A világ első "Energiafüggetlen falva" lehettek

Bela Liptak

to nagypali.o...@gmail.com, nagypa...@gmail.com, bibif...@yahoo.ca, hungari...@googlegroups.com

Július 26, 2022, Stamford, CT

Tisztelt Polgármester Úr, Kedves Tibor öcsém!

Örömmel olvasok az általad irányitott Nagypáli falunak sokoldalú és eredményes munkájáról a zöld energiára való áttérés területén. Két olyan lehetőséget szeretnék figyelmedbe ajánlani, melyekkel világszabadalmat csinálhatnátok, ha sikerülne kivitelezni akár a "Földet hűtő falu" akár az "Energiafüggetlen falu" státusát..

Válhatnátok a világ első "fehér falujává", ha megdupláznátok a napenergia visszaverődését az ürbe és igy, ha a falu legelőit, útjait, háztetőit világosabb szinűre változtatva hűtenétek a térséget. Ennek előnye nem csak az, hogy gyors és olcsó, de az is, hogy nem a felmelegedést csökkenti, hanem egyenesen hűti a Földet. Októberben megjelenő új könyvemben ismertetem az erre vonatkozó számokat, tehát azt, hogy az "emberi lábnyom fehéritésével" mennyi szén-kibocsájtás csökkentésnek megfelelő hűtést érhetünk el. Szerintem, ha Ti is megadjátok az adatokat a Műegyetem illetékeseinek, ők kiszámitják a hűtéstek méretét és annak arányában anyagi támogatást is és  világszabadalmat iscsinálhattok az EU/UN segitségével. (Tudom, a kicsinyhitűek közül sokan mosolyognak azon amit irok, de gondolj csak arra, hogy Neumann-t is kinevették (számitógép), Szilárdot is (Atomenergia) etc.

Ez a tető a beérkező napenergia 85%-át visszveri az ürbe.

A másik letőség amivel szintén világelsők lehettek, az nehezebb és költségesebb, de egyben nagyobb jelentőségű is: az a hidrogén, mert Ti válhatnátok a világ első "hidrogén falvává". Nem tudom, hogy most miként raktározzátok a napenergiát annak érdekében, hogy akkor is legyen áram amikor nem süt a nap (legtöbben a világban még akkomulátorokat használnak ami túl súlyos, nem szállitható). Ha Ti e helyett (mint a növények a talajvizet napenergiával) lebontjátok hidrogén és oxigénre (elektrolizis), az oxigént kibocsájtjátok (mint a növények) a hidrogént pedig magas nyomáson elraktározzátok (tankban, mint a Volvo buszok, vagy a föld alatt) és amikor kell azt használjátok a generátorokban (dizel olaj helkyett), akkor a falu nem csak az energia terén lesz önellátó (energiafüggetlen), de eléri, hogy ez zéró szénkibocsájtással történjen.

Ha belevágtok egyikbe vagy másikba, hajlandó vagyok ismertetni eredményeiteket könyveimben:

Sok sikert, Béla bátyád

Sent from AOL Desktop
Béla Lipták, Automation and Safety Consultant
 Lifetime Achievement award of International Society of Automation
84 Old North Stamford Rd., Stamford CT,

Bela Liptak

to ssomo...@gmail.com, hungari...@googlegroups.com

7-26-22

Kedves Sándor,

Természetesen ismerem a Memorandumot, de élettapasztalom az, hogy politikusok nyilatkozatai, memorandumai nem sokat jelentenek.

Az aláirt dokumentum semmi konkrétumot nem tartalmaz, nem mondja ki, hogy mit fognak együtt kifejleszteni, mikori célidőre készülnek el, mennyi a költségvetés, hogyan oszlik az meg a kormányok között, semmit. Az aláiró személyeket illetően, a szerb hölgynek, Dr.  Zorana Mihajlovićnak van valamennyi hitele, mert az energia fejlesztés és környezetvédelem minisztere, a multban is dolgozott az energia területén és mert ő javasolta a zöld hidrogén termeleést, raktározást és szállitást együttműködési területnek.

A magyar miniszter Dr. Palkovics László a közlekedés és autonomous járművek szakembere, a zöldmenergia vagy a zöld hidrogén területén tapasztalata nincs Tudtommal nem tiltakozott a magyar energia-ellátásnak orosz függőségbe kerülése ellen, nem tiltakozik Paks öreg reaktorai termelésének növelése ellan akkor, amikor esik a Duna vizszintje és növekszik a viz hőmérséklete, elfogadta, hogy a lehető legszennyezőbb mátrai szénerőmű tovább működjön és azt is, hogy 2025-re nem zöld hanem gáz erőművel cseréljék föl azt.

Egy szó, mint száz, én úgy tudom, hogy a raktározott magyar földgáz tartalék 27%-ra esett, Szijártó Péter külügyminiszter hiába ment Putyinhoz Moszkvába, nem kapott árengedményt és mindennek ellenére a zöld energia területe is és az albedóé is stagnál.

Üdvözöl, Béla bátyád

In a message dated 7/26/2022 10:13:08 AM Eastern Standard Time, ssomo...@gmail.com writes:

Tisztelt Tanár úr.
Valószínű értesült róla, hogy Palkovics miniszter úr aláírt valamilyen meggyezést a szerb energetikai miniszterrel a hidrogén felhasználásról. Mi a véleménye
Tisztelettel
Somogyi Sándor.

2022. júl. 26. dátummal, 14:55 időpontban 'Bela Liptak' via Hungarian-Lobby <hungari...@googlegroups.com> írta:

[...]

<Embeddedc16b750783f540fa984dc62b875059e5.png>

[...]

<Embedded9b3825a002c946389c720153d3789e35.png>

<Embedded09621a7342914b779bd605fb3c3c490e.png>

<Embedded5c91a94d40a9420495637dbe665fbfd6.png>

Sent from AOL Desktop
Béla Lipták, Automation and Safety Consultant
 Lifetime Achievement award of International Society of Automation
84 Old North Stamford Rd., Stamford CT,

Azért kapta ezt a levelet, mert feliratkozott a következőre: Google
csoportok "Hungarian-Lobby" csoport
Ha szeretne leiratkozni erről a csoportról, küldjön egy e-mailt a
következő címre hungarian-lob...@googlegroups.com
További lehetőségekért látogassa meg a csoportot:
http://groups.google.com/group/hungarian-lobby?hl=en

---
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „Hungarian-Lobby” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) hungarian-lob...@googlegroups.com címre.
Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/hungarian-lobby/516998411.1269326.1658840150292%40mail.yahoo.com.
<Embeddedc16b750783f540fa984dc62b875059e5.png><Embedded9b3825a002c946389c720153d3789e35.png><Embedded09621a7342914b779bd605fb3c3c490e.png><Embedded5c91a94d40a9420495637dbe665fbfd6.png>

Bela Liptak

to hungari...@googlegroups.com