Turul Szobor Akció

1 view

Bela Liptak

Mar 17, 2024, 10:17:10 AMMar 17
to solar...@aol.com, hungari...@googlegroups.com

3-17-24

Kedves Zoltán,

Igen, lezajlott az elős megbeszélés (márcios 15-én ester 8 és 9 között). Az Assisant Secretary nagyon fáradtnak tünt). Arról beszét, hogy az ő munka területe főleg Litvánia és hogy megismerte történelmüket és küzbenjárásainak elismeréséül megkapta Litvánia egy nagy kitüntetését. Azt is emlitette, hogy beszélgesésünk csak egy magán beszélgetés, arról enki nem tud és nem is fog (ezért itt a nevét sem emlitem).

A magyar történelemről (56-on és Orbánon kivül) keveset tudott, a Turul legenda szetepéről a magyar lelkületben, vagy a szobor helyzetéről semmit,. de felcsillant az érdelődés az arcán amikor hattotta, hogy 1.5 millió magyar-amerikai él az országban, - hogy Cleveland valamikor Mo. második legnagyobb városa volt -, és hogy a magyar származású amerikaiak hálásak lennének, ha az elnök megemlitené Zelenskynek, hogy álliták vissza a turul szobrot, E tett hirének elterjedése hálás jóindulatot szülne a magyarokban, ami cökkentené az oroszok által szitott  Amerika ellenességet és az itteni választáson (a most még otthon maradni szándékkozó magyarok küözül) lehet, hogy valamennyit az ő táborukba terele?

Kérdezte. hogy a szobor visszahelyezése befolyásolná-e a magyar komány orosz-barát politikáját? Erre nem tudtam válaszolni, csak annyit, hogy ha az elnök szól és e miatt a szobor visszakerül a helyére, akkor valószinű, hogy a társadalom egésze ukrán- barátabbá válna. Kérdezett Kárpáalja román kisebbségéről is, de arra nem tudtam válaszolni.

Ő semmilyen igéretet nem tett, de láttam az arcán, hogy odafigyelt arra és a szobrot illetően csak annyit kérdezett, hogy van-e a Google-on ismertetés az Emese mitológiáról ?

Hát ennyit tudok mondani, meg azt, hogy köszönöm a leveledet és e levél másolatának megküldésével  köszönöm minden HL résztvevőnek akik irtak, mert e levelekazok nélkül nem született volna meg ez a beszélgetés!

Üdvözlettel Béla bátyád_