Zöld energia

Bela Liptak

Feb 24, 2024, 5:17:26 PMFeb 24
to dr.konc...@gmail.com, hungari...@googlegroups.com

2-24-24

Dr.Koncz Zsófia,

Energiaügyi Minisztérium államtitkára

dr.koncz.zsofia@gmail.com

Kedves Zsófia,

Több, mint egy éve figyelem munkáját és örömmel látom eredményeiket. Különösen értékelem, hogy 2023-ban 1.6 GW-al növekedett a magyar napenergia kapacitás. Nagy dolog ez, ha figyelembe vesszük, hogy Paks2 kapacitása (ha valaha beindulna) alig több annál amit Maguk egy év alatt elértek (2.4 GW) és ára több mint 10-szerese.

Magamról annyit, hogy az elmúlt évtizedekben  6 könyvem, 200 cikkem jelent meg a zöld energiáról, azt tanitittam a Yale egyetemen és ma 5-kontinensről többszáz szakemberrel dolgozunk a Linkediten (https://www.linkedin.com/in/b%C3%A9la-lipt%C3%A1k-pe-02484515/) újabb zöld megoldásokon.

Mindezt nem fölvágásból irom, hanem azért mert szeretném, ha a magyar tudomány újra élére lépne a világ haladásának, s erre jó alkalom a zöld energia, amin Maga is dolgozik. Ezért szeretnék elültetni pár gondolatot arról, hogy milyen kutatásokra lenne szükség, milyen területeken tudnának Maguk is hozzájárulni a fejlődéshez? Szerintem a következőkkel tudnánk a világpiacra lépni:

1.      A napenergia hydrogénben való raktározásával, minek révén a családi házak ennergia szempontjából önellátóvá válhatnának. (Erről irok a Március végén megjelenő Control Magazinban).

2.      Az RFC (reversible fuel cell = kétirányú üzemenyag cella) kifejlesztésével és a, tömeggyátásal való  olcsóvá tételével ("Artificial Trees" = "Mesterséges fák"- a könyvemben).

3.      A mezőgazdaság (beleértve a legelöket) albedójának növelésével és a növelés felmelegedést csökkentő hatásának számszerűsitésével, arányitásával a széndioxid kibocsájtás csökkentésének hatásához  https://www.controlglobal.com/manipulate/article/33015346/increasing-earths-albedo-to-combat-global-warming

4.      A "split heat pump" (kétirányú hőszivattyúk) integrálásával az energetikailag önellátó házak hőtő/fűtő rendszerébe. https://www.controlglobal.com/measure/temperature/article/33017470/lessons-learned-optimizing-split-heat-pumps

További sok sikert kivánva, Lipták Béla

Sent from AOL Desktop

Béla Lipták, Energy and Automation Consultant
84 Old North Stamford Rd., Stamford CT,

KEA

Feb 25, 2024, 12:15:46 PMFeb 25
to Bela Liptak, dr.konc...@gmail.com, hungari...@googlegroups.com
Kedves Címzettek!

Állandó teljesítményű, ún. alaperőmű nélkül nincs stabil és biztonságos
villamosenergia-ellátás. Ez annál hatékonyabb, minél nagyobb az energiasűrűség
(pl. atomerőmű, reménybeli fúziós erőmű). A naperőmű beépített névleges
teljesítményének a töredékét hozza éves átlagban, és erősen ingadozó módon, A
fogyasztás és a termelés ugyancsak erősen ingadozó különbségét folyamatosan ki
kell egyenlíteni. Kutatni, fejleszteni, kísérletezni lehet, sőt kell is
(különben még mindig a fán csücsülnénk:), de egy ország biztonságos
energiaellátását csak olyan technológiá(k)ra lehet alapozni felelősségteljesen,
amelyek ipari körülmények között tartósan bizonyítottak már.

Üdv:
KEA.

On 2/24/24 11:17 PM, 'Bela Liptak' via Hungarian-Lobby wrote:
> [...]
>
> 4.A "split heat pump" (kétirányú hőszivattyúk) integrálásával az energetikailag

Bela Liptak

Mar 3, 2024, 10:40:28 AMMar 3
to k...@turul.banki.hu, hungari...@googlegroups.com

A fuziós atomerőmővek távoli álmok, Az új fission erőművek ára is. biztonága is alacsony, de a már működő erőművek működési idejének átmeneki meghosszabbitása elfogadható.Azúj tervek közül  a kis méretű erőművek  biztonsága sokkal jobb mint a maiaké és a legbiztonságosabbak a viz alattiak. A veszélye atom szenny elhelyezése magoldatlan. Minderrűl két könyveket is irtam:

,

Tavaj a leggyorsabban terjedő hőforrás a hőszivattyú volt. Svájcban, Mainben (hideg területeken) az új családi házak 90%-a használtja azokar.

Lipták Béla