Supersluis wordt steeds concreter

Lex Peeters

to Insecten van de Kempense Meren
De plannen met betrekking tot de kanaalomleiding worden steeds
concreter. Zie:

http://www.hbvl.be/limburg/lommel/lommel-krijgt-nieuw-stuk-kanaal-van...

Den Diel lijkt hier grotendeels gespaard te blijven, maar toch een
dringend oproep om de plannen kritisch te blijven volgen. Hoe kunnen
bv de werkzaamheden worden uitgevoerd zonder dat er schade wordt
aangericht aan de sprietputten en het belangrijke beekbos? Hoe wordt
de waterhuishouding geregeld? Hoe evolueert de druk op het gebied
wanneer het kanaal zo dicht langs de sprietputten passeert (vissers,
fietsers, autoverkeer?...).
Vervolgens dient ook het kanaal van Beverlo te worden verbreed, wat
dan weer ten koste kan gaan van het waardevolle plasje en beekje in
Waaltjesbos.

Helaas blijft mijn sombere prognose van de afgelopen jaren steeds weer
bevestigd worden. Momenteel loopt een onderzoek in het kader van
windmolens aan het Miel Ottenpad (dus dat is nog zeker niet van de
baan) en voor de omgeving van Maatheide is onlangs al een tweede
aanvraag voor windmolens (3 en 9) ingediend. Ook middenin Waaltjesbos
staan windmolens gepland.

Gr.,

Lex

Lex Peeters

to Insecten van de Kempense Meren

Toon Jansen

to insect...@googlegroups.com
Hoi Lex
Degene(Vansummeren) die respons gegeven heeft op dit artikel moet mijn huisdokter zijn, gisteren tijdens mijn doktersbezoek reageerde hij ook al furieus op Sibelco in verband met de winsten van windmolens.
Grtjs Toon

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Op 15-jun.-2012 om 12:42 heeft Lex Peeters <Lpee...@iae.nl> het volgende geschreven: