STD-out kimenet szűrése hogyan?

Csaba

Miképpen tehetem meg azt, hogy bizonyos kimeneti szöveget tartalmazó
sorok ne jelenjenek meg az output-on, csak azok, amelyekkel probléma van?
Jelen esetben például egy hash-ellenőrző programmal szeretném ezt
megoldani: hogy több fájl ellenőrzése esetén is csak a hibára utaló
sorok jelenjenek meg és ahol "OK" minden, azok ne.

Alább mutatom a két kimenetet.
Megmutatjátok: hogyan tudok szűrni a megfelelő eredmény érdekében?

pi@raspberrypi:~ $ rhash peldafile > pelda.sha
pi@raspberrypi:~ $ rhash -c pelda.sha

--( Verifying pelda.sha
)-------------------------------------------------------
peldafile                                           OK
Everything OK
pi@raspberrypi:~ $ echo "aa">>peldafile
pi@raspberrypi:~ $ rhash -c pelda.sha

--( Verifying pelda.sha
)-------------------------------------------------------
peldafile                                           ERR

Attila Rajmund Nohl

Csaba <csabi0...@gmail.com> ezt írta (időpont: 2021. szept. 13., H, 16:20):

> [...]
> )-------------------------------------------------------
> peldafile ERR
> Errors Occurred: Errors:1 Miss:0 Success:0 Total:1

grep-et próbáltad?
rhash -c pelda.sha | grep -v 'OK$'

Ez így elvileg azokat a sorokat szűri ki, amikben OK-ra végződnek
(szóval ha van OK nevű file és abban hiba, akkor azt nem).

Csaba

Köszönöm a választ.

A "$" jel nélküli változat működött:

rhash -c pelda.sha | grep -v 'OK'

A program manual-jában közben megtaláltam, hogy már eleve beépített
paraméter van az "OK" szűrésére.

Elnézést a triviális kérdésért.

Üdv: Csaba

Szládovics Péter

2021. 09. 17. 16:55 keltezéssel, Csaba írta:
> [...]
>
> A "$" jel nélküli változat működött:
>
> rhash -c pelda.sha | grep -v 'OK'
>
> A program manual-jában közben megtaláltam, hogy már eleve beépített

Az lenne a legjobb, ha csak a teljes soregyezőséget zárnád ki, vagy ahol
az OK mint önálló szó azonosított.

Pl grep -w OK

Amúgy a $ is működik, csak egrep... Vagy grep -E

De lehet sed is:

sed '/OK$/d'