Geoffrey Quentin McCaully Hubbard öngyilkossága

Scn.Hun

Geoffrey Quentin McCaully Hubbard L. Ron Hubbard és harmadik
feleségének - Mary Sue Hubbardnak - fia 1976 ban lett öngyilkos.

Joh Atack "A Piece of Blue Sky" (Egy darabka kék ég) ezt írja
hevenyészett fordításban. Szögletes zárójelben az én megjegyzéseim:

Októberben [1976] Hubbardot tragikus csapás érte. Még 1959-ben fia
Nibs [ifjabb L. Ron Hubbard aki mikor kilépett az "egyházból"
megváltoztatta a nevét Ronald DeWolf-ra] kilépett a Szcientológiából.
Ettől kezdve Hubbard arról álmodott, hogy a dinasztiát Mary Sue és
Hubbard legidősebb fia, Quentin fogja továbbvinni. Többször
kijelentette, hogy Quentin fogja követni őt, mint a Szcientológia
vezetője. 1976. október végén kómában találták meg Quentint egy
autóban járó motorral Las Vegasban. Quentint kórházba szállították
ahol anélkül, hogy visszanyerte volna eszméletét két hét múlva
meghalt. Halála után pár nappal tudták csak azonosítani. Habár a halál
pontos okát nem állapították meg, az biztos, hogy Quentinnek
szénmonoxid mérgezése volt. 22 éves volt.

Quentin megpróbált megfelelni az apja elvárásainak - ő volt a kevés
XII. Osztályú [Class XII] auditorok egyike - de az apja
temperamentumát nem örökölte. Mindent számításba véve ő túl szelíd
volt ahhoz, hogy a Szcientológiát irányítsa, vagy hogy egyáltalán
akármit is irányítson. Az volt az álma, hogy repülőgépet vezessen,
gyakran próbálta rávenni az apját, engedje meg hogy kilépjen a Sea Org-
ból és repülhessen. Számtalanszor eltűnt szökési próbálkozásai miatt.
Volt még egy tulajdonsága, ami nem egyezett apja filozófiájával:
Quentin homoszexuális volt. Szinte semmi kétség sincs a felöl, hogy
önkezével vetett véget életének, mivel korábban is megpróbált már
öngyilkosságot elkövetni.

Mary Sue teljesen összetört és jajveszékelt, mikor meghallotta a hírt.
Megpróbálta meggyőzni a barátait, hogy a fia agyhártyagyulladásban
halt meg. Quentin apjának a reakciója hidegvérű volt, őrjöngött, hogy
a fia cserbenhagyta. Az árulkodó nyomokat azonnal eltüntették.
Dokumentumokat loptak el a halottkém irodájából és Hubbardhoz vitték.
Hubbard irányelvéve összhangban, amit a rossz hírekről írt, a
Szcientológusoknak nem mondtak semmi sem Quentin haláláról. Azoknak,
akik ezt mégis megtudták azt mondták, hogy Quentint meggyilkolták.
Ez a rész angolul: http://www.clambake.org/archive/books/apobs/bs4-6.htm

A teljes könyv angolul: http://www.clambake.org/archive/books/apobs/
http://www.cs.cmu.edu/~dst/Library/Shelf/atack/index.html

Scn.Hun

Lefordítottam egy érdekes beszélgetést, ami a Kvalifikációs Osztály
egyik tisztje és Quentin között zajlott a Flagben 1976-ban pár héttel
Quentin öngyilkossága előtt. A Kvalifikációs Osztály tisztje Dennis
Erlich IV-es Osztályú [Class IV] auditor volt, míg Quentin XII-es
Osztályú [Class XII]. Mivel a legtöbb szakkifejezésnek nem tudom a
hivatalos magyar fordítását, lehet, hogy nem stimmel minden, de
remélem érthető lesz.

Dennis: "Úgy látom, hogy az e-méter még jelzett az 53-on miután már
lebegett rajta a tű. [nyelek egyet] "Mit gondolsz, hogy történhetett
ez meg?"
Quentin: "Meghamisítottam a jelentést." [közben zümmög és repülőst
játszik a karjával]
Dennis: "Te .. meghamisítottad a .. jelentést?" [elkezdek dadogni]
"Uh- a mu-munkalapon?" [tudva, hogy ez volt az egyike a legfőbb
bűnöknek, amit egy auditor elkövethet, etikai kezelést és teljes
újraképzést jelet az alapoktól kezdve]
Quentin: "Igen, hamisan jelentettem, hogy lebegett a tű az 53-on" [ezt
úgy mondta, mintha mellékesen megemlítette volna, hogy reggelire
müzlit evett]
Dennis: "Hát ..." [a pillanat jelentőségétől teljesen elképedtem]
Quentin: "Mindig ezt csinálom."
Dennis: "Úgy érted, hogy ..."
Quentin: "Úgy értem, hogy mindig hamisan jelentek, mikor az 53-ast
lebegő tűig kell futtatnom. Én ellenzem, hogy ezt kell csinálni a PC-
vel. Ez sosem tesz semmit a PC-vel, viszont rengeteg auditálási órába
telik. Úgy gondolom, hogy jobb hamisan jelenteni és továbbhaladni."
Dennis: "?......" [elképedve]
Quentin: "Úgy gondolom, hogy egy apám dolgai közül egy csomó nem
működik. Tehát én meghamisítom a jelentés mikor kell. Ami engem illet,
úgy gondolom, hogy apám őrült."

[Mostanra teljesen elfehéredtem és biztos voltam benne, hogy a tátott
számból lassan csöpög a nyál.]

Dennis: "Nos .. tudod .. nekem újra kell képeznem téged .. ugye?
[reménytelenül reménykedve, hogy beleegyezik]
Quentin: "Rendben van." [megint zümmögve repülőst játszik a karjával]
Dennis: ".. teljesen az alapoktól?"
Quentin: "Oké." [már alig figyel]
Dennis: "Nos .. [közben nézem az órámat és imádkozom, hogy vacsoraidő
legyen] .. már majdnem 4 óra .. inkább gyere vissza holnap .. addigra
alaposabban átnézem az auditálási anyagokat, [megpróbálok bármilyen
kifogást találni, hogy késleltessem az etikai és az újraképzési
utasítások kiadását] .. és akkor majd elkezdjük az
újraképzésedet." [mondtam suttogva miközben ő felállt és elindult
kifelé]
Quentin: "Oké."

Dennis ezután nem látta többet Quentint. Pár hét múlva Quentin
öngyilkos lett.

Az eredeti teljes szöveg angolul: http://www.lermanet.com/exit/quentincoroner.htm
http://cgi.amazing.com/scientology/death-of-quentin.html