Raspbian Buster-frissítési probléma

1 view

Csaba

Sziasztok!

Raspbian-t szerettem volna frissíteni.
Múltkor jelezte számomra a csomagkezelő, hogy a "Buster" "oldstable"
lett. Gondoltam: frissítek a legújabb stabil verzióra. A
/etc/apt/sources.list fájlban átírtam a "buster"-t "stable"-ra, majd
kiadtam az "apt-get update", "apt-get update --fix-missing" és "apt-get
dist-upgrade" parancsokat.
Apt-get dist-upgrade esetén hibába ütköztem, amit nem tudok megoldani:
root@raspberrypi:~# apt-get dist-upgrade
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Calculating upgrade... Error!
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
The following information may help to resolve the situation:

The following packages have unmet dependencies:
 libc6-dev : Breaks: libgcc-8-dev (< 8.4.0-2~) but 8.3.0-6+rpi1 is to
be installed
E: Error, pkgProblemResolver::Resolve generated breaks, this may be
caused by held packages.
root@raspberrypi:~# apt-get -f install
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 820 not upgraded.

Több ötletem nem igazán van.

Mit tegyek?

Üdvözlettel: Csaba

Zs

Hali!

A dist-upgrade előtt erősen javasolt egy normál upgrade.  Anno volt,
hogy ezt kihagytam, - szívás is lett belőle. A nálad lévő hibaüzenet
erre emlékeztet.
A "buster" átírása "stable"-ra sem jó ötlet. Annak idején demo előtt
másfél órával még egy csomagot tegyünk fel a demó szerverre. A kérdéses
csomagnak meglepően sok függősége volt, de a feljesztői szerveren sem
volt gond belőle. Csak a fejlesztőin a a konkrét verzió neve volt
beírva, a demo szerveren meg az, hogy stable. Így ez a sok függőség egy
részleges ám nem tervezett dist-upgrade-t eredményezett - jó tanulópénz
volt.

Zsolt

Gabor Gombas

On Sun, Sep 12, 2021 at 04:29:24PM +0200, Csaba wrote:
> [...]
> installed
> E: Error, pkgProblemResolver::Resolve generated breaks, this may be caused

libgcc-8-dev nincs mar stable-ban, szoval frissiteni nem lehet, viszont
valami miatt az apt nem akarja leszedni. Probalj meg eloszor egy "apt
install libc6-dev"-et, talan igy nagyobb hajlandosaga lesz leszedni a
problemas csomagokat. Ha igy sem akarja a libgcc-8-dev-et leszedni,
akkor torold le kezzel (meg persze mindent, aminek kellene), utana mehet
az upgrade.

Gabor

Csaba

Szia!

Nagyon köszönöm, a csomag leszedése segített a problémán és most már
tökéletes.

Üdv: Csaba