campanie promovare manual LLR 4

Nicoleta Stanica

to Nicoleta Stanica' via Invatatori Ilfov

*|MC_PREVIEW_TEXT|*
View this email in your browser
Dragi învățători,

Daniela Beșliu și Nicoleta Stănică, autoarele manualului de Limba și literatura română de la Editura Litera, ne-au împărtășit câteva gânduri despre cum a luat naștere acest manual.
Povestea manualului a început cu:

DACĂ am scrie un manual, NE-AR PLĂCEA  să fie cel de Limba și literatura română PENTRU CA fiecare copil, parcurgându-l, să găsească spațiul și timpul să se dezvolte:

  • prin texte  provocatoare însoțite de  întrebări și sarcini de lucru care-l ajută să gândească și să realizeze o lectură de profunzime;

  • prin construcții ale unităților de învățare  propuse, având ca suport valorile: educație, respect, iubire, cinste, omenie, modestie, curaj, prietenie, empatie, patriotism;

  • prin promovarea lucrului în pereche și echipă;

  • printr-o paletă extrem de largă de  instrumente cu rol în antrenarea gândirii, a înțelegerii textelor literare și informative (harta textului, cadranele, rețeaua personajelor, ciorchinele, Știu/Vreau să știu/Am învățat, diagrama Venn, axa timpului, SINELG, scheletul de recenzie, explozia stelară), a dezvoltării gândirii critice (argumente PRO/CONTRA, relația cauză-efect, exprimarea propriei opinii, argumentare, jurnal de lectură), a dezvoltării imaginației și creativității (formularea de predicții, sarcini pentru dezvoltarea gândirii laterale, sarcini de tipul Fii scriitor/Fii reporter/Dincolo de text/Imaginează-ți, provocări de tipul Dacă aș fi......mi-ar plăcea..../Dacă......atunci.....);

  • prin crearea de contexte de învățare care-l provoacă să ia decizii, să analizeze, să devină parte a întâmplării cu scopul de a-i aduce cât mai aproape textul;

  • prin sarcini și construcții interesante care-l ajută  să descifreze personajele întâlnite;

  • prin contexte care-l ajută să observe asemănări dintre întâmplările citite, sentimentele trăite de personaje și propriile întâmplări și sentimente;

  • prin proiecte cu teme interesante, pe care să le lucreze împreună cu ceilalți colegi.

Povestea poate continua cu SIMȚIM o mare bucurie că putem dărui toate acestea, NE GÂNDIM la parcursul elevilor, la interesul  și la bucuria lor de a învăța, NE ÎNTREBĂM cât de atractiv va fi pentru elevi și cât de mult va veni în sprijinul cadrelor didactice acest instrument?

Până pe 9 septembrie 2021 puteți alege GRATUIT manualul de Limba și literatura română pentru clasa a IV-a!
Nu ați răsfoit încă manualul? Click aici!
Facebook
Email
YouTube
Copyright © Editura Litera
Primești acest email pentru că adresa ta se află într-o bază de date a Editurii Litera, la care te-ai abonat anterior. Dacă nu mai dorești să mai primești informări, te rugăm să apeși butonul pentru dezabonare.

Pentru informații suplimentare, te rugăm să contactezi echipa Editurii Litera.
CALL CENTER: 0374 833 500    WHATSAPP: 0757 576 763     EMAIL
com...@litera.ro