Hoi!
Voor het project EURO-Relay zijn we op zoek naar 3 mensen, bij voorkeur woonachtig in Nijmegen die interesse hebben in journalistiek, film, Europa en maatschappelijke organisaties. Het gaat om een internationaal samenwerkingsproject waarbij een Italiaans team bestaande uit 3 mensen naar Bulgarije gaat en daar de Bulgaarse groep van 3 mensen ontmoet die hun maatschappelijke organisaties en mensen die daarbinnen actief zijn laat zien waar zij reportages over maken. De Italiaanse groep gaat daarna terug naar huis en de Bulgaarse groep gaat naar Roemenië waar hetzelfde gebeurd. De Bulgaarse groep gaat vervolgens naar huis en de Roemeense groep naar een ander land. Voor Nederlander geldt het dat het team van drie man + Pink Sweater een groep uit Letland ontvangt en die maatschappelijke organisaties in Nijmegen laat zien waar zij reportages over gaan maken. De Nederlands team gaat daarna vervolgens naar Frankrijk ontmoet daar een organisaties + een team van 3 mensen en maakt daar reportages. Uiteindelijk komen alle deelnemers in Italië bij elkaar waar gewerkt wordt aan één documentaire die een beeld geeft van maatschappelijke organisaties in Europa en mensen die daarbij betrokken zijn.
Als je zin hebt om:
19 -25 februari Italië
voorbereidingsbijeenkomst deelnemers uit alle landen om het hele project door te nemen
28 april - 2 mei 2011
5 dagen in Nederland een Letse groep van 3 mensen te begeleiden, samen reportages te maken
12 mei -16 mei 2011
5 dagen in Frankrijk met een Franse groep reportages te maken
31 mei 2011 en 4 juni 2011
5 dagen in Italië iedereen te ontmoeten die aan het project heeft gewerkt
Kan filmen en/of journalistieke achtergrond of betrokken bent bij maatschappelijke organisatie