עצתך ועזרתך

1 view

Noah Efron

to ir-lekulan...@googlegroups.com

שלום חברי פורום דמוקרטיה,

אני ושרון מלכי פונים אליכם בבקשה לעצה ועזרה.  כידוע לכם, לפני שבועיים התבשרנו כי ראש העירייה החליט שעתידה של כיכר דיזנגוף יוכרע בסקר ציבורי. אמנם, חולדאי התחייב כבר לפני שבע שנים בפני אונסק"ו שהכיכר תוחזר לגובה פני הקרקע, ויש משהו מקומם באי העמידה בהתחייבויות העבר.  אך לצד זאת, התקדים שבמשאל התושבים עשוי להיות חשוב, ומהווה הזדמנות עבורנו שחבל להחמיץ אותה.

כבר בשלב זה, ברור שתהליך המשאל (או "סקר" בלשונה) שהעירייה מקדמת לגבי כיכר דיזנגוף אינו עתיד להיות תהליך דמוקרטי אמיתי,  שכן התושבים לא שולבו בקביעת תהליך המשאל, ולא בקביעת השאלות.  למיטב ידיעתנו, אין תוכניות לחלק מידע אמיתי לגבי החלופות לתושבים.  לא מתוכננים פורומים ציבוריים בכדי ללבן את השאלות הסבוכות שעולות סביב הנושא.  אנחנו לא ידעים מה יהיה התהליך בסופו של עניין, אך כל הסימנים הם שהוא הולך להיות מחטף.  אין צורך להוסיף שמשאל מטעה הוא גרוע עוד-יותר מלא-כלום. במקום לבנות אמון, משאל פיקטיבי יהרוס אמון.

זה היה נועם הופשטטר שהציב את תשומת לבנו לראשונה לעובדה שהמצב הזה הוא מעין הזדמנות שחבל לפספס אותה.  אנחנו יכולים למנף את הסקר על הכיכר לתקדים מחייב לגבי הליכים שעתידים לבוא.  מעבר לכך, אנחנו יכולים לדרוש שהעירייה תעשה תהליך אמיתי, ולא תהליך בסגנון בחירות ברפובליקת בננות.

שרון ואני ננסה לגייס פעילים מפורום תחבורה וסביבה לעבוד על הנושא (שהוא מיידי מאד - הסקר אמור להתקיים בעוד שמנה שבועות), וחשבנו שאולי חברים מתוך פורום דמוקרטיה (שאתם המומחים האמיתיים בעניין) יוכלו ליעץ ולעזור להרים קמפיין קטן.

אשמח לשוחח לענות על שאלות.  הנייד שלי הוא 050-8671238 או לקבל תגובות במייל, כמובן.

תודה רבה!

בברכה,

נח

Noah Efron
Member of Tel Aviv-Jaffa City Council
Fellow, Shaharit: A Think Tank for New Israeli Politics
Graduate Program in Science, Technology & Society
Committee on Interdisciplinary Studies
Bar Ilan University, Ramat Gan, Israel