[lk] Linux alatt WmWare vagy Virtualbox a jobb?

Kovács Géza

Feb 1, 2018, 2:15:03 PM2/1/18

Melyik esetén fut gyorsabban és jobban egy adott operációs rendszer?
Debian vagy Ubuntu alá milyen bonyolult feltelepíteni ezeket a
programokat? Debian Jessie-ben találtam meg valamiért csak a WmWare-t,
a legújabb Debian-ban már nem.
WmWare esetén mikor kell a server-t telepíteni? (én csak helyi gépen
szeretnék különféle operációs rendszereket kipróbálni).

Nemes Szabolcs

Feb 2, 2018, 4:30:03 AM2/2/18

> Melyik esetén fut gyorsabban és jobban egy adott operációs rendszer?

Nem hinném, hogy számottevő különbség van közöttük, hacsak nem egy kimondottan nagy terhelésű vm-et akarsz futtatni. Azt meg úgyse így kell :)

Itt egy összehasonlítás:
https://malwaretips.com/threads/best-free-vm-oracle-virtualbox-or-vmware-workstation-player.56946/#post-578044

> Debian vagy Ubuntu alá milyen bonyolult feltelepíteni ezeket a
> programokat?

Kb. semennyire.
Letöltöd v. kijelölöd a csomagkezelőben, elindítod, megadsz néhány konfigurációs dolgot és kész.

A Vmware-nek jó tudásbázisa van, bár lehetne jobban kereshető, a doksik is alaposak, ha megtaláltad őket :))
A VBox-nál innen indulva minden megvan:
https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
A doksi részletes és jól strukturált, mindig aktuális.
Az Ext.pack, ami néhány 'extra' funkciót ad (pl. USB-kezelés), nem GPL-es ugyan, de az is ingyenes.
Jó még benne a headless-mód, ami ugyan van a vmware-ben is, de VBox-nál RDP-n el tudod érni messziről is a vm-et.

> Debian Jessie-ben találtam meg valamiért csak a WmWare-t,
> a legújabb Debian-ban már nem.

Talán mert már régóta nincs ingyenes verzió a desktop-termékekből. Kipróbálni ki lehet, 90 napig.

> WmWare esetén mikor kell a server-t telepíteni? (én csak helyi gépen
> szeretnék különféle operációs rendszereket kipróbálni).

Akkor, ha csak vm-eket akarsz futtatni egy gépen, amiket aztán máshonnan fogsz elérni. Na és persze akkor, ha kell a 'full power'. Ilyenkor azt a gépet term. semmi másra nem tudod használni, nincs rajta másik op. rendszer.
Ebből van ingyenes is - az ESXi, ill. újabb nevén Hypervisor -, ami jó is, stabil is, ld. itt:
https://www.vmware.com/products.html#freeproducts

--
Nemes Szabolcs

Kovács Géza

Feb 2, 2018, 12:30:02 PM2/2/18
Szia!

Nagyon szépen köszönöm a részletes választ.

Jó hétvégét!