USB-RS232 ttyACM

1 view

Szima Gábor

Tudtok ajánlani típust/gyártót USB-RS232 átalakítóra, ami ttyACM-nek
látszik, és nem ttyUSB-nek? Volt egy ilyenem csak beépült valahová.

-Sygma

Zidarics Zoltan

Szia,

ha az udev rules-ban atallitod, az nem jo?

--
thx
Zoltan (Zamek) Zidarics

Szima Gábor

On Wed, 20 Jan 2021, Zidarics Zoltan wrote:

> ha az udev rules-ban atallitod, az nem jo?

Nem biztos, hogy a problémát megoldja. Egyszerre két átalakító van a
gépben, és időnként felcserélődnek:

Jan 19 17:37:44 x kernel: usb 6-2: pl2303 converter now attached to ttyUSB0
Jan 19 17:37:44 x kernel: usb 4-2: pl2303 converter now attached to ttyUSB1
Jan 19 17:41:54 x kernel: usb 4-2: pl2303 converter now attached to ttyUSB0
Jan 19 17:41:54 x kernel: usb 2-2: pl2303 converter now attached to ttyUSB1

Az okára még nem jöttem rá, hogy miért csereberélődik a BUS ID (a júzerek
nem cserélgetik), a többi gépben nincs ilyen probléma. Mondjuk azokban
egyforma mind, ebben nem:

ID 0557:2008 ATEN International Co., Ltd UC-232A Serial Port [pl2303]
ID 067b:2303 Prolific Technology, Inc. PL2303 Serial Port

Kiss Gabor

On 1/20/21 5:10 PM, Szima Gábor wrote:

> Az okára még nem jöttem rá, hogy miért csereberélődik a BUS ID (a
> júzerek nem cserélgetik), a többi gépben nincs ilyen probléma. Mondjuk
> azokban egyforma mind, ebben nem:

Nem determinisztikus a különböző driverek inicializálási sorrendje. Ha
csak egy driver van, az nem versenyez senkivel, és mindig
ugyanabban a sorrendben nézi végig a hardvert.

Ha nem automatikusan töltöd be az összes modult, hanem legalább az
egyiket utólag, "kézzel", akkor itt is fix lesz a sorrend.

kissg

Gabor Gombas

On Wed, Jan 20, 2021 at 05:10:28PM +0100, Szima Gábor wrote:

> ID 0557:2008 ATEN International Co., Ltd UC-232A Serial Port [pl2303]
> ID 067b:2303 Prolific Technology, Inc. PL2303 Serial Port

Hát, ha az USB ID eltérő, akkor írhatsz egy udev szabályt, ami az
egyiknek /dev/egyik, a másiknak /dev/masik symlink-et gyárt :-)

Hegedüs Ervin

hello,

On Wed, Jan 20, 2021 at 12:13:09AM +0100, Zidarics Zoltan wrote:
> Szia,
>
> ha az udev rules-ban atallitod, az nem jo?

az udev nem mindig jó. Van néhány alkalmazás, ami nem találja meg
így. Pl. mintha az Arduino IDE sem ismerné fel az udev által
létrehozott symlinkeket. De más progival is belefutottam már
ilyenbe.

a.