barbarok

Homonnai Mihaly

http://index.hu/kulfold/2010/05/31/megint_elszabadult_a_pokol_a_kozel-keleten/
H?tf?n hajnalban az izraeli hadsereg megt?madta [1] a Szabad G?za Mozgalom
hat haj?j?t nemzetk?zi vizeken, 130-150 kilom?terre Izrael partjait?l. A
haj?k t?zezer tonna seg?lysz?ll?tm?nnyal indultak ?tnak vas?rnap
Ciprusr?l, a rakom?nynak h?tf?re kellett volna a G?zai ?vezetbe ?rkeznie

romaniaba es karpataljara is rendszeresen mennek segelyek mo-rol, pedig
ott meg feltetelezett humanitarius valsag sincs, megsem verik szet a
konvojokat.

Xorn

2010/6/1 Homonnai Mihaly <ho...@norb.rulez.org>:

> [...]
>
> romaniaba es karpataljara is rendszeresen mennek segelyek mo-rol, pedig
> ott meg feltetelezett humanitarius valsag sincs, megsem verik szet a

Engem inkabb az erdekel, mit akar ezzel elerni Izrael? Nagyjabol
mindenkivel osszerugja a patkot, akivel lehet, es akivel nem, azoknak
is muszaj elitelni, amit csinaltak, es szembefordulni veluk.

Best regards,
Andy

Xorn

> [...]

> romaniaba es karpataljara is rendszeresen mennek segelyek mo-rol, pedig
> ott meg feltetelezett humanitarius valsag sincs, megsem verik szet a

Ja, es olvassatok Karosszeket is.

Best regards,
Andy

Marton Ferenc

Homonnai Mihaly <ho...@norb.rulez.org> wrote:

> [...]
>
> romaniaba es karpataljara is rendszeresen mennek segelyek mo-rol, pedig
> ott meg feltetelezett humanitarius valsag sincs, megsem verik szet a

ket baj van a konvojokkal, fegyvert csempeszhetnek bennuk, masreszt
pedig a segeklyek eladasaval fegyvert vasarolhatnak. ha nem tudsz penzt
adni egy szervezetnek, akkor adj neki segelyt, az ugyanaz.

Homonnai Mihaly

Marton Ferenc <hos...@norb.rulez.org> wrote:

> ket baj van a konvojokkal, fegyvert csempeszhetnek bennuk, masreszt
> pedig a segeklyek eladasaval fegyvert vasarolhatnak. ha nem tudsz penzt
> adni egy szervezetnek, akkor adj neki segelyt, az ugyanaz.

de ebben az esetben csak siman azt mondja, h acsi, atnezzuk a hajot es mar
mehetsz is. helyette ekkora konfliktust csinaltak.

Tomka Gergely

On Tue, 1 Jun 2010, Xorn wrote:

> Engem inkabb az erdekel, mit akar ezzel elerni Izrael? Nagyjabol
> mindenkivel osszerugja a patkot, akivel lehet, es akivel nem, azoknak
> is muszaj elitelni, amit csinaltak, es szembefordulni veluk.

Nem akarták hogy fegyvereket szállítsanak gázába. Látványosan elbaszták,
remélem, legközelebb jobban sikerül.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Tomka Gergely

On Tue, 1 Jun 2010, Homonnai Mihaly wrote:

> de ebben az esetben csak siman azt mondja, h acsi, atnezzuk a hajot es mar
> mehetsz is. helyette ekkora konfliktust csinaltak.

Jaja, pontosan ezt csinálta az IN. A többi hajón ez működött is, itt
nekikestek vasrudakkal.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Pápai Balázs

Xorn írta:

> Ja, es olvassatok Karosszeket is.

Mit tudhat ő amit mondjuk a cnn nem?

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> Jaja, pontosan ezt csinálta az IN. A többi hajón ez működött is, itt
> nekikestek vasrudakkal.

Ők sem virággal jöttek.

Szakacs-Vass Sandor

"Homonnai Mihaly" <ho...@norb.rulez.org> wrote on Tue, 01 Jun 2010:

> de ebben az esetben csak siman azt mondja, h acsi, atnezzuk a hajot es mar
> mehetsz is. helyette ekkora konfliktust csinaltak.

Ezt mondtak. (Marmint hogy tessek xy kikotobe faradni, ott atnezzuk es
mehet tovabb a cucc kamionokon.)

Aztan a hajok nem mentek a megfelelo kikotobe, igy odamentek,
valoszinuleg nem szamitottak arra hogy fejbe fogjak oket verni (hiba1)
de ez tortent es rosszul reagaltak le (hiba2)...

--
Udv, Sandor

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> Nem akarták hogy fegyvereket szállítsanak gázába. Látványosan elbaszták,
> remélem, legközelebb jobban sikerül.

Miért nem várták meg, míg beérnek a felségvizekre? Miért kellett nemzetközi
vizeken kvázi kalóztámadásként előadni a dolgot?

Pápai Balázs

Marton Ferenc írta:

> ket baj van a konvojokkal, fegyvert csempeszhetnek bennuk, masreszt
> pedig a segeklyek eladasaval fegyvert vasarolhatnak. ha nem tudsz penzt
> adni egy szervezetnek, akkor adj neki segelyt, az ugyanaz.

Ha körül vannak zárva, kinek adják el?

Szakacs-Vass Sandor

"Pápai Balázs" <sparhel...@gmail.com> wrote on Tue, 01 Jun 2010:

> Miért nem várták meg, míg beérnek a felségvizekre? Miért kellett nemzetközi

> vizeken kvázi kalóztámadásként el?adni a dolgot?

Szerintem azert hogy meg az ejszaka leple alatt meg el tudjak intezni,
ne legyenek olyan latvanyos felvetelek. De ez nem jott be.

Es valoban ez az amire nagyon pruszkol mindenki.

--
Udv, Sandor

Attila Rajmund Nohl

Pápai Balázs <sparhel...@gmail.com> írta, 2010.06.01.:
[...]

> Ha körül vannak zárva, kinek adják el?

Kicsempészik.

Szakacs-Vass Sandor

> ?k sem virággal jöttek.

Azert egy hajo hatosagi ellenorzese igen gyakori, es nem szokas
fejbevagni a hajora szallo ellenort.

--
Udv, Sandor

Attila Rajmund Nohl

Szakacs-Vass Sandor <sandor....@crans.org> írta, 2010.06.01.:

> Azert egy hajo hatosagi ellenorzese igen gyakori, es nem szokas
> fejbevagni a hajora szallo ellenort.

Nemzetközi vizeken?

Tomka Gergely

On Tue, 1 Jun 2010, Pápai Balázs wrote:

> Ők sem virággal jöttek.

(vállvonás) Ha a többi hajóra fel tudtak menni lövés nélkül, alighanem ide
is anélkül toppantak be. Aki katonákat megtámad, ne lepődjön meg.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

> Miért nem várták meg, míg beérnek a felségvizekre? Miért kellett nemzetközi

> vizeken kvázi kalóztámadásként el?adni a dolgot?

10merfold a nemzetkozi viz, siman atopakoljak kisebb hajokra a
szallitmany ertekes reszet mire odaer barki. szerinted hogy mukodott
eddig a dolog?:)

megjegyzem, hogy komolyann haditengereszettel rendelkezo orszagok siman
sajat vizeiknek tekintik a 10 merfoldnel messzebbi vizeket is ha ugy
akarjak.

Tomka Gergely

On Tue, 1 Jun 2010, Attila Rajmund Nohl wrote:

> Nemzetközi vizeken?

Persze. Kalózokról nemrég volt szó, az is ott történik.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

> Ha körül vannak zárva, kinek adják el?

:) ejjde naiv vagy. tuti biztos lehetsz benne, hogy a szallitmanyok jo
resz a raklaprol le se kerul gazaban.

Szakacs-Vass Sandor

"Attila Rajmund Nohl" <attila...@gmail.com> wrote on Tue, 01 Jun 2010:

> Nemzetközi vizeken?

Egyreszt tudtommal ott is (mi pl kabszercsempeszeket szoktunk ilyen
modon elcsipni; bar lehet hogy nem szallnak ra hanem csak
korullovoldozik es kikotobe kenyszeritik), masreszt blokad alatt levo
terulet kornyeken tetelesen szabad, harmadreszt ha nem is szabadna,
akkor sem a fejbevagas a megoldas...

--
Udv, Sandor

Pápai Balázs

Szakacs-Vass Sandor írta:

> [...]
> korullovoldozik es kikotobe kenyszeritik), masreszt blokad alatt levo
> terulet kornyeken tetelesen szabad, harmadreszt ha nem is szabadna,

A lövöldözés?

Pápai Balázs

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> Persze. Kalózokról nemrég volt szó, az is ott történik.

Csak pont fordítva. Ott is fegyveresek szállnak fel a hajóra nemzetközi
vizeken, hogy átvizsgálják a rakományt, majd saját kikötőbe kísérjék a
hajót. Ha bedobálják őket a vízbe, akkor annak örül mindenki.
Mi a különbség?

Pápai Balázs

Marton Ferenc írta:

> :) ejjde naiv vagy. tuti biztos lehetsz benne, hogy a szallitmanyok jo
> resz a raklaprol le se kerul gazaban.

De jól értesült vagy.. Gondolom azért ment egy csomó aktivista velük..

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> (vállvonás) Ha a többi hajóra fel tudtak menni lövés nélkül, alighanem ide
> is anélkül toppantak be. Aki katonákat megtámad, ne lepődjön meg.

Aki katonákkal támad, ne lepődjön meg.

Attila Rajmund Nohl

Pápai Balázs <sparhel...@gmail.com> írta, 2010.06.01.:

> De jól értesült vagy.. Gondolom azért ment egy csomó aktivista velük..

Az aktivista a terrorista leánykori neve. De te gondolom nem láttad a
Spektrumon az "On the Spot" dokumentumsorozat gázai részét, hogy
hogyan "osztják" szét a segélyeket...

Szakacs-Vass Sandor

> A lövöldözés?

Az ugyanolyan jo megoldas mint egy kozuti
ellenorzesnel/rablotamadasnal (izles szerint) lovoldozessel valaszolni.

--
Udv, Sandor

Pápai Balázs

Attila Rajmund Nohl írta:

> Az aktivista a terrorista leánykori neve. De te gondolom nem láttad a
> Spektrumon az "On the Spot" dokumentumsorozat gázai részét, hogy
> hogyan "osztják" szét a segélyeket...

Nem láttam. Ezek szerint az európai úniós aktivisták, svédek, törökök,
görögök terroristák mind?

Tomka Gergely

> Aki katonákkal támad, ne lepődjön meg.

Nem támadtak.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> Nem támadtak.

Épp csak beugrottak egy teára. Fegyverrel, helikopterből, kötélen.

Szakacs-Vass Sandor

> Épp csak beugrottak egy teára. Fegyverrel, helikopterb?l, kötélen.

Azert ne feledjuk hogy ez az epizod "csak" folytatas volt, joval
elotte megkezdodott a "megyunk oda" "ne gyertek mert baj lesz" "de
megyunk" "meg fogunk allitani" adok-kapok.

Az hogy beugrottak egy teara a legkevesbe sem meglepo, tiszta volt
hogy meg fog tortenni.

--
Udv, Sandor

Attila Rajmund Nohl

Pápai Balázs <sparhel...@gmail.com> írta, 2010.06.01.:

> Nem láttam. Ezek szerint az európai úniós aktivisták, svédek, törökök,
> görögök terroristák mind?

A WTC-be sem egyszerű parasztok repültek bele...

Pápai Balázs

Szakacs-Vass Sandor írta:

> Azert ne feledjuk hogy ez az epizod "csak" folytatas volt, joval
> elotte megkezdodott a "megyunk oda" "ne gyertek mert baj lesz" "de
> megyunk" "meg fogunk allitani" adok-kapok.

Az rendben is lett volna, hogy ha odamennek akkor megállítják őket.
Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, ahogy és ahol csinálták.

> Az hogy beugrottak egy teara a legkevesbe sem meglepo, tiszta volt
> hogy meg fog tortenni.

Csak éppen nem volt rá szükség.
Két cirkáló melléáll és bekísérik a kikötőbe. Nyilván erre van valami
protokoll amiben lehet, hogy nem az éjszaka, helikopterről próbáljuk
elfoglalni a hajót, ráadásul nemzetközi vizeken.

Szakacs-Vass Sandor

"Pápai Balázs" <sparhel...@gmail.com> wrote on Tue, 01 Jun 2010:

> Az rendben is lett volna, hogy ha odamennek akkor megállítják ?ket.

> Nem is ezzel van a baj, hanem azzal, ahogy és ahol csinálták.

Szoltak nekik hogy meg fogjak allitani, szoltak hogy alljanak meg,
ezutan a fedelzetre szalltak. Ez teljesen normalis ugymenetnek tunik.

Utana elszabadult a pokol, hogy ki es miert hibas benne azt nem tudom.

> Csak éppen nem volt rá szükség.

> Két cirkáló melléáll és bekísérik a kiköt?be.

Nem mukodik, egyszeruen nem valtoztatnak iranyt. Hasonlo esetben masok
(utana kene nezzek kik) azt probaltak hogy fizikailag lokdosik a hajot
hogy arrafele tereljek amerre akarjak. Nem volt tul sikeres.

> Nyilván erre van valami
> protokoll amiben lehet, hogy nem az éjszaka, helikopterr?l próbáljuk

> elfoglalni a hajót, ráadásul nemzetközi vizeken.

Igen, mint irtam, ez komoly hibanak tunik. De maga a hajoraszallas nem.

--
Udv, Sandor

Pápai Balázs

Szakacs-Vass Sandor írta:

> Szoltak nekik hogy meg fogjak allitani, szoltak hogy alljanak meg,
> ezutan a fedelzetre szalltak. Ez teljesen normalis ugymenetnek tunik.
>
> Utana elszabadult a pokol, hogy ki es miert hibas benne azt nem tudom.

Én úgy gondolom, hogy amíg nemzetközi vizeken járnak, addig nem biztos,
hogy kötelezhetők arra, hogy megálljanak.
Aki meg hívás nélkül lép be egy ajtón, ne csodálkozzon, ha esetleg kidobják.

> [...]
> hogy arrafele tereljek amerre akarjak. Nem volt tul sikeres.

> Igen, mint irtam, ez komoly hibanak tunik. De maga a hajoraszallas nem.

Szálltak volna akkor a hajóra, ha jogalapjuk támad rá. Így egy kicsit
olyan, mintha a rendőr azelőtt büntet meg, hogy elkövetted a szabálysértést.

Pápai Balázs

Marton Ferenc írta:

> minden hajo melle nem lehet ketto hadihajot allitani !

Nem jött olyan sok..

Pápai Balázs

Marton Ferenc írta:

> solyom szlovak ugye jutott eszembe. amikor meguzentek neki nem fogjak
> beengedni, de o azert odament. vegul az utolso pillanatban meghatralt.
> kett belole botrany. ha solyom tovabbmegy mi lett volna?

Jó kérdés. Ha hozzányúlnak, akkor még nagyobb botrány..

Marton Ferenc

> De jól értesült vagy.. Gondolom azért ment egy csomó aktivista velük..

ugy altalaban az osszes egelyszallitmanynal ez a legnagyobb problema.
nagyon nehez valoban a raszoruloknak juttatni. tokmindegy hogy jamaica
vagy gaza vagy new orleans. igazabol csak az a kerdes mekkora resze megy
a piacra. egy haborus ovezetben sejtheto hogy csak kis resze kerul
valoban a helyere.

Marton Ferenc

> [...]

> hogy kötelezhet?k arra, hogy megálljanak.

> Aki meg hívás nélkül lép be egy ajtón, ne csodálkozzon, ha esetleg kidobják.

USA szerinted mi a jo isten csinal? pedig sokkal nagyobb tengerpartja
van. de az oroszok is ezt csinaljak sot a kinaiak is. meg a franciak is,
igaz nekik inkabb csonakjaik vannak mint hajoik.

erosebb kutya szexualizal az van. akinek nem tetszik megy a nemzetkozi
birosagra. ha azon a hajon barmit talalnak ami illegalis akkor megvan az
ok es ennyi. itt nem az volt a durva hogy elfoglaltak a hajot, hogy
elteritik. hanem az hogy lelottek 9 embert. ha nem lovik le hanem csak
szimplan hulyere verik oket, azzzal se lett volna kulonosebb gond. de
lelottek oket es meghaltak. ez a baj.

Tomka Gergely

> Én úgy gondolom, hogy amíg nemzetközi vizeken járnak, addig nem biztos,
> hogy kötelezhetők arra, hogy megálljanak.
> Aki meg hívás nélkül lép be egy ajtón, ne csodálkozzon, ha esetleg kidobják.

Rosszul gondolod. Kötelezhetik, megállíthatják, átkutathatják.

> Szálltak volna akkor a hajóra, ha jogalapjuk támad rá. Így egy kicsit
> olyan, mintha a rendőr azelőtt büntet meg, hogy elkövetted a szabálysértést.

http://en.wikipedia.org/wiki/Karine_A_Affair

Nem sokkal előtte. És továbbra sem büntettek, Sándor már említette a
közúti ellenőrzés analógiát. Ez itt annak a megfelelője volt, amíg el nem
kezdtek verekedni az ellenőrzöttek.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Marton Ferenc

Marton Ferenc

Marton Ferenc

Tomka Gergely <ger...@tomka.hu> wrote:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Karine_A_Affair
>
> Nem sokkal el?tte. És továbbra sem büntettek, Sándor már említette a
> közúti ellen?rzés analógiát. Ez itt annak a megfelel?je volt, amíg el nem
> kezdtek verekedni az ellen?rzöttek.

azert azt tegyuk hozza, hogy egyelore csak az izraeli verzio ismert. ok
meg koztudottan nem szivbajosak ha hazudni kell. (nem mintha barmelyik
kormany az lenne).

Pápai Balázs

Marton Ferenc írta:

> [...]
> vagy gaza vagy new orleans. igazabol csak az a kerdes mekkora resze megy
> a piacra. egy haborus ovezetben sejtheto hogy csak kis resze kerul

Igen, ez valóban probléma, de hogy jön ez ide?

Pápai Balázs

Tomka Gergely írta:

> Rosszul gondolod. Kötelezhetik, megállíthatják, átkutathatják.

Milyen alapon? Intézkedhetnek a saját területükön, de tudtommal nem voltak
ott. Vártak volna még pár mérföldet és ott teljesen jogszerű lett volna..

> [...]
>
> Nem sokkal előtte. És továbbra sem büntettek, Sándor már említette a
> közúti ellenőrzés analógiát. Ez itt annak a megfelelője volt, amíg el nem

De előtte.

Tomka Gergely

> Nem jött olyan sok..

6 hajó. Az izraeli haditengerészetnek 3 nagyobb hajója van, meg kb. 8
feleakkora. És a legnagyobb hajója is kisebb, mint a Kék Márvány, btw.

--
Tomka Gergely, ger...@tomka.hu

Tomka Gergely