مروری بر ارزش‌های چهارگانه‌ی چابک و پنج‌گانه‌ی اسکرام - به بهانه‌ی انتشار ویرایش جدید راهنمای اسکرام

Soheil Samadzadeh

to Iran Agile Community

سال‌ها پیش، همین‌جا و با تلاش دوستان عزیزم در انجمن چابک، بیانیه‌ی چابک ترجمه شد. در طول ترجمه مباحث جالبی مطرح می‌شد که برای خود من در آن سال‌ها بسیار آموزنده بود. مدت‌ها بود که قصد داشتم در این خصوص مطلبی را مهیا کنم که به دلایل مختلفی مقدور نمی‌شد تا اینکه، افزوده شدن یک بخش کوچک ولی مهم با عنوان ارزش‌های اسکرام به راهنمای اسکرام، بهانه‌ای شد تا هر دو موضوع را باهم ادغام کرده و آنچه به نظرم مهم می‌آید را با شما هم در میان بگذارم.

قطعه‌ای از متن:

اسکرام با معرفی این ارزش‌ها تصریح می‌کند که علاوه بر تسلط بر نقش‌ها، فرآیندها، مصنوعات و جلسات، جنبه‌های روان‌شناختی کارِ تیمی نیز در پروژه‌های نرم‌افزاری از اهمیت بالایی برخوردار است. همان‌طور که بیان شد، اسکرام برای همه‌ی پروژه‌های نرم‌افزاری انتخاب مناسبی نیست و بامطالعه‌ی عمیق این ارزش‌ها می‌توان گفت:

"اسکرام برای همه‌ی تیم‌های توسعه نرم‌افزار نیز انتخاب مناسبی نیست."

اسکرام برای تیم‌های توسعه و سازمان‌هایی که به هر دلیلی از ارزش‌های پنج‌گانه‌ی اسکرام و ارزش‌های چابک، بهره‌مند نبوده و برای کسب آن‌ها نیز تلاش نمی‌کند مناسب و مؤثر نخواهد بود.

کل مطلب را ازاینجا بخوانید.

-- دیدگاه‌های شما بسیار ارزشمند خواهند بود...

چابک باشید
سهیل صمدزاده

Mostafa Farhadkhani

to Iran Agile Community
سلام
لینک کار نمی کند

سـ ـهیل

to iran-agile...@googlegroups.com
سلام
عجیبه، من که امتحان میکنم، کار میکنه! به هر حال این لینک مطلب هست:

لینک کوتاه: http://www.islet.ir/?p=1107

ممنون