Jpeg képek dátum szerint könyvtárakba script-tel?

Csaba

Sziasztok,

Milyen módon lehet írni olyan script-et, amely például jpeg képek
létrehozási dátuma alapján csoportosítja a képeket könyvtárba? Nem a
fájlrendszer szerinti létrehozási dáumra gondolok, hanem a képfájlból
kiolvasható készítés dátumára. "év.hónap.nap" formátumban létrehozott
könyvtárakba másolná az azonos dátummal készült fényképeket.
Létezik ilyen megoldás?
Sok okostelefonról csak úgy lehet képeket másolni, hogy ömlesztve, egy
mappában van az összes és ha szét lenne válogatva könyvtáranként,
könnyebben lehetne adott könyvtárat például kép készítésének eseménye
szerint átnevezni.

Csaba

Gyurman Attila

> [...]
> mappában van az összes és ha szét lenne válogatva könyvtáranként,
> könnyebben lehetne adott könyvtárat például kép készítésének eseménye

Szia!

exiftool lesz a barátod.
Pl. itt írnak rename-ről: https://exiftool.org/forum/index.php?topic=5859.0

Üdv,
Attila

tusi

Csaba

Sziasztok,

Köszönöm a válaszokat. Ezeket az eszközöket ismerem, csak azt nem
tudom sajnos: miképpen írjak shell script-et, valamint fájlonként
trükkös módon hogy adjam át a kimenetet (kreálási dátum) stb. Kicsit
bonyolultak ezek a dolgok, tudom van sed awk meg lehet pipe-olni stb.
Gondolom ilyenekkel inkább a Kezdő lista foglalkozik de úgy
tapasztaltam azon kevesebben vannak fent az itteniek közül.
Hasonló shell script-megoldása nincs valakinek, amit megosztana velem
és e problémára is lehetne alkalmazni átírással?

Csaba

Gyurman Attila

> [...]

> Hasonló shell script-megoldása nincs valakinek, amit megosztana velem
> és e problémára is lehetne alkalmazni átírással?

Szia!

for-al végig tudsz iterálni egy file-listán, pl. itt találsz példát for file in /etc/*-ra.

https://www.cyberciti.biz/faq/bash-for-loop/#Examples

A cikluson belül pedig futhat az exiftool az adott képre, és a dátum alapján meg oda rakod a fájlt ahova akarod.

Erki-Kiss Zsolt

On 2020. 10. 22. 14:02, Csaba wrote:
> [...]
> trükkös módon hogy adjam át a kimenetet (kreálási dátum) stb. Kicsit
> bonyolultak ezek a dolgok, tudom van sed awk meg lehet pipe-olni stb.

Ajánlom figyelmedbe a commandlinefu.com -ot. Pl "exif"-re keresve
mindjárt van is valami, ami jó lehet neked:

exiftool '-Directory<DateTimeOriginal' -d %Y/%m/%d dir

Vagy a climagic.org is szokott hasznos egysorosokat tweet-elni, illetve
toot-olni ;)

--
Erki-Kiss Zsolt