
Les restriccions de trànsit a zones urbanes per motius ambientals i de salut són mesures que actualment s’estan duent a terme a múltiples ciutats europees per combatre la contaminació atmosfèrica.
Sant Adrià, juntament amb la ciutat de Barcelona i altres municipis, forma part del que s’anomena «Zona de Baixes Emissions (ZBE)- Rondes». En total, una àrea de 95 Km2 a on, des del 2017, s’apliquen mesures puntuals de restricció als vehicles més contaminants en cas d’episodis d’alta contaminació.
No obstant, actualment es proposa que aquestes mesures siguin permanents a partir del 2020. Aquesta proposta implica que els vehicles sense distintiu ambiental de la DGT no podran circular dins d’aquesta àrea tots els dies feiners, de dilluns a divendres, de 7 a 20 h. Estaran exempts d’aquestes mesures els vehicles de persones amb mobilitat reduïda, els serveis d’emergències (policia, bombers i ambulàncies) i els serveis essencials (mèdics i funeraris).
Davant d’aquesta circumstància, els municipis afectats, com és el cas de Sant Adrià, han d’aprovar les corresponents Ordenances Municipals per tirar endavant aquesta mesura dins del seu territori.
Prèviament a la redacció de
l’ordenança es contempla un procés de consulta
pública per saber l’opinió de la ciutadania
davant d’aquesta mesura ambiental i de salut. Per
això, durant les pròximes setmanes i fins el
divendres 11 d'octubre podreu contestar una
petita enquesta en el següent enllaç: