20 Türkiye yüzme şampiyonluğu var

AliY

to hab...@googlegroups.com, interne...@googlegroups.com

Doğuştan kol ve bacakları olmayan, '6'sına kadar yaşar' denilen Murat Çolpan engelliler arasında 20 kez yüzme şampiyonu oldu.

İzmirli Murat Çolpan, kolları ve bacakları olmadan dünyaya geldi. Doktorların "en fazla 6 yaşına kadar yaşar" dediği Çolpan, 7 yaşında yüzmeye başladı. Engelliler arasında 20 kez Türkiye Şampiyonu olan 32 yaşındaki Çolpan, şimdi Dünya Şampiyonası'na hazırlanıyor. Murat Çolpan, kendisini özürlü olarak görmek yerine "Milyarda bir görülen özel bir vaka" olarak görmeyi tercih ettiğini söylüyor ve "Hayata böyle mutlu bakıyorum. Tekrar dünyaya gelsem yine böyle olmak isterim. Ama başka bir ülkede" diye konuşuyor.

50 METREYİ 2 DAKİKADA ALIYOR
7 yaşından bu yana ailesinin desteğiyle yüzdüğünü belirten Çolpan, "Benim özel bir mayom var. Dalgıçların giydiği elbise kesiliyor. Paletler dikiliyor. Yurtdışından geliyor ve benim için özel yapılıyor. Mayom olmadan da suyun üzerinde durabiliyorum ama yüzmem için mayo şart. Deniz ve havuz suyu yıprattığı için iki yılda bir mayomu değiştirmem gerekiyor. Bu da benim için yüksek bir maliyet. Mayonun fiyatı yaklaşık 500 Euro" diyor. Şu andaki en büyük ihtiyacının mayo olduğunu belirten Çolpan, maddi olarak zorlandığını, ayrıca Balçova Termal Tesisleri'ne haftada üç gün taksiyle gitmesinin de problem olduğunu anlatıyor. 1990-1997 döneminde engelliler arası yüzme yarışmalarında 20 kez şampiyon olduğunu belirten Çolpan, "Her özürlünün kendine göre kategorisi vardır. Ben mesela yüzde 99 özürlüyüm. Yüzde 1, akıllı olduğum için. Kolları ya da bir kolu, bir bacağı olmayanlarla yarışıyorum. 50 metreyi iki dakikada yüzerim" diye konuşuyor.
Murat Çolpan.jpg