Lemezkép felcsatolása hogyan?

Csaba

Komplett, teljes HDD lemezképet tartalmazó image-et hogyan mount-olhatok
fel úgy, hogy a partíciókat is lássam?
Tehát, így került lementésre a képfájl:
dd if=/dev/sda of=backup.img

Ekkor a "backup.img" valamilyen módon láthatóvá tehető úgy, hogy ne
kelljen visszaírni lemezre, hanem jelenjen meg a rendszerben valahogy?
Arra gondolok (hasonlóra), mint amikor .iso fájlt "loopback eszközként"
fel lehet csatolni, csak itt lemezképről van szó.
Gondolom, ha van rá mód, akkor ez nem igazán disztribúció-függő, de ha
mégis, akkor Debian, Ubuntu és Raspbian esetén érdekelnének a
lehetőségek, vagy hogy minek nézzek utána ezzel kapcsolatban.

Üdv: Csaba

Csaba

Köszönöm a választ.

2021. 09. 12. 12:47 keltezéssel, Zs írta:
> Hali!
>
> Annak idején volt hasonló feladat. A legegyszerűbb az volt, hogy fdisk
> $IMAGEFILE, kiírattam a partíciókat, majd számoltam egy sor: melíik
> partíció hol kezdődik? Majd a losetup programmal megmondtam, hogy a
> loop0 legyen ehhez az image fájlhoz rendelve, de offset megadással,
> így nem az elejéről kezd olvasni. Így ahány partíció, annyi loop
> eszköz, de működött.
> Ha van újabb technika, akkor az engem is érdekel.

Én is csak ezeket találtam.

HUP-on találtam egy fórumot, ahol 512. offset megadásával kísérleteztek,
nem tudom milyen sikerességgel.

Lehet az lesz, hogy egy nélkülözhető HDD-re visszaírom az egészet és
átnézem mit tartalmaz :)

Üdv, Csaba

Attila Rajmund Nohl

Csaba <csabi0...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. szept. 12., V, 11:30):

> [...]
> Arra gondolok (hasonlóra), mint amikor .iso fájlt "loopback eszközként"
> fel lehet csatolni, csak itt lemezképről van szó.

Ezt próbáltad?
https://unix.stackexchange.com/questions/316401/how-to-mount-a-disk-image-from-the-command-line

Ez tűnik a kulcsnak:

losetup -P /dev/loop0 /path/file.iso