[lk] Debian telepítése felesleges dolgok nélkül-hogyan?

Kovács Géza

Ki akartam próbálni a rendszert live módban, ezért letöltöttem a
következő lemezképet:
debian-live-9.1.0-amd64-mate.iso
Én a magyar nyelvet választottam ki telepítéskor, mi az oka annak,
hogy az összes létező nyelvet felpakolja az asztali környezettől
kezdve a LibreOffice-n át a Firefoxig, hunspell-ispell-myspell
programokhoz is, thai terminal, thai fontok stb?

A sima debian DVD-t használvamennyire pakol fel ilyen felesleges
dolgokat, vagy mennyire kérdez rá ezekre?
Esetleg a netinst CD?
Eredetileg azért nem azzal próbálkoztam, mert gondoltam a Live DVD jól
testre van szabva, valamint, grafikus rendszert még soha nem
telepítettem és nem tudtam, rákérdez -e, vagy kézzel nekem kell
ismerni bizonyos csomagneveket amelyek lehozzák az adott grafikus
környezetet...

Üdv: G

Attila Rajmund Nohl

Kovács Géza <kg0...@gmail.com> írta (2017. szeptember 18. 14:52):
> [...]
> kezdve a LibreOffice-n át a Firefoxig, hunspell-ispell-myspell
> programokhoz is, thai terminal, thai fontok stb?

Én pont pénteken telepítettem (mondjuk nem live-ról, hanem az
debian-9.1.0-amd64-DVD-1.iso image-ből), az megkérdezte valahol menet
közben, hogy akarok-e grafikus felületet és ha igen, milyet. Csak
Xfce-t akartam, azt rakott fel. Firefox volt benne, LibreOffice-ra nem
emlékszem. Viszont a Windows partíció bootolhatóságát sikerült
tönkretennie, pedig ez 1996-ban még is működött...