YÖK'ten üniversiteye giriş için yeni formül

1 view

AliY

to hab...@googlegroups.com, interne...@googlegroups.com

Lise son sınıfta bitirme sınavının uygulanacağı sistemde, iki ve dört yıllık eğitim için ayrı sınav yapılacak. Tıp ve mühendislik bölümleri için de ayrı günlerde sınavlar öngörülüyor

Öğrenci Seçme Sınavı'nın (ÖSS) okulları devre dışı bırakarak, dershane sektörünü büyüttüğünü ve öğrencileri birikimsiz olarak üniversiteye getirdiğini söyleyen Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) 2009'da uygulanmak üzere üniversiteye yerleştirmede yeni sistemi açıkladı.
Dört yıllık liselerin ilk mezunlarına uygulanacak bu sistemde Ortaöğretim Bitirme Sınavı ön koşul. Sınavsız geçişin yanı sıra özel yetenek sınavı dışında merkezi olarak yapılacak iki sınav türü bulunuyor. Dört aşamalı olarak gerçekleştirilecek bu sınavlardan birisi ise ders düzeyinde olacak.
Tıp, hukuk, mühendislik, temel bilimler gibi lisans programları için düzenlenecek. Her alan için farklı ders grupları söz konusu olacağı için sınava girenlerin sayısı azalacak ve açık uçlu sorular da yöneltilebilecek. Yeni yerleştirme sisteminde yükseköğretim programları da dört gruba ayrılacak ve yerleştirme buna göre yapılacak.
YÖK, 3 Temmuz 2006'da tartışmaya açtığı "Türkiye'nin Yükseköğretim Stratejisi" ni tamamlayarak, Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'e sundu. Raporda en tartışılan konuların başında gelen "üniversiteye yerleşme" ele alındı. YÖK'ün 2009 yılında uygulanmaya başlamasını önerdiği bu sistemin iki merkezi sınav getirmesi, bu sınavlardan birini de 2-3 haftalık zamana yayılan 4 aşamalı sınavlar zinciri olarak gerçekleştirecek olması yeni tartışmaları gündeme getirecek.
Ortaöğretim 9. sınıfta öğrencilerin hangi alanlarda başarılı olduklarını belirlemek için alan belirleme ve yönlendirme sınavı konulmasını öneren YÖK, bu sınavın gerekirse Ortaöğretim Kurumları Sınavı (OKS) ile de birleştirilebileceğini vurguladı.

TEZİÇ, SEZER'E SUNDU
Raporun taslağı, Temmuz 2006'da açıklanmıştı. Tamamlanan raporda ise YÖK'ün yapısı, üniversiteye giriş sistemi önerisine, 17 üniversite, 3 sivil toplum örgütü ve 163 kişiden gelen görüşler değerlendirildikten sonra son şekli verildi. YÖK Başkanı Erdoğan Teziç, önceki gün Köşk'e çıkarak raporun son halini Sezer'e sundu. Rapor dün de Başbakan, bakanlar ve çeşitli sivil toplum örgütlerine gönderildi.