És mit mond Hack Péter?

bibi bibi

Feb 19, 2024, 6:28:24 AMFeb 19
"Az elnök száz kérelemből átlagosan egy vagy két ügyben ad kegyelmet. Annak jobban örülnék, ha az Alaptörvény módosítása azt mondaná ki, hogy kötelező legyen indokolni a kegyelmi döntéseket. Az elnök a sértettek és az egész társadalom nevében dönt, amikor egy bíróság által kiszabott ítéletről azt mondja, ne hajtsák végre."

https://index.hu/belfold/2024/02/19/hack-peter-interju-koztarsasagi-elnok-orszaggyules-parlament-fidesz-ellenzek-allamfo-alkotmany-lmp-alaptorveny/

Lófő

Feb 19, 2024, 6:43:45 AMFeb 19
On 2/19/24 06:28, bibi bibi wrote:
> "Az elnök száz kérelemből átlagosan egy vagy két ügyben ad kegyelmet. Annak jobban örülnék, ha az Alaptörvény módosítása azt mondaná ki, hogy kötelező legyen indokolni a kegyelmi döntéseket. Az elnök a sértettek és az egész társadalom nevében dönt, amikor egy bíróság által kiszabott ítéletről azt mondja, ne hajtsák végre."

> [...]

A baj nem az hogy nem indokolta a döntést (ez már megint valami
genetikai tömegkarambolosok figyelem-elterítő korcsolyázása) hanem az
hogy kegyelmet adott olyan visszaélések miatt amikben sose lehet
semmiféle alku, bocsánat vagy kegyelem.

GaWaB

Feb 19, 2024, 7:40:43 AMFeb 19
Te pontosan tudod azt, hogy miért ítélték el azt az embert, aki kegyelmet kapott?

Emeritus

Feb 19, 2024, 8:14:16 AMFeb 19
Na most elküldted őt egy lázas googlizásra.

GaWaB

Feb 19, 2024, 9:40:59 AMFeb 19
Igen, néha bezavar, ha az ember tudja, mihez szól hozzá.

Lófő

Feb 19, 2024, 2:43:54 PMFeb 19
150 ezer ment tüntetni ellene, hányan tüntettek mellette?

"In April 2023, Novák pardoned the deputy director of the orphanage in
the town of Bicske. The deputy director was

*found guilty for pressuring sexually abused children to withdraw their
testimonies against his former boss, the director of the orphanage, now
a convicted pedophile.*

However, Novák kept details of most of her pardonings in secret -
meaning she didn’t reveal for whom and in what cases she issued
presidential pardons.

It was only uncovered in Hungarian media a couple of days ago that
Novák, a former Orbán cabinet member in charge of family policies and a
self-declared champion of ultra-conservative values, set free a man who
tried to cover up long years or sexual abuse against children.

Last year, when the pardoning happened, Novák only made public her
unusual reason for issuing pardons in multiple undisclosed cases: the
Pope’s visit to Hungary and “forgiveness”. In retrospect, it makes the
whole scandal even worse that Novák actually used the visit of the head
of the Catholic Church as pretext for setting free someone who had
covered up pedophilia."

https://twitter.com/panyiszabolcs/status/1754072968781520992

bibi bibi

Feb 19, 2024, 2:59:31 PMFeb 19
> Te pontosan tudod azt, hogy miért ítélték el azt az embert, aki kegyelmet kapott?
*****
Hack Péter a büntetőjog igen nagytekintélyü professzora. Az ő álláspontját tettem ide.
Ha ehhez nincs tehetséged hozzászólni, akkor kímélj meg az üres visszakérdezésekről.
Nem veszed észre? Ez locsogás.