LTO kazetta, 13.56MHz RFID

Gábor Rácz

to hs...@googlegroups.com
Sziasztok!

LTO-3-mas kazettákat próbálok működésbe hozni egy LTO-2-es szalagos meghajtóval.
Minden LTO kazetta tartalmaz egy memória chipet, ami 13.56MHz-en kommunikál a meghajtóval és a dokumentáció szerint az ISO 14443A szabványt használja. Ez a chip többek között tárolja a kazetta generációját, a szalag legutóbbi pozícióját.Egy rfid olvasó dokumentációjában ( https://www.socketmobile.com/docs/default-source/Series-6-Documentation/rfid-reader-card-series-6-user-guide.pdf , 55.oldal) megtalálható a memória struktúrája.
A meghajtó nem kompatibilis a sajátjánál újabb generációs kazettákkal(LTO-3,4,5...) A Wikipédia( https://en.wikipedia.org/wiki/Linear_Tape-Open ) szerint a 2. és 3. generációs szalagokon is 4 servo track van, ezért talán megoldható valahogy az újabb generációs kazetták olvasása egy régebbi meghajtóban.
Az új LTO-3-as kazettát az eredeti memóriachippel meg sem próbálja betölteni, amint elolvasta a chipet, kiadja a kazettát.
Megpróbáltam átrakni a memória chipet egy régi LTO-2-es kazettából - ami működik ezzel a meghajtóval - az LTO-3-as kazettába. A meghajtó így már elkezdi beolvasni a kazettát(hallatszik, hogy elkezdi tekerni a szalagot), de később újra kiadja.

A memória chip tartalmának módosításához kérném segítségeteket. NFC-s androidos telefonnal próbáltam beolvasni a chipet, de az nem mutatott semmit(más címkét beolvas). Valakinek van tapasztalata 13.56MHz-es RFID tag-ekkel?

Segítségeteket előre is köszönöm

Üdv
Gábor

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szia!

On Wed, Nov 30, 2016 at 08:41:44PM +0000, Gábor Rácz wrote:
> LTO-3-mas kazettákat próbálok működésbe hozni egy LTO-2-es szalagos
> meghajtóval.

Jó kis feladatot találtál magadnak. :)

> [...]
> androidos telefonnal próbáltam beolvasni a chipet, de az nem mutatott
> semmit(más címkét beolvas). Valakinek van tapasztalata 13.56MHz-es RFID

Játszottam sok ilyennel, Android NFC általában azért kezeli, de apptól
is függ, hogy milyen filtert ad az Android NFC keretrendszernek; próbáld
meg még ezzel:

https://play.google.com/store/apps/details?id=se.anyro.nfc_reader

Ha ezzel sem megy, beszéljünk meg privát levélben egy időpontot a
space-ben, és akkor Proxmark3-mal meg tudjuk nézni mélyebben is.
--
Üdv,
dnet

Tibor Szolnoki

to hackerspace
Szia,

Sikerült valamire azóta jutnod?

Én csak olvasni szeretném simán az LTO chipet, de nem a meghajtóval, mert az azonnal ír is bele...
Létezik ilyen kütyü amúgy, tehát biztosan megoldható... De 1. már kifutott cucc, gondolom senkit nem érdekelt... Rohadt drága...
http://www.maxellcanada.com/press_releases/2009/LTO_mem.htm

Sok doksim van, mind az air interfész-hez, mind a belső memória kiosztásáról.
ProxMark3-am nekem is van, de alapból nem is detektálja HF módban (sem).

En kb pár órás kísérletezgetés után itt állok... Nálad valami?

Üdv.
Tibi

Tibor Szolnoki

to hackerspace
Amúgy meg ha még mindig kazit akarsz olvasni....
Nekem van jópár meghajtóm.. olvasni LTO-1-től LTO-7-ig mindent tudok... Bármileyn hekkelés nélkül. Bár tudom így nincs kihívás :):):)

Gábor Rácz

to hs...@googlegroups.com
Szia,

végül az lett a vége, hogy szereztem egy újabb meghajtót, szóval itt megállt a projekt. Proxmarkkal mi is próbáltuk, de az ugyanígy alapból nem ismerte fel.

Néhány ötlet, ami tervben volt még:

1, valahogy behelyezni a proxmark antennáját a kazetta és a meghajtó közé, és megpróbálni elkapni a rádiójeleket, amelyekből talán kiderülhet, miért nem szólal meg a memória, amikor a proxmark próbál vele kommunikálni

2, építeni egy antennát, ami olyan méretű, mint a meghajtóban lévő, hátha ez segít valamit (pl áramellátásban[?])  és sikerül így megszólítani a kazetta memóriáját

3, megnézni a kommunikációt a meghajtón belül a meghajtó cpu-ja és a boardon lévő rfids chip között (talán  valami soros interface), esetleg olyan megoldást építve, ami ezen keresztül kommunikál, a meghajtó antennáját+chipjét használva, amiről tudjuk, h működik

nekem addig sikerült eljutnom (nem túl nagy előrelépés), hogy drótból hajtogattam valami antennát (egy neten talált designt felhasználva), azt beraktam a meghajtó és a kazetta közé, majd oszcilloszkópon láttam, hogy van ott valami kommunikáció 13.56mhz-en.

Ha van kedved, akár megnézhetjük valamikor a spaceben, csinálhatunk antennát (pl nyákból vagy 3d nyomtatóval). Jó lenne végre működésbe hozni és rájönni, miért nem hagyja magát kiolvasni :)

üdv.
Gábor

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok „hackerspace” csoportjára.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) hspbp+un...@googlegroups.com címre.

Szolnoki Tibor

to hs...@googlegroups.com

Akit érdekel még az LTO RDFID hekkelés...

Proxmark3-ra már majdnem kész...

http://www.proxmark.org/forum/viewtopic.php?id=2686

Ha szeretné megtekinteni ezt a beszélgetést az interneten, látogasson el ide: https://groups.google.com/d/msgid/hspbp/CAKQYruDqb3Rf1%2BQ6s12nqDJ3d-6y_KLVuYjpzHGov%2BK6ATs%2BWA%40mail.gmail.com.

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szép munka! Fontos kontextus, hogy az „iceman” néven postoló felhasználó
az egyik legnagyobb proxmark3 kontributor, a saját forkjában vannak
mindig a legérdekesebb újdonságok, és szorgalmas emberek portolgatják a
stabil/hivatalos repóba tőle a dolgokat. Lehet motiválni és támogatni
Patreonon, hogy ez így is maradjon ;)

https://www.patreon.com/iceman1001

dnet