[lk] Diskless RDP kliensek

orban csaba

udv,

Adott a kovetkezo feladat, a regi ocska WindowsXP-s pc-ket diskless
RDP kliensekke alakitani.
Ami eddig kesz, a lubuntu telepitve es a reminna beallitva. A
kerdesem melyik manual a baratom rtfm-bol, hogy a telepitett linuxbol
egy pxe bootolhato image-t keszitsek?
Vagy van valami mas, bevalt kulcsrakesz megoldas erre?

uff, ocs.

Gábor, Lőrincz

en mar tobbszor nekifutottam hasonlo dolognak de sose lett olyan mint
kellet volna :(  (valoszinuleg keveset kinlodtam vele :) ) szerintem a
mai arak melett (persze csak ha belefer a budgettbe) jobban jarsz es
kevesebb szenvedessel jar gepenkent egy kis SSD (mondjuk 120as mert nem
hiszem hogy lehet kisebbet venni ) arra az OPrendszer es hajraaa

Dňa 12. 1. 2021 o 9:17 orban csaba napísal(a):

Csibra Gergo

Tuesday, January 12, 2021, 9:17:26 AM, orban csaba wrote:

> [...]
> egy pxe bootolhato image-t keszitsek?
> Vagy van valami mas, bevalt kulcsrakesz megoldas erre?

Régen, amikor még drága volt a vinyó, USB stickről meg nem is
hallottunk PXE-ztem én is. Még Win95-öt is bootoltam így. Manapság
szerintem 100x egyszerűbb ezt USB-ről bootoló live linuxal megoldani,
aztán onnan RDP-zni.

--
Best regards,
Csibra Gergo mailto:ge...@csibra.hu

Kosa Attila

On Tue, Jan 12, 2021 at 10:17:26AM +0200, orban csaba wrote:

> [...]
> egy pxe bootolhato image-t keszitsek?
> Vagy van valami mas, bevalt kulcsrakesz megoldas erre?

Regen nfs szervert es tftp boot-ot hasznaltunk diskless
terminalokhoz, az X-hez szerintem kellene egy kulon X szerver.
Grafikus feluletnek valami nagyon egyszerut valasztanek, mondjuk
icewm (de szelsoseges esetben meg talan az se kell), ahol be
lehetne allitani, hogy belepeskor azonnal induljon el egy rdp
kliens. Ez sokat egyszerusitene a frissitesen, mert csak a
szervereket kell frissiteni, a klienseken nincs semmi... De gyors
halozat kell hozza.

--
Udvozlettel
Zsiga