[lk] Debian időzóna beállítása hogyan?

Kovács Géza

Most telepített Debian stable egy órával előre állítja az órát minden
alkalommal.
dpkg-reconfigure tzdata sem segít.
Europe/Budapest helyett GMT+1 vagy GMT beírása /etc/timezone fájlba se segít.
Illetve GMT esetén jól járt, akkor meg a Windows-ba történő átlépéskor
késett két órát az óra.
Szeretném, ha téli-nyári időszámítást normálisan kezelné (nem így,
hogy automatikusan előreállítja az órát, még akkor is ha nem kellene),
ha átlépek Windows-ba, szeretném, hogy ott is jó időt mutasson.
Miként lehet ezt egyszer és mindenkorra jól, lépésenként beállítani?

Google keresések nem vezettek eredményre.

Üdvözlettel Géza

Alaksza Balázs

Ezt lesd meg: http://ubuntu.hu/node/35020

--
Alaksza Balázs

Attila Rajmund Nohl

Kovács Géza <kg0...@gmail.com> írta (2018. január 3. 20:38):
> [...]
> ha átlépek Windows-ba, szeretném, hogy ott is jó időt mutasson.
> Miként lehet ezt egyszer és mindenkorra jól, lépésenként beállítani?

A Windows (alapesetben) azt szereti, hogy az alaplapon (real time
clock, RTC) tárolt idő a helyi idő legyen, a UNIX-ok (és így a Linux
is) meg azt, hogy UTC (nagyjából a GMT-nek felel meg) legyen. Én a
Windowsra bíztam az óra beállítását, a Linuxot meg a

timedatectl set-local-rtc 1

paranccsal lehet rávenni arra, hogy úgy tekintsen az RTC időre, hogy
az a helyi időzónában van és nem UTC-ben.

Kovács Géza

Köszönöm Mindenki segítségét!

Üdvözlettel: Géza