online meetup

dnet

to hs...@googlegroups.com
Tervezünk egy online meetupot, ahol a német Easterhegghez hasonlóan úgy
mennének az előadások, hogy egy közös stream megy a space-ből, és onnan
hívunk be VoIP-vel (pl. Jitsi Meet) az egyes előadókhoz. Egy ilyen
meetupba mondjuk 2-4 előadást raknánk be, hossztól függően, és mindenki
követhetné YouTube-on, mint az „IRL” előadásainkat is. Egyrészt ha
meglesz az első ilyen időpontja, itt a levlistán is megírjuk.

Másrészt ha van, akinek lenne kedve ilyen módon egy témát bemutatni,
amivel mostanában foglalkozott (nem kell nagy dologra gondolni, akár
5-10 perces előadás is lehet egy toolról, amit kipróbáltál és bevált),
szívesen látjuk. Ha valaki nem szeretné az arcát adni, úgy is lehet,
hogy csak a képernyődet osztod meg, és ahhoz jön a hangod. Természetesen
lesz előtte főpróba, szóval nem kell félni, ha még nem csináltál ilyet.

Jelentkezni nekem írt privát válaszlevélben lehet, éljünk a távolságok
egalizálódásával! Már van előadónk >1000 km távolságról is, szóval
bármi belefér. :)
--
dnet

Bihari Kristóf

to hspbp
Az OSM magyar közössége BBB-t és Matrixot használ az ilyen eseményekre, a Jitsi nem szereti a Firefoxot (a BBB-nek mintha kevesebb baja lenne vele).

-nix

--
Azért kapta ezt az üzenetet, mert feliratkozott a Google Csoportok szolgáltatásbeli hackerspace csoportra.
Az erről a csoportról és az ahhoz kapcsolódó e-mailekről való leiratkozáshoz küldjön egy e-amailt a(z) hspbp+un...@googlegroups.com címre.

stef

to hs...@googlegroups.com
On Thu, May 21, 2020 at 09:39:19PM +0200, Bihari Kristóf wrote:
> Az OSM magyar közössége BBB-t és Matrixot használ az ilyen eseményekre, a
> Jitsi nem szereti a Firefoxot (a BBB-nek mintha kevesebb baja lenne vele).

igen, ezt hallottam en is mas forrasbol, bar a bbbrol jokat nem hallottam
pkgspaghettimonsterdependencyhell szempontbol....

dnet

to hs...@googlegroups.com
Időpont fixálva, előadókat továbbra is várunk akár következő alkalmakra
is. A stream élőben követhető lesz, és ott lehet kérdezni is -- aki
lemarad, annak marad a YouTube automatikus stream dumpja, de ott
értelemszerűen elmarad az élő interakció lehetősége.

További részletek: (időpont, előadók, elérhetőség, ...)
https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1893

dnet

to hs...@googlegroups.com
A felvétel linkjével frissítettük a naptárbejegyzést, és továbbra is
várjuk a visszajelzéseket és előadók jelentkezését. :)

dnet

to hs...@googlegroups.com
Eltelt két hét, itt a következő alkalom: ismét szombat, ismét 18:30

A múltkori visszajelzések alapján Stef egy igen aktuális és izgalmas
témáról, a contact tracing privacy vonzatairól fog beszélni. Ez egy
nagyobb lélegzetvételű előadás lesz, így emellé csak egy másik előadás
fér most bele, ez pedig Endre legutóbb elmaradt Wireguardos témája lesz,
mely nem tűnt el, csak átalakult.

További részletek:
https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1894

dnet

dnet

to hs...@googlegroups.com
Úgy néz ki, sikerül beállnunk erre a kétheti dologra:

- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1895
- https://www.facebook.com/events/1172957096402167/

Gyertek, meg jelentkezzetek előadónak, meg ilyesmi, és akkor Endre
tényleg előadja a Wireguard témáját!

dnet

dnet

to hs...@googlegroups.com
Az élő közvetítés (és később a felvétel) itt lesz elérhető, 18:30-kor
kezdünk: https://www.youtube.com/watch?v=iWYuEFD1fms

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombaton ismét online meetup:

- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1897
- https://www.facebook.com/events/277305080152184

Gyertek nézőnek, jelentkezzetek előadónak, látjátok, múltkor is végre
meghallgathattuk Endre Wireguard témáját!

dnet

dnet

to hs...@googlegroups.com
Az élő közvetítés (és később a felvétel) itt elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=_oIPyZ4OSaA

--
dnet

dnet

to hs...@googlegroups.com
Ismét eltelt két hét, jövünk ötödszörre is.

A stream itt lesz elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=XSIy8gmjmgY

A témák pedig:

- Clojure: Liszp rapszódia (raz)
- Kriptográfiai alapok fejlesztőknek és érdeklődőknek (dnet)

Event linkek:

- https://www.facebook.com/events/741549563265511
- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1898

Lassan kifogyunk az előadásokból, szóval jelentkezzetek és/vagy
mószeroljatok be valakit előadónak ;)

dnet

dnet

to hs...@googlegroups.com
Repül az idő, itt a hatodik meetup.

Stream/felvétel link: https://www.youtube.com/watch?v=2raDB-TwwrQ

Előadások:

- Rozsdás BluePill intro, avagy mikrokontrolleren is biztonságban (dnet)
- Hardverbütykölés LoRa köré (Baráth Áron)

Event linkek:

- https://www.facebook.com/events/283837229578037/
- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1900

A korábbi előadások felvételeire deeplinkek és letölthető anyagok
összegyűjtve egy oldalon: https://hsbp.org/online-meetup

dnet

to hs...@googlegroups.com
Sajnos az eredeti időpont úgy néz ki, borul, szóval egy héttel később,
2020. augusztus 15. szombat 18:30-tól változatlan tartalommal és
linkekkel jövünk.

dnet

to hs...@googlegroups.com
A hetedik meetupon kicsit hardcore-abb téma felé vesszük az irányt, és
egy kis Camp++ élménybeszámolót követően Nagy Szabolcs a musl libc-ről
fog nekünk mesélni 2020. augusztus 29. szombat 18:30-tól.

Stream/felvétel link: https://www.youtube.com/watch?v=BLMPjrmcw5k

Event linkek:

- https://www.facebook.com/events/1635976856581573
- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1902

A korábbi előadások felvételeire deeplinkek és letölthető anyagok
összegyűjtve egy oldalon: https://hsbp.org/online-meetup

dnet

to hs...@googlegroups.com
A nyolcadik meetupon Stef a modern publikus kulcsú kriptográfiában oly
fontos elliptikus görbékről fog nekünk mesélni, mindenki hozza a
középiskolás algebrai tornacipőjét és atlétatrikóját!

Stream/felvétel link: https://www.youtube.com/watch?v=YKWphlmm2G8

Event linkek:
- https://www.facebook.com/events/3593237204020417
- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1903

A korábbi előadások felvételeire deeplinkek és letölthető anyagok
összegyűjtve egy oldalon: https://hsbp.org/online-meetup

dnet

to hs...@googlegroups.com
A kilencedik meetupon szabad szoftveres CAD megoldások kerülnek
bemutatásra, hogy mindenki nekiállhasson a 3D nyomtatóval alkotni.

Stream/felvétel link: https://www.youtube.com/watch?v=XLz4iYx_pb4

A bemutatott szoftverek és előadók:

- FreeCAD (asciimoo)
- OpenSCAD (stef)

Event linkek:

- https://www.facebook.com/events/1266462430753323
- https://hsbp.org/tiki-calendar_edit_item.php?viewcalitemId=1904

A korábbi előadások felvételeire deeplinkek és letölthető anyagok
összegyűjtve egy oldalon: https://hsbp.org/online-meetup

dnet

to hs...@googlegroups.com
Csak elértünk a tizedikig, ezt megünneplendő Hacktivity afterként ismét
eljön hozzánk Nagy Szabolcs, a libc irány folytatásaként libm-ről
mesélni: https://www.youtube.com/watch?v=MtqmBKEP8PU

dnet

to hs...@googlegroups.com
Egy hét eltolás után 2020. október 31. 18:30-tól Igor2 a
hardverbütykölők és -hekkerek kedvencéről, az UART-ról fog beszélni,
minél kevesebb és olcsóbb felszerelésre építve.

Az élő stream és később a felvétel itt lesz elérhető:
https://youtube.com/watch?v=dIYQudlReqQ

dnet

to hs...@googlegroups.com
Eltelt két hét, szombaton (november 14.) 18:30-tól ezek lesznek:

- D3v: Guest wifi box projekt
- dnet: WTF 2FA SSH

Stream/felvétel: https://www.youtube.com/watch?v=BPaWrluJVIc

dnet

to hs...@googlegroups.com
Eltelt egy hónap (félidőben volt egy rendhagyó bónusz videó, érdemes
megnézni a YouTube csatornánkon!), szombaton (december 12.) 18:30-tól
Ferenczi Gergely ipari terméktervező mérnök fog nekünk 3D nyomtatásról
mesélni.

Az élő közvetítés (és később a felvétel) itt lesz elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=BxvD_JrTITA

Továbbra is várjuk előadók jelentkezését és „mószerolását”, valamint
témajavaslatokat is!

dnet

to hs...@googlegroups.com
emlékeztető: 10 perc és kezdünk!

dnet

to hs...@googlegroups.com
Idei első alkalom most hétvégén (január 16. 18:80-tól) lesz:

- 2020 legnagyobb DeFI hackjei (raz)
- 2020-as pwnie-król mélyebben (dnet)

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombat 18:30-tól ismét Igor2, ismét niche téma:
fájformátumok, EDA/CAD-en keresztül, sok-sok tanulsággal

https://www.youtube.com/watch?v=wDIVUgdgIk4

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombat 18:30-tól ismét Baráth Áron, ezúttal Igor2 szavajárásával
csodanyelv lesz a téma: a Welltype-ról lesz szó, mely kivéd olyan
potenciális hibákat, amelyek miatt más nyelvek esetén jobb esetben a
tesztelőnek, leginkább pedig a felhasználóknak fáj a feje.

https://www.youtube.com/watch?v=QewYf4IMFXw

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombat 18:30-tól a következő előadások várhatók:

- Informatikusok vs. pentesterek (dnet)
- Challenge24 (Igor2)

A stream (és később a felvétel) itt lesz elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=vsmsoKx8uk8

dnet

to hs...@googlegroups.com
Asciimoo, a hsbp egyik alapító tagja holnap, március 13-án 18:30-tól
asciimoo fog nekünk valósidejű, élő zenegenerálásról mesélni.

Az élő stream (és később a felvétel) itt lesz elérhető:
https://www.youtube.com/watch?v=lrS2CB2k568

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombaton 18:30-tól stef és én fogunk SPHINX-ről mesélni, ha érdekel egy
valóban biztonságos online jelszókezelő, ahol az NSA-re is bízhatnád a
szerverüzemeltetést, gyere:

https://www.youtube.com/watch?v=ryaVbrSv3aw

dnet

to hs...@googlegroups.com
Igor2 ismét visszatér, ezúttal fungw lesz a téma:
https://www.youtube.com/watch?v=WVH6YPs_zLU

dnet

to hs...@googlegroups.com
Szombat 18:30-tól ismét budapesti-szegedi duett:

- Privacy respecting alkalmazás fejlesztésének buktatói/nehézségei (asciimoo)
- Scammer fightback avagy mikor fullba nyomod a kretént (D3v)

Stream (és később felvétel): https://www.youtube.com/watch?v=IL5FuVWPyMs

dnet

to hs...@googlegroups.com
Két helyett három hét kihagyással, rendhagyó időpontban, cserébe
különleges csemegével jelentkezünk: péntek 19:00-tól Gargaj a
Conspiracy-től fog nekünk „Tiszta Lappal: Egy modern 64k intro és a
mögötte rejlő technológiák” címmel mesélni.

Stream (és később felvétel): https://www.youtube.com/watch?v=H0-LcKjtyA8

dnet

to hs...@googlegroups.com
Egy éve indult a thread, ünnepeljünk még hackerspace-közelibb témákkal:
diszkdrágító kiberzseton és app-level DoS elleni védelem Silur és Stef
tolmácsolásában, respectively:

https://www.youtube.com/watch?v=YfF-900QbnI

dnet

to hs...@googlegroups.com
Másfél hónap nyári szünet után a huszonnegyedik meetupon 2021. július
17. szombat 18:30-tól Gargaj által elkezdetteket továbbvíve a tinycoding
lesz a téma, avagy „64kb se sok, de 1kb, vagy 256 byte még kevesebb — na
abba mit lehet belegyömöszölni?” Az élő stream (és később a felvétel)
itt lesz elérhető: https://www.youtube.com/watch?v=FKyNiD1no2U

dnet

to hs...@googlegroups.com
Fél év kihagyás után 2022. január 13. csütörtök 18:00-tól dnet és D3v
adnak elő UPnP-ről, Log4Shellről és SPHINX-ről. Az élő közvetítés
(később pedig a felvétel) itt lesz elérhető:

https://www.youtube.com/watch?v=ZPUiBVI9tng