Беларускі пераклад Damned Lies

Ihar Hrachyshka

to i18n-be...@googlegroups.com, Kasia Bondarava
Прывітанне,

ад сёння Damned Lies [1] (інтэрфейс для арганізацыі лакалізацыі Gnome)
займеў беларускую мову інтэрфейсу. Каб актывізаваць яе, трэба змяніць
свае настройкі ў профілі на гэтай пляцоўцы.
Пра памылкі паведамляйце мне ці аўтару перакладу (гл. CC).

[1]: http://l10n.gnome.org

/Ihar

375gnu

On 11/16/11, Ihar Hrachyshka <ihar.hr...@gmail.com> wrote:
> Пра памылкі паведамляйце мне ці аўтару перакладу (гл. CC).

Мне вось пераклад назвы не падабаецца (слоўнік В. Пашкевіч):

damned

[dæmd] 1. adj. 1) асуджаны, скрытыкаваны, зганьбаваны 2) пракляты 3)
вельмі благі; страшэнны, пякельны 2. adv., informal вельмі, страшна it
is damned hot — пякельна горача 3. n. the damned душы ў пекле

--
http://375gnu.wordpress.com

Ihar Hrachyshka

to i18n-be...@googlegroups.com

Прывітанне,

1.
Для даведкі: damned lies паходзіць з вядомага выразу [1]. Значэнне 2. са
слоўніка Пашкевіч тут не можа быць хоць бы з той прычыны, што гэта не
adverb (прыслоўе), а adjective (прыметнік). Наогул жа damned ужываецца
найперш (ці нават толькі?) як лаянкавае слова, а для гэтага падыходзіць
беларускае слова "пракляты".

Наогул жа я б сумняваўся ў правільнасці прапанаваных Валянтынай Пашкевіч
варыянтаў перакладу. Рэч у тым, што сучасны оксфардскі слоўнік падае
адно толькі наступнае значэнне:

adj. informal used to emphasize one's anger or frustration.

2.
Хлусня не гучыць лепей за ману - абодва словы аднолькава беларускія і не
маюць ніякіх асаблівых стылістычных памет, якія б забаранялі ўжыванне
аднаго замест другога. Як перакладчык палічыў патрэбным, так і пакінулі.

[1]: https://en.wikipedia.org/wiki/Lies,_damned_lies,_and_statistics

375gnu

to i18n-be...@googlegroups.com
On 11/16/11, Ihar Hrachyshka <ihar.hr...@gmail.com> wrote:

> Для даведкі: damned lies паходзіць з вядомага выразу [1]. Значэнне 2. са

"Мана, страшэнная (вялізная) мана й статыстыка" ці ня так? У рас.
"наглая ложь", o-db.com дае яшчэ укр. адпаведнік "огидний".

> слоўніка Пашкевіч тут не можа быць хоць бы з той прычыны, што гэта не
> adverb (прыслоўе), а adjective (прыметнік). Наогул жа damned ужываецца

Ці можа гэта лічыцца дастатковай прычынай, калі гаворка вядзецца пра
ангельскую, зь яе адвольным словаўтварэньнем?

> найперш (ці нават толькі?) як лаянкавае слова, а для гэтага падыходзіць
> беларускае слова "пракляты".

У беларускай лаянкавай мове значны пласт займае копра- тэма, трэба
узяць больш адэкватны адпаведнік :)

> [...]
> адно толькі наступнае значэнне:
>
> adj. informal used to emphasize one's anger or frustration.

Вось зь Мюльлера (24 выданьне):

damned
_a.
1: осужденный, проклятый
2: проклятый, треклятый;
отвратительный, чертовский (часто
употр. для усиления); none of your damned
nonsense! - не валяйте дурака!; it is damned hot -
чертовски жарко

Карацей, "вялізная", "нахабная", "агідная", але ніяк не "праклятая".
Bloody ў лаянкавым кантэксьце таксама перакладаецца не "крывавы",
напрыклад.

--
http://375gnu.wordpress.com

Ihar Hrachyshka

to i18n-be...@googlegroups.com

"Нахабная мана" - мне больш падабаецца. Хто яшчэ што думае? Калі не
будзе пярэчанняў, выпраўлю адпаведным чынам.
/Ihar

Manulenko Vladimir

to i18n-be...@googlegroups.com
Мне здаецца "нахабная мана" самы адпаведны пераклад.

Ihar Hrachyshka

to i18n-be...@googlegroups.com
Выпраўлена на "нахабную ману".
/Ihar