Magyar nyelvű NLP erőforrások listája

György Orosz

to huNLP
Kedves Kollégák!

A napokban egy hackathonnal kapcsolatos megkeresésen felbuzdulva készítettem (egy reményeim szerint) átfogó gyűjtést a magyarra *szabadon* elérhető nyelvtechnológiai eszközökről és nyelvi erőforrásokról. Egyrészről örömmel veszek minden kiegészítést illetve korrekciót, másrészről talán másoknak is érdekes lehet: https://github.com/oroszgy/awesome-hungarian-nlp

Orosz Gyuri

Martina Katalin Szabó

to huNLP on behalf of György Orosz
Szia Gyuri,
nagyon jó kezdeményezés, örülök neki (én is)!
a korpuszokhoz szívesen ajánlanám még a HunLearner-t. Ez is szabadon elérhető. Itt találjátok a linkjét:
Üdv, Martina

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „huNLP” csoportjára.

Мартина Каталин Сабо / Szabó Martina Katalin

r0ller

to huNLP
Szia!

A morfológiai részhez a már korábban itt is említett hunmorph-foma projektet is ajánlanám, ami nem hunspell, hanem foma alapú. Nem azért mert én készítettem volna, én csak "hostolom" Eleonóra projektjét. Ha tart némi érdeklődésre számot, én is készítek ugyan egy magyar (főleg felszólító) mondatok értelmezésére is képes programot (asztali, android és webservice változatként is futtatható módon), ami még nincs teljesen kész, de tesztelhető minőségben működik. Jelenleg a szerkesztőfelületeket készítem a programhoz, amellyel programozás nélkül lehet a fonológiai, morfológiai, nyelvtani és szemantikai szabályokat megadni. Nem véletlen persze, hogy Eleonóra morfológiai projektjét veszem alapul a morfológiai részhez.

Üdv: r0ller

Orosz György

to huNLP on behalf of r0ller
Sziasztok!
Koszonom a megjegyzeseket, bovitettem a listat.
Gyuri

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „huNLP” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) hunlp+un...@googlegroups.com címre.