Re: SSD

Norbert Vastagh

János, 15TB-s SSD???
Olyan, nincs, az biztosan hamis...
Sajnos a kínaiak igen leleményesen tudnak mindenféléből
"bármekkora" USB-s háttértárat hazudni, ami aztán persze
nem működik. Általában benyelik az adatokat, aztán amikor
vissza akarod olvasni, akkor jön a meglepetés.
Üdv: Vasti

dr. Zana János <janos...@t-online.hu> ezt írta (időpont: 2023. márc.
23., Cs, 15:33):

> Kíváncsiságból vettem egy USB-re köthető SSD-t. Mérete 15 Tbyte.
>
> Sajnos, csak Windows alatt használható. Linux buster és ubuntu mate
> cinnamon alatt hibajelzést ad. gparted hibásnak jelenti, fdisk
> úgyszintén. gdisk elvileg képes partíciós táblát készíteni, de nem
> minden számítógép képes UEFI (gpt) partíciót kezelni. A rendszer BIOS
> nem ismeri fel az eszközt. Létezik-e olyan driver, amely ilyen nagy
> méretű tárolót kezelni képes? Adatai:
>
> idVendor 0x048d Integrated Technology Express, Inc.
> idProduct 0x1234 Chipsbank CBM2199 Flash Drive
> [...]

Solti Imre

Ha egy millió forintnál olcsóbban vetted, akkor az az SSD biztosan nem
15TB!!! A vezérlő chip ennyit jelez vissza az op.rendszernek, de az nem
a valós érték. Ajánlom megnézésre ezt a linket:

https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2474929

Üdv:
Imre

Thu, 23 Mar 2023 15:26:23 +0100 -n
dr. Zana János <janos...@t-online.hu> írta:

> [...]
>
> idVendor           0x048d Integrated Technology Express, Inc.
> idProduct          0x1234 Chipsbank CBM2199 Flash Drive

dr. Zana János

Csaba

Én úgy tudom, hogy bármekkora méretet tud mutatni a (hamisítvány) SSD -
mint ahogy előző levélíró is utalt rá - aztán valójában mondjuk csak 128
GB-s, adatmásoláskor pedig szépen felülírogatja a fájlokat és "sohasem
telik be".

Csaba