Update: vrienden Babak willen wraak

1 view
Skip to first unread message

iranpagin...@gmail.com

unread,
Mar 26, 2006, 4:20:02 PM3/26/06
to Iran Startpagina
De vrienden van de 17-jarige Babak, de jongen die gisteren in het
centrum van Amersfoort werd doodgeschoten, willen wraak. Dat
verklaarden ze tegenover een journalist van het Algemeen Dagblad. "Zet
er maar in dat we wraak nemen", laat er één weten. "Het was zo'n
goede jongen."

De moord was het gevolg van een langslepend conflict tussen Babak en
zijn vriend Tom enerzijds, en S., de 19-jarige dader, anderzijds. Inzet
was een meisje, oorspronkelijk de vriendin van Tom. Het einde van de
relatie ging echter gepaard met ruzie, waarbij het meisje klappen
opliep. "Daar ben ik ook voor opgepakt door de politie. Maar ze was
niet goed, weet je", verklaart Tom nu. De dame in kwestie, door de
groep consequent 'het sletje' genoemd, kreeg vervolgens een relatie met
S.

Bij een woordenwisseling tussen Tom en S. een maand geleden was Babak
tussen beiden gekomen. "Dan moet je toch eerst mij hebben", had de
jongen van Iraanse afkomst gezegd, waarna hij door S. met een
gummiknuppel werd geslagen. Toen de twee elkaar zaterdag weer
tegenkwamen in de Amersfoortse binnenstad, escaleerde het. Babak zou S.
een duw hebben gegeven, waarna de laatste naar een pistool greep en
schoot. De 17-jarige werd in zijn buik geraakt, wist nog overeind te
komen en weg te strompelen, maar zakte een eindje verderop in elkaar en
stierf.

De 19-jarige S. heeft de moord inmiddels bekend. Hij werd enkele uren
na de schietpartij in zijn woning aangehouden, waar hij volgens
ooggetuigen in het donker televisie zat te kijken tot het moment dat de
politie kwam. Buurtbewoners waren ruim voor de politie kwam al bij de
woning aanwezig, omdat de naam van de dader al enige tijd op internet
circuleerde.

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages