ciscenje spomenika od voska?

dudo

Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
nekakvo otapalo?

Goran

On 13.10.2010 11:48, dudo wrote:
> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

spatula?

Philip Pirrip

Od �ega je spomenik? Kamen, bronca?
Ja bih mehani�ki sastrugao koliko se da, pa vrucom vodom isprao ostatak
(paze�i gdje to odlazi).
Mogao bi i posuti npr gipsom pa grijati nekim plamenikom.
Otapala - sumnjam!

Neno

coca cola i krpa

"dudo" <du...@optinet.hr> wrote in message

dudo

"Philip Pirrip" <pipBE...@bezSPAMA.net> wrote in message
> [...]
> (paze�i gdje to odlazi).

> Mogao bi i posuti npr gipsom pa grijati nekim plamenikom.

Spatula, spahtla,struganje... to nije rje�enje, jer se na poliranom impala
crnom kamenu mogu ostrugati samo grube kvrge koje su od otopljenih
lampiona, tanak - mastan sloj ostaje i vidi se kao fleka.

Vru�a voda? Na groblju? Plamenik i gips - dobra ideja ....

Ja bih ipak jo� jednom upitao: postoji li otapalo za taj tzv. vosak ili
parafin ili kako se ve� zove? uzet krpicu, rukavicu, obrisati...

chuspy

On Wed, 13 Oct 2010 11:48:30 +0200, dudo wrote:

> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

ako je kamen upio bojim se nicim

dudo

Probo sam u zivotu svasta, probat cu i ocistit vosak koktom!

"Neno" <nenad.k...@st.t-com.hr> wrote in message

oldtimer

"chuspy" <chusp...@gmail.com> wrote in message

> ako je kamen upio bojim se nicim

Dali bi jaki peroksid namazan na kamen i pokriven
najlonom oksidiranjem "sagorio" vosak?
Jer vosak normalno izgara bez krutih ostataka.

Philip Pirrip

> Vru�a voda? Na groblju?

U velikom loncu, ako nisi predaleko od groblja.

> Plamenik i gips - dobra ideja ....

No sad kad si rekao o kakvom se kamenu radi, bojim se da je to o�lo u
dubinu... Ili?

> Ja bih ipak joďż˝ jednom upitao: postoji li otapalo za taj tzv. vosak ili
> parafin ili kako se veďż˝ zove? uzet krpicu, rukavicu, obrisati...

Kloroform, eter, ksilol, dipenten, terpentinsko ulje... ali to bi trebao
zalijevati, a ne krpicom. I gdje uop�e legalno nabaviti ta otapala???

Franjo

Zagrijavanje bi mozda imalo smisla kada bi spomenik mogao okrenuti
naopako pa da malo otopljenog izadje uz blagonaklonu pomoc gravitacije.
Sto se upilo, upilo se.

Philip Pirrip

> Dali bi jaki peroksid namazan na kamen i pokriven
> najlonom oksidiranjem "sagorio" vosak?
> Jer vosak normalno izgara bez krutih ostataka.

Peroksid raspadom da kisik, �to nije dovoljan uvjet za gorenje. Treba
posti�i i temperaturu. No tad kisika ima i u zraku.

Mda

dudo wrote:
> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

Ako je oslo u dubinu mislim da ne postoji nacin za potpuno ciscenje
kamena. Ja sam klesar i ljudima tupim non stop da lampione i svijece ne
stavljaju al ni blizu kamena jer se dogode ovakva sranja. Ima nekakva
pasta koju ti nemrem rec gdje kupit,ja je kupujem na crno od nekog
preprodavaca. Marka je AKEMI pa probaj guglat gdje da je kupis. Pasta se
nanese na mrlju u tankom sloju (1-2mm) i nakon 30 min se spahtlom skine.
Ucinkovitost nije 100% ali sigurno ce biti puno bolje stanje nego sto je
sad.

MarioP

dudo wrote:
> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

Ocistio sam razrjedjivacem. Trebalo se malo pomuciti, ali cak je nestalo
fleke i na mjestu gdje se vosak upio u kamen. Malo nalijes na fleku i
onda krpicom trljas.

oldtimer

> Peroksid raspadom da kisik, �to nije dovoljan uvjet za gorenje.
... Amerika je davno otkrivena. Trenutno cak izvlace ljude iz nje ;/

> Treba posti�i i temperaturu. No tad kisika ima i u zraku.
... Da ti ponovo nacrtam gornje navodnike? Ja govorim o
ubrzanju oksidacije pomocu izobilja kisika. Vosak bi sa
vremenom sam od sebe nestao ali bi to trajalo jaaako dugo,
mozda godinama.

oldtimer

"Franjo" <franj...@ymail.com> wrote in message

> Zagrijavanje bi mozda imalo smisla kada bi spomenik mogao okrenuti
> naopako pa da malo otopljenog izadje uz blagonaklonu pomoc gravitacije.
> Sto se upilo, upilo se.

Zagrijavanjem bi vosak ispario samo ko to moze toliko
zagrijat? Jos stari Kinezi su znali metodu lijevanja nakita
u kalup od gline kojom je obavijen vostani original.
Grijali bi glinu dok vosak nebi ispario bez imalo ostatka.
Danasnji zubotehnicari samo kopiraju stare Kineze :)

oldtimer

"MarioP" <mariop...@gmail.com> wrote in message

> Ocistio sam razrjedjivacem.

Ide odlicno gdje kamen nije porozan. Jos
bolje ako nadjes TOLUEN - taj dobro topi a
poslije jos bolje ispari.

MarioP

Bilo je jos jedna kemija, trichlorethilen. Taj je cistio sve zivo, samo
nisi smio ponjusiti kaj je u flasi.

Leo Frketić

"dudo" <du...@optinet.hr> wrote in message
> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

Benzin ili neko jestivo ulje pa deterd�ent za pranje su�a.

dudo

Hvala svima na savjetima.
Probao sve i.. najucinkovitija steugalica za ciscenje stakla na prozorima
poslje farbanja ( �ilet s plasti�nim dr�a�em ),
Radi se o tome da bez obzira kamen bio porozan ili granit polirani kao kod
mene, kamen preko ljeta (kad sunce uprzi na njega ) dakle kamen se zagrije i
jednostavno u povrsinski sloj upije hebeni vosak od lampiona.
U pevecu sam kupio knaufovo sredstvo za poliranje kamena ( daje visoki
sjaj ). E sad, kad se spomenik dobro opere s deterdjentom, isplahne se
cistom vodom, vosak se temeljito ostruze (pazljivo da ne ostanu ogrebotine)
, onda se tom tekucinom koja je bezbojna lagano prebrise dio ( dio po dio )
povrsine. Kad se osusi, suhom pamucnom krpom se dobro itrlja i to je to.
Sredstvo za sjaj daje kamenu malo (nijansu ) tamniju boju , tako da je u
konacnici kamen tek malo, ali stvarno malo, flekav na mjestu gdje je bio
upijen vosak.
Mjedene ukrase ocistite , ostavite da se osuse, i pospricajte cocpit sprayom
za automobile.
Spomenik gotovo ko nov!
( ujedno ste mirni jedno vrijeme jer se poslije toga prasina ne lijepi, a i
kisa se samo slije i ne ostavlja flekove )

x-man

On 14 list, 06:59, "dudo" <d...@optinet.hr> wrote:
> [...]

> ( ujedno ste mirni jedno vrijeme jer se poslije toga prasina ne lijepi, a i
> kisa se samo slije i ne ostavlja flekove )

Jedan klesarski trik. Isprobano više puta :-)
Vosak sastrugati koliko ide, a onda mrlju polijati sa čistim benzinom
i zapaliti. Zajedno sa benzinom izgori i vosak. Kasnije oprati i
prebrisati i ne vidi se nikakva mrlja.

Hombre

On Wed, 13 Oct 2010 21:16:03 +0200, MarioP <mariop...@gmail.com> wrote:

>Bilo je jos jedna kemija, trichlorethilen. Taj je cistio sve zivo, samo
>nisi smio ponjusiti kaj je u flasi.

Za�to nebi smio ponju�iti trikloretilen?

Clarisonus

"Hombre" <hombre22...@gmail.com> je napisao u poruci interesnoj grupi:

Zato sto se koristio kao anestetik. A i pomalo je toskican...
Nije bas odlicna ideja lezati u nesvjesti pokraj groba. ;)

Hombre

On Fri, 15 Oct 2010 00:25:22 +0200, "Clarisonus" <nema...@nema.hr> wrote:

>Zato sto se koristio kao anestetik. A i pomalo je toskican...
>Nije bas odlicna ideja lezati u nesvjesti pokraj groba. ;)

Madaj! Radio sam u tvornici gdje se isti koristio na ba�ve (doslovno) i slu�io
za otapanje gume kojom se gumiralo platno i joďż˝ nekim potrebama. Neki su bili
samo malo pospaniji, nekima se malo povra�alo, a nekima nije bilo ni�ta.
Ta organska otapala svakako uni�tavaju prili�no taga u organizmu ali trenutnih
nuspojava koje bi bile tako drasti�ne nisam primjetio.

MarioP

Da, napisao sam da nisi smio ponjusiti. Ma smio si, ali je to bilo
neugodno doslovce do bola, pogotovo, ako si otvorio flasu pod nosom, pa
ti puhnulo van.

Hombre

On Fri, 15 Oct 2010 22:27:23 +0200, MarioP <mariop...@gmail.com> wrote:

>Da, napisao sam da nisi smio ponjusiti. Ma smio si, ali je to bilo
>neugodno doslovce do bola, pogotovo, ako si otvorio flasu pod nosom, pa
>ti puhnulo van.

Na�alost sam sve iskusio u daleko obimnijem obliku i daleko drasti�nije jer sam
i ja bio jedan koji je gumirao azbestno platno, klimatizacija pogona mi je
puhala desetak metara iza le�a, radio u pogonu gdje se isti koristio kod
proizvodnje azbestne smjese od koje se presuju ko�nice...

kristina...@gmail.com

nizz

postrugati se neda?
Ako te strah strugati, kupi plinski plamenik, otopis vosak i s novinskim
papirom(ili papirnati ubrus) pokupiti otopljeni vosak...

josip graffius

to kristina...@gmail.com
On 15.6.2014. 22:03, kristina...@gmail.com wrote:
Ovo garantirano daje odlične rezultate. Iz vlastitog iskustva. Nije
dosta jednom (ovisi o starosti) ali svejedno funkcionira.
Prije očisti mehanički sa špahtlom što bolje.

http://www.sjaj-kamen.hr/proizvodi/oilex.htm

--
/Moja su samo moja dobra i loša djela. Ostalo je Njegovo./

gare...@gmail.com

rbarb...@gmail.com

On Wednesday, October 13, 2010 11:48:30 AM UTC+2, dudo wrote:
> Cime ocistiti nadgrobni spomenik koji je pokapan sa voskom iz lampiona?
> nekakvo otapalo?

Čisti benzin... poliješ i zapališ. Kasnije čađu opereš...

josip graffius

Lithofin Oil-EX pasta, sjaj-kamen doo

mmlin...@gmail.com

anto.b...@gmail.com

martina...@gmail.com

barbara...@gmail.com

Kako maknuti vosak sa groba

mt

> On Wed, 31 Jul 2019 14:29:37 +0200, <barbara...@gmail.com> wrote:
> Kako maknuti vosak sa groba

- Renco 500 ml, sredstvo za čišćenje nadgrobnih spomenika.
Prošle godine ga je bilo u KTC-u za 30-tak kuna, pretprošle u Pevecu za
50-tak kuna.
Koristi ga moja žena s tim da prvo fizički odstrani vosak koliko se da
pa onda tretira.

-
https://www.bauhaus.hr/mellerud-sredstvo-za-ciscenje-nadgrobnih-spomenika-1.html

- https://www.sjaj-kamen.hr/ciscenje-voska-i-kamenca/