[lk] Áttérés 64 bitre

Zana János

Oct 3, 2017, 5:05:03 AM10/3/17
Találtam egy eléggé bonyolult leírást arról, hogyan álljunk át 32 bites
rendszerről 64 bitesre, adatveszteség nélköl. Úgy látom, ez elég vaskos
tárhely tartalékot igényel, ami nálam nincs.
Van-e ennek olyan egyszeű módja, amely nem igényel túl sok tárhelyet?
Jelenleg épp a jessie-ről állok át stretch-re.
Üdv, János

Nemes Szabolcs

Oct 3, 2017, 12:15:01 PM10/3/17
> [...]
> tárhely tartalékot igényel, ami nálam nincs.
> Van-e ennek olyan egyszeű módja, amely nem igényel túl sok tárhelyet?

Persze.*
Kicsit takarítasz a meglevő partíciókon, az utolsót összehúzod (parted, resize2fs, stb.),
hogy legyen pár giga szabad hely a diszk végén**, ott csinálsz egy új partíciót, arra
föltelepíted az új rendszert, a /home-ot meg felmountolod a régi helyéről, és kész is vagy.

* Szinte biztos. Ha nincs teljesen telepakolva a diszked, és ha nem xfs vagy valami más
shrinkelhetetlen fs van rajta, akkor megy.
** Sőt, tkp. bárhol lehet, a meglevők között is, ha csak úgy adja ki...

--
Nemes Szabolcs

Zana János

Oct 9, 2017, 10:45:02 AM10/9/17

> [...]

> * Szinte biztos. Ha nincs teljesen telepakolva a diszked, és ha nem xfs
> vagy valami más shrinkelhetetlen fs van rajta, akkor megy.

De. Tele van pakolva.

https://unix.stackexchange.com/questions/40463/how-to-convert-a-32-bit-x86-debian-based-system-to-64-bit

Ez működni fog? Megnéztem: a knoppix is multiarch (mindkét kernellel
boot-olható) Üdv, János

Nemes Szabolcs

Oct 11, 2017, 1:00:02 PM10/11/17

> De. Tele van pakolva.

Hát ha annyi helyet sem tudsz csinálni, hogy egy rendszert felhúzz rá, akkor először azzal
kellene foglalkoznod.

> Ez működni fog?

Szerintem nem.
Egyébként sem igazán értem a problémát: törölj le a /home (meg az egyéb, saját adatokat
tartalmazó) könyvtár(ak)on kívül mindent (/boot, /etc, /var, /usr, /lib, stb), és tedd rá
a másik rendszert formázás nélkül. Nem tudom, a debian észreveszi/felajánlja-e ilyenkor a
meglevő usert, de ha nem, utána hozzáadod kézzel, és kész.

--
Nemes Szabolcs