A borz nem cicázik :)

b..i...

MedvE

Den fredag 8 februari 2019 kl. 13:55:44 UTC+1 skrev b..i...:
> https://www.dw.com/en/south-african-honey-badger-attacks-leopard-as-she-defends-cub/a-47407409

mar vót, nacigeci mar idetette
meg nem is borz, cak a neve az
ez inkabb menyet

en egyszer elutottem egy borzot, a Ford Focus amit bereltem ugy ment szarra, mintha fanak vagy sziklanak mentem volna
es nem is mentem gyorsan 35-40 km/h talan

az minimum ketszer akkora volt mint ezek itt a filmen, de inkabb tobb
legalabb 15-20 kilos volt

Emeritus

Pedig méhészborz a forditása. Mindenestre meglepõen bátor kis állat.
Akárcsak a wolverine/torkosborz.

MedvE

a torkosborz foglalkozasara nezve tobbnyire kefekötö

b..i...

2019. február 9., szombat 1:27:07 UTC+1 időpontban Emeritus a következőt írta:

> Pedig méhészborz a forditása. Mindenestre meglepõen bátor kis állat.
> Akárcsak a wolverine/torkosborz.
**

A borzot nem támadja meg semmi, mert elképesztően harcias. Aszongyák, hogy a rozsomák méginkább ilyen.

Emeritus

Emeritus

Ah, szoval ez a wolverine magyar neve. Akkor egyetertek.

Adrienn Kolossy

A rozsomák, meg a torkosborz az ugyanaz.

MedvE

szinten kefekoto

nev

Eddig azt hittem a torkosborz csak ilyen szójáték, a magyar adófizető megfelelője.

Adrienn Kolossy

Gndolod, hogy egy csokkent ertelmu medvebocsnak is tudnia kellene, hogy mi ebben a poen? Ha mar igy forszirozod.

MedvE

ha magyarazni kell akkor mar nem jo
ha egybol nem esik le, akkor se

b..i...

2019. február 10., vasárnap 11:03:58 UTC+1 időpontban Adrienn Kolossy a következőt írta:

> A rozsomák, meg a torkosborz az ugyanaz.

Én a borzról és a rozsomákról írtam.

Adrienn Kolossy

Nekem speciel nem esik le, hogy miert kefekoto a borz. A kefekotorol egy magyar szolast ismerek, iszik mint a kefekoto. Vagy van egy masik is: torzonborz, mint egy kefekoto? Vagy a kefekoto fekhelyet kot a borznak, ami maga lesz a borz alom.
De nem kiserletezek tovabb, ha nem mondod meg, hat igy jartam.

b..i...

2019. február 10., vasárnap 18:04:14 UTC+1 időpontban Adrienn Kolossy a következőt írta:

> Nekem speciel nem esik le, hogy miert kefekoto a borz.
*****************************

Mert a torkosborz is és kefekötő is az iszákosság metaforája.

mark

"Torzonborz" a magyar szavak egyike amit kedves felese'gem megtanult
valamelyik idiota magyar notol evtizedekkkel elott.

Azota amikor nem borotvalkozok nehany napig, mondja, "You look like a
"Torzonborz", ami nem korrect, -- but what the hell?-:)

Kulonben a Wolverine me'g Grisly medvet is tamad, de ritkam lehet
latni az allatot. Nagyon maganyos.

---

Emeritus

Erdekes, hogy egy MO-on nem honos allatnak ket magyar neve is van. A
Mezesborznak is?

Emeritus

Viszont az sem jo, ha csak te erted egyedul.

Emeritus

Borzaszto!

MedvE

bingo

Emeritus

Nem ertem, mert a torkos utan nem az ivas jut az eszembe, hanem az eves.
A mezesborz neve utan ugyanaz.

Adrienn Kolossy

A nagy tavolsag ellenere nekem ugyanigy.
A torkosborzra is van a magyar szlegben pelda, amire nev celzott, amikor a magyar adofizetokkel hozta osszefuggesbe. Igy szol: "sziv mint a torkosborz".
De ez nem az ivasrol szol, hanem arrol, hogy az illeto raba...tt.

Adrienn Kolossy

Annak nincs. Egyebkent méhészborz.
De a rozsomák is valamilyen szlav nev, nem magyar eredetu.

MedvE

ez a sokkal korabbi "iszik mint a torkosborz"-bol fejlodott ki, ertelmezodott at
amikor bubu meg en voltunk ifjak es bohok, akkor ittunk mint a torkosborz

Adrienn Kolossy

Ezek szerint en nem is ertehettem. Bar Emeritus se. Talan o mar korabban kiment.

Lófő

On 2/10/19 12:15 PM, b..i... wrote:

> *****************************
>
> .....kefekötő is az iszákosság metaforája.

érdekes lecke a fogalomzavarról

[na a fentibe ket kamasztakony biztos bele fog harapni]

én ha kizárólag a kefe szleng értelmét és a kötést hozom össze egy olyan
gombócba amit amúgy függetlenül lennek kényszerülve megfejteni akkor
'marakodó' jutna eszembe :-)

--
értékrend háború dörög, nyerni kell vagy beledögleni

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 02:18:35 UTC-8, Adrienn Kolossy wrote:

> De a rozsomák is valamilyen szlav nev, nem magyar eredetu.

big surprise

ami nem nimet vagy torok mind az

(esetleg gorog vagy frantzia )

Adrienn Kolossy

neboz...

gauchisme

Adrienn Kolossy

2019. február 11., hétfő 17:20:27 UTC+1 időpontban gauchisme a következőt írta:

> miert ne?
>
> en szeretem az :-)>
>
> + mirol szo van az kis-iskolas anyag

Hogy minden szavunk szlav, torok, nemet, vagy francia?
En masfajta iskolaba jarhattam. Ott aszontak, hogy van matyar is ami finnugor rokonysagot mutat. Persze a legnagyobb magyar, a legnagyobb nyelvesz is egyben kijelentette, hogy nyelvunk turk eredetu. Kesz, eldontotte.

Amit belinkeltel nem mindenhol stimmel:
"A háziállatok között sincsen lényeges nyoma a szláv hatásnak. A nőstény eb jelentésű szuka {suka) sem jelent többet."
Van egy ilyen horvat szo, hogy "mačka". Pedig eleg lenyeges háziállat. Lehet, hogy ok vettek at tolunk?
> https://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/magyarorszagi_nemzetisegek/altalanos/a_magyarsag_es_a_szlavok/pages/010_magyar_szlav.htm

m...@privacy.net

Mindig fölmegy a vérnyomásom, ha ennek az elmeháborodottnak a butábbnál
butább kijelentéseit kell látnom az idézetekben. Ma már az orosz
történészek is kezdenek rájönni arra, amire a régész Bóna István, az
amator nyelvész Csőke Sándor már vagy 50 éve rájött, és amire a
magyarnevu amerikai-román történész Florin Curta is rá kellett döbbenjen
egy negyedszázaddal ezelott: szláv nyelvek tkp. nincsenek, az ószláv
nyelv egy muvi konstrukció. Szinte minden szlávnak tartott szó eredetijét
megtalálhatjuk a nomád népek szótárában, így akár a magyarban is. Curta
nagyon jól elmagyarázza miért és hogyan jöttek létre a szlávok, híres-
hírhedt muvében, aminek címe "The making of the Slavs"

A "macska" btw. türk eredetu szó, cseppet sem szláv. Nincs kedvem most
kikeresni a linket, de a cambridge-i egyetemnek van egy olyan a
szlávokkal foglalkozó oldala, ahol az áll, hogy a sertésen kívül
semmilyen háziálattal nem rendelkeztek, még kutyával sem, nemhogy
macskával. A macska szót még Budenz sem tartotta szlávnak, lásd Czuczor-
Fogarasi.

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 08:38:20 UTC-8, Adrienn Kolossy wrote:

> Hogy minden szavunk szlav, torok, nemet, vagy francia?
> En masfajta iskolaba jarhattam.

no doubt

>Ott aszontak, hogy van matyar is ami finnugor rokonysagot mutat.

az enkabb a nyelvtan cak

tkp. a letezo magyar nyelvben uszkve 700 fingvaugro eredetu szo van

>Persze a legnagyobb magyar, a legnagyobb nyelvesz is egyben kijelentette, hogy nyelvunk turk eredetu. Kesz, eldontotte.

hogy mien "eredetu" az egy sikamlos kerdes, szvsz. a nepesseghez hasonloan egy setakerti fajta

ami bizonyos hogy a "terulet elvevok" (nemet es angol szoval) nem kihalt teruletre erkeztek, hanem ratelepultek az immar itt (vagyis ott) levo nepessegre, mely akkor es most is szlav vot

tkp. kesoi avarok kozott is a szlav strata dominalt az avar nepesseg szama nem, vagy alig erte el a ket digit-et

> Amit belinkeltel nem mindenhol stimmel:

nem stimmolhat mindenhol, elvegre kis iskolas anyag :-)>

> Van egy ilyen horvat szo, hogy "mačka". Pedig eleg lenyeges háziállat. Lehet, hogy ok vettek at tolunk?

nem hinnok

"Galamb szavunk például a szláv kék szóból ered és ugyancsak szláv eredetű a macska és a kacsa szavunk. ... [Első írásos előfordulása: 1249] Szláv jövevényszó, a horvát-szerb nyelvben, a szlovák nyelvben hasonló alakban megtalálható, az ukrán nyelv egyik nyelvjárásában mácska."

https://anyanyelvcsavar.blog.hu/2016/06/21/a_haziallatok_nevenek_eredete

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 09:19:03 UTC-8, alulmivelt ad hominista befingot:

> [...]
> szlávokkal foglalkozó oldala, ahol az áll, hogy a sertésen kívül
> semmilyen háziálattal nem rendelkeztek, még kutyával sem, nemhogy

szokas szerint megim csak beszelsz

fyi. a macska torokul kedi, a magyar szo penig nyilvan az orosz koshka-val kognal

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 09:19:03 UTC-8, m...@privacy.net wrote:

> ... A macska szót még Budenz sem tartotta szlávnak, lásd Czuczor-
> Fogarasi.

oszt meik irta, hogy Jez(!)us is magyar vot?

Adrienn Kolossy

2019. február 11., hétfő 18:19:03 UTC+1 időpontban m...@privacy.net a > hírhedt muvében, aminek címe "The making of the Slavs"

> [...]
> semmilyen háziálattal nem rendelkeztek, még kutyával sem, nemhogy
> macskával. A macska szót még Budenz sem tartotta szlávnak, lásd Czuczor-

A Nyelv es Tudomany oldal bizonytalan eredetunek tartja. Ez a legbiztosabb. "Mélységes mély a multnak kútja." Ketsegesse teszi a turk eredetet, hogy a torokben nem macska, csak a tatarban. Es meg ketsegesebbe eszaki elterjedese:

https://en.wiktionary.org/wiki/ma%C4%8Dka

Meg a nemet teruleten beszelt szorb-ban.

Btw. Budenznek negyedresz forras sem adatott meg, mint ami ma elerheto.

m...@privacy.net

Kezdjük azzal, hogy amit a nyest ír, azt jó óvatosan kezelni. Ugyanis
*rendkívül* tendenciózusak. A török szó a latin catus-ból jön. A törökkel
eleve nem érdemes hasonlítgatni, mert az azerivel, türkménnel egyetemben
az oguz csoportba esik. A magyar nyelv türk eredetu szavai azonban az
ogur csoportból vannak, lásd on-ogur, csuvas típusúak. (A csuvasok
szintén bolgár utódoknak mondják magukat.)

A szlávisták egy számukra nagyon kényelmes módszert alkalmaznak. Ha van
egy magyar szó, aminek van egy szláv megfeleloje, akkor azonnal
kimondják, hogy az a szó szláv eredetu, hiszen 4-5 szláv nyelvben
megtalálható. Történelmi tényektol nemigen szokták zavartatni magukat.
Nem mindegy ugyanis, mikor és hogyan került a macska Európába és annak
különbözo részeibe. Pedig ez némileg megvilágítja, hol, miért a latin
eredetu szó honosodott meg. Catus=kedi=кот=cat=Katze=gato etc. De ha
továbbmegyünk kelet felé, ahol szintén nagyon régóta ismerik a
házimacskát, régebben mint Európában, ott más szavakat találunk:

(ujgur)müshük,(kazah)мысық,(kirgíz)мышык,(volgatatár)мәче
(nogai tatár)мысык,(krímtatár)mışıq(kumik)мишик,
(burját)миисгэй,(ókínai)māo

Megkockáztatom, még egy szlávista is ismeri a bicsak-bicska analógiát.
Ebbol kiindulva talán nem túl megerölteto nekik a macska szó eredetét
felismerni. Egész egyszeruen kicsit tovább kell menni keletre mint
amennyire ok szoktak.

Nagyon úgy néz ki, hogy a macskát Dél-Kínában vagy Délkelet-Ázsiában
háziasították, kb. ugyanabban az idoben mint Egyiptomban is. A magyar
nyelv a keleti verziót orzi, ezt vették át a magyarok körül élo szlávok,
a többiek viszont a latin verziót mivel a macska Európában a rómaiak
által terjedt el, de az is csak évszázadok múltán, a brit szigetek felol.

A módszertan a lényeg...

Lófő

On 2/11/19 3:17 PM, m...@privacy.net wrote:

> A törökkel eleve nem érdemes hasonlítgatni

hallod guccsi, szorul e már ott
where the sun don't shine?

Emeritus

Aha. A rozsomak valoban szlavnak hangzik.

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 12:17:42 UTC-8, m...@privacy.net wrote:

(crap savszelesseg miatt torolve)

> A módszertan a lényeg...

yeah right

LoL

olcso husnak hig a leve

1) a hazi matchka tipikusan szedentarius es territorialis allat, igy nem feltetelezheo, hogy lovas nomadok terjesztettek el akarcsak a nevit is

2) kulonben is a macskak uszkve 3000 eve vannak jelen europaban, mar az antique gorogoknel is ott voltak, velemenyezhetoen a romai legiok terjesztettek oket el egesz europaban es igy lettek kedveltek egereszo tulajdonsaguk miatt

what a fontoskodo, szoszatyar soven dumbfukk ez

nem lepne meg ha valami ongyulolo magyarkodo tot(h) :-)>

https://www.youtube.com/watch?v=sgwFiVAf3XY

gauchisme

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 12:37:56 UTC-8, Lófő wrote:

> hallod guccsi, szorul e már ott
> where the sun don't shine?

neked vazze vagy tobbet kellene innod, vagy kevesebbet

beszelt dologrol szolva nem csak hogy egyezik a fenti a velemenyemmel, hanem en vezettem ma be ezt a gondolatot

yoyy the butta vagy!

https://www.youtube.com/watch?v=XQsMXoxVbUM

MedvE

Den måndag 11 februari 2019 kl. 17:38:20 UTC+1 skrev Adrienn Kolossy:

> [...]
> Van egy ilyen horvat szo, hogy "mačka". Pedig eleg lenyeges háziállat. Lehet, hogy ok vettek at tolunk?

valszeg nem
valoszinusitheto, hogy a nomadizalo magyaroknal nem volt sok macska
viszont a mar megtelepedett szlavoknal igen
szinte minden foldmuvelessel kapcsolatus szavunk szlav eredetu, nekik mar volt ra szavuk a magyaroknak meg nem

viszont egy erdekesseg:
a roman nyelvben nem volt szo a munkara. A magyarbol vettek at (munca)
ez is mond valamit

MedvE

Den måndag 11 februari 2019 kl. 22:15:17 UTC+1 skrev gauchisme:
> [...]
>
> 2) kulonben is a macskak uszkve 3000 eve vannak jelen europaban, mar az antique gorogoknel is ott voltak, velemenyezhetoen a romai legiok terjesztettek oket el egesz europaban es igy lettek kedveltek egereszo tulajdonsaguk miatt

utalok veled egyeterteni, de valszeg igy van

zeb

MedvE wrote:

> viszont egy erdekesseg:
> a roman nyelvben nem volt szo a munkara. A magyarbol vettek at (munca)
> ez is mond valamit

Van szo a roman nyelvben a Le'huto-re?

Hiaba voltak a vegen a muszkak szovetse'gesei, megis megtanultak
a "malenkij robot' ertelmet.

gauchisme

On Monday, 11 February 2019 14:08:16 UTC-8, MedvE wrote:

> viszont egy erdekesseg:

nem tul erdekes, hisz a magyarban se vot

> a roman nyelvben nem volt szo a munkara. A magyarbol vettek at (munca)

esz emlekesztett egy masik soven foszra ki regebben aszt terjesztette, hogy oroszban nincs szo a "szabadsag"-ra

fyi. romannak (es szerbnek) meg a papjuk is kapal(t) veluk

> ez is mond valamit

not really, csak annyit mond, hogy szegyelheted az uszito soven pufadat

*************
"Munka szláv eredetű szó, eredeti jelentése: kín, gyötrelem, szenvedés, erőfeszítés, vesződség."

https://hu.wikipedia.org/wiki/Munka_(k%C3%B6zgazdas%C3%A1g)

MedvE

az eredete szlav
az ertelmezese, a valaminek az elvegzese, az magyar

neked persze ez a "munka" dolog ez egy tavoli, ismeretlen fogalom

gauchisme

arrol poszelunk hogy a same tokennal a magyarnak sem vot szava

meik reszit nem erted?

> neked persze ez a "munka" dolog ez egy tavoli, ismeretlen fogalom

monyuk tszcsba nem lapatoltam szart az igaz, ha erre buszke vagy azt megadom

Adrienn Kolossy

2019. február 11., hétfő 23:08:16 UTC+1 időpontban MedvE a következőt írta:

> valszeg nem
> valoszinusitheto, hogy a nomadizalo magyaroknal nem volt sok macska
> viszont a mar megtelepedett szlavoknal igen

Nyilvan. Az ironia ugy latszik nem mindig talal celba. Bar valoszinuleg a szlavok is atvettek mar. Eredete a ködbe vesz.

Adrienn Kolossy

A Nyest nem szlavista. Nem is gondoljak a macskat szlav eredetunek.

b..i...

2019. február 11., hétfő 19:08:19 UTC+1 időpontban Adrienn Kolossy a következőt írta:

> A Nyelv es Tudomany oldal bizonytalan eredetunek tartja. Ez a legbiztosabb. "Mélységes mély a multnak kútja." Ketsegesse teszi a turk eredetet, hogy a torokben nem macska, csak a tatarban. Es meg ketsegesebbe eszaki elterjedese:

***

Mindez hagyján!

De a tea törökül çay, oroszul Чай.

Ebből is látszik, hogy orosz nyelv nem létezik, tehát nem is létezett soha.
Mesterséges konstrukció az egész. Az oroszok tkp. nem is tudnak beszélni - legalábbis a türkökhöz képest.

Bobula Ida az egyetlen akire hallgatni érdemes. Esetleg az ő követőire.

MedvE

nomeg a gumigerincure

MedvE

en se lapatoltam szart, de tettem volna, ha arra lett volna szukseg
engem ugyanis veled elentetben arra neveltek, hogy ne masokon eloskodjek, es hogy a munka becsulet dolga

teged ismerve es a muszlim vilagban korulnezve a fentiek teren, pontosan ertheto hogy te miert lettel muszlim

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 07:09:40 UTC-8, MedvE wrote:

> es hogy a munka becsulet dolga

:-)>

MedvE

hat ez az
kulonbozunk

gauchisme

no doubt

mink szolid kozep osztaly votunk nem munkas-paraszt mint te

fosz lumpen proli, meg megelhetest biztosito szakmad se vot, ezert alltal seged-parasztnak a tszcsba

kezit bepiszkitni es megizzadni annak valo ki masra nem kepes

es azoknak valok a bolsevista szlogenok is :-))))>

MedvE

Den tisdag 12 februari 2019 kl. 18:24:57 UTC+1 skrev gauchisme:

> no doubt
>
> mink szolid kozep osztaly votunk nem munkas-paraszt mint te
>
> fosz lumpen proli, meg megelhetest biztosito szakmad se vot, ezert alltal seged-parasztnak a tszcsba

hogy egyetemre jarhassak
nem masok penzen

> kezit bepiszkitni es megizzadni annak valo ki masra nem kepes

pl. lopni, vagy masokon eloskodni, mint te

> es azoknak valok a bolsevista szlogenok is :-))))>

itt egyedul TE vagy bolsevista sztalin es rafosi meg kadarimado

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 09:35:49 UTC-8, MedvE wrote:

> itt egyedul TE vagy bolsevista sztalin es rafosi meg kadarimado

keso rofogni, lebuktal big time

te montad mire neveletek, egy masik ongyulolo bolshie vagy bozmeg

jol mondtam az elejin, az ienek elol "menekultem"

http://ww2.infovilag.hu/uploads/posts/96145-almasfuzito_homlokzat_mapio_net.jpg

MedvE

Den tisdag 12 februari 2019 kl. 18:41:42 UTC+1 skrev gauchisme:

> keso rofogni, lebuktal big time
>
> te montad mire neveletek, egy masik ongyulolo bolshie vagy bozmeg

merthogy dolgozni amolyan "bolsi" dolog
de nagy fasz vagy te gumigerinc

> jol mondtam az elejin, az ienek elol "menekultem"

egan
a munka elol

big surprise

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 09:47:12 UTC-8, MedvE wrote:

> merthogy dolgozni amolyan "bolsi" dolog
> de nagy fasz vagy te gumigerinc

"becsulet dolga" biztosan az

> egan
> a munka elol

munkara nem vot szuksegem, mivel a hobbim es fogalkoszasom mundeg egybe esett

tevekenysegnek mondanam mivel nem votam arbeiter, bar neha viccbol montam hogy megyek kapalni

> big surprise

yeah az, ahogy en kivettem a szociban ingyer vot a tanulas, visszanezve talan nagy baj is vot, hogy sok reakcios, sotetlelu parasztot ingyer kimuveltek, kik osztan seggbe tamadtak oket

de moncsak miert kellett tszcs-parasztnak allnod, csaladod kitagadott, hogy nem kaptal par ft zsebpenzt vagy mar ok is soher lumpen prolik votak mint te is?

MedvE

Den tisdag 12 februari 2019 kl. 19:27:10 UTC+1 skrev gauchisme:

> [...]
>
> yeah az, ahogy en kivettem a szociban ingyer vot a tanulas, visszanezve talan nagy baj is vot, hogy sok reakcios, sotetlelu parasztot ingyer kimuveltek, kik osztan seggbe tamadtak oket

nem magaert a tanulasert kellett fizetni, bar a konyvek meg a jegyzetek jo sokba kerultek
de az egyetemi elet nem volt olcso, koleszba nem mehettem, oda csak videkiek, igy albi volt

> de moncsak miert kellett tszcs-parasztnak allnod, csaladod kitagadott, hogy nem kaptal par ft zsebpenzt vagy mar ok is soher lumpen prolik votak mint te is?

lumpen te voltal, ez az eloskodesedbol is kiderul
es nem prolik, sot, ugyhogy ez inkabb kedvezotlen volt akkoriban

en is kivereztethettem volna a csaladot es eloskodhettem volna rajtuk
de nekem ez nem termeszetem, ez csak neked az, ahogy mar tobbszor is beismerted

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 10:35:03 UTC-8, MedvE wrote:

> lumpen te voltal, ez az eloskodesedbol is kiderul
> es nem prolik, sot, ugyhogy ez inkabb kedvezotlen volt akkoriban

*normalis* csaladban a szulok tamogatjak a gyermeket felnoni
mikor a gyermek felnott agg szuleit tamogatja vissza

ez a dolgok rendje, hogy foszproliknal nem igy vot nagyon sajnalom

> en is kivereztethettem volna a csaladot es eloskodhettem volna rajtuk
> de nekem ez nem termeszetem, ez csak neked az, ahogy mar tobbszor is beismerted

az en apamnak iesmi nem kerult erofeszitesbe, oroklakas es uj kocsi meg vot

mas nem kellett

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 10:35:03 UTC-8, MedvE wrote:

> en is kivereztethettem volna a csaladot es eloskodhettem volna rajtuk
> de nekem ez nem termeszetem, ez csak neked az, ahogy mar tobbszor is beismerted

+ en minden iskolat ahova bekerultem, tiszteseggel elvegeztem, nem hagytam abba es nem rugtak ki sehonnan mint neked a "termeszeted"onfenyezo nagykepu fosz

MedvE

nem volt mindenki olyan jo elvtars mint te

gauchisme

jah, kisiparos elvtars

marha

Emeritus

On 2/12/2019 3:36 AM, b..i... wrote:

> ***
>
> Mindez hagyján!
>
> De a tea törökül çay, oroszul Чай.

De azert a magyar csajok a legjobbak!

Emeritus

Erdekes, mintha csak a sajat biomat olvasnam itt toled.

mark

A jo nyelvek szerint a De'l kelet azsiai ne'nik sem rosszak,
mint Thai, Kambodzsa, Nam,.

Ilyesmihes nem ertek, igy a tapasztalt szagertoktol hallottam.

---

MedvE

sokan, nagyon sokan voltak igy
nem mindenki tudott, vagy akart eloskodni masokon

*************

hogy gumigerincet is kepbe helyezzuk:
az arabok hagyomanyosan megvetik a munkat
ok "szabad emberek", nem dolgoznak, hanem elveszik csellel vagy erovel amit akarnak azoktol akik dolgoznak
igy mukodott ez mar mohamed elott is az arab felszigeten, a parti reszeken, ahol volt mezogazdasag, termesztettek amit tudtak, a portyazo nomad hordak meg rendszereesen fosztogattak oket
mohamed is egy ilyen fosztogato rablovezer volt
ezt a szemleletet azutan teljesen elterjesztette az iszlam alatt
tipikus a jiziyya, az "eletbenhagyasi ado", a dhimmi statusz es a "felsobbrenduseg" amit a vallas belejuk olt - a nem muszlimoknak kotelessege eltartani a muszlimokat, ezt ugyebar allah elvtars rendelte el mohamed kozvetitesevel
igy lett pl. a hoditas, a rabszolgakereskedelem, meg a kalozkodas allahnak tetszo cselekedet

***********

namost vesd ossze gumigerinc korai vilagkepevel, amit itt is ir, hogy a munka nem neki valo dolog volt

szoval vajon miert pont ez a vallas tetszett meg neki annyira, es miert vedi foggal-korommel, lehazudva a csillagokat is az egrol?

Emeritus

Tudom. Szerette a karavanok megrablasat.

b..i...

2019. február 13., szerda 7:57:05 UTC+1 időpontban MedvE a következőt írta:

> az arabok hagyomanyosan megvetik a munkat
> ok "szabad emberek", nem dolgoznak, hanem elveszik csellel vagy erovel amit akarnak azoktol akik dolgoznak
********

Ejnye-bejnye, de ismerős ez valahonnan.

gauchisme

On Tuesday, 12 February 2019 22:57:05 UTC-8, MedvE wrote:

> namost vesd ossze gumigerinc korai vilagkepevel, amit itt is ir, hogy a munka nem neki valo dolog volt

az ien "dolgozni szereto" butta prolikat mint te nekem rossz peldakent mutigattak: ha nem tanulsz ien leszol :-)>

MedvE

el is erted a kisiparosi szintet
bravo

gauchisme

mikor te meg libat tomtel

> bravo

szerintem is az vot

MedvE

mikor te meg apadat nyaggattad, hogy adjon penzt, mert neked budos a munka

> szerintem is az vot

masok munkajabol elni nagy teljesitmeny volt
buszke lehetsz

gauchisme

ez huje

MedvE