غلط
بودن اين حرف مهم نيست مهم اين است كه قباي ولايت آن چنان از هم دريده و
پرشكاف است كه چنين خبرهايي در مورد خاتمي كه خودش مي گويد به ولايت فقيه
عشق مي ورزد و به آن معتقد و وفادار است، در درونش رد و بدل مي شود.
روز17اسفند با وجود همه كرنشهاي رفسنجاني رجا نيوز نوشت كه در روزهاي
گذشته طوماري به منظور مطالبه براي بازگرداندن مهدي هاشمي رفسنجاني به
كشور خطاب به وزارت اطلاعات به امضاء رسيد. بررسي اين خبرها حتي در
كادر جنگ قدرت صرف، نشاندهنده از هم گسيختگي حاكميتي است كه به لحاظ بين
المللي هم از جانب جامعه بين المللي بخاطر نقض وحشتناك حقوق بشر، نقض
قوانين آژانس بين ا لمللي انرژي اتمي و صدور تروريسم به شدت زير ضرب است
و در واقع هم در برخورد با قيام و هم در رويارويي با جامعه بين المللي در
بن بست قرار دارد. در چنين شرايطي كدام كار به نفع مردم و خواسته هاي
آنان است؟ اصلا ترس و وحشت حاكميت از چيست؟ جز از خرابي وضع خودش و
ناتواني مقابله با تهاجم كوبنده جوانان و مردم در چهارشنبه سوري؟ اگر
خواهان استقرار حاكميت مردمي هستيم هيچ زماني مانند الان قيام در موقعيت
مطلوب براي پيشروي نبوده است. هيچ گاه جهان تماما به يك پارچگي امروز در
كنار مردم ايران نايستاده است و هيچ گاه حاكميت تا اين حد از هم گسيخته و
ناتوان در برابر تهاجم مردم نبوده است. با ايمان به پيروزي قطعي بايد در
چهارشنبه سوري فقط براي درهم كوبيدن مراكز نظام سركوب و به آتش كشيدن
هرآن چه نشاني از اين حاكميت دارد با تمام توان تلاش كنيم و مطمئن باشيم
كه دست بالا را در تهاجم، مردم و جوانان ما دارند. چهارشنبه سوري فرصت
استثنايي براي جوانان و مردمي است كه مي گويند كشته نداديم كه سازش كنيم
رهبر قاتل رو ستايش كنيم تا حرفشان و خط شان و خواستهشان براي آزادي را
پيش ببرند و به جهان نشان بدهند كه در خواسته شان جدي هستند و جهانيان
بايد از آنها حمايت كنند.
بايد به جهان نشان بدهيم كه قدرت واقعي در دستهاي مردم و جوانان اين ميهن
است و چهارشنبه سوري روز اين قدرت نمايي است.