Jos jedan plinsko bojlerski problem

Nikolaj Lazic

Zapravo dva problema...

Vaillant bojler... turbo nesto...

Nakon sto je majstor ocistio bojler (ocetkao plamenik) i profurao
kiselinu kroz izmjenjivac... i normalno, otisao... nakon par dana
se pojavio problem: kad se ugasi grijanje vode, onda se cuje lupanje
kao da se cekicem lupka po cijevima. Nisam isao gledati gdje tocno.
Ali, zvuci kao da se nekakav ventil pokusava zatvoriti i onda "preskoci"
i lupi... i jos par puta.

A, drugi problem...
jednom tjedno se dogodi da ne pocne grijati kad se pusti topla voda.
Prije bi se to dogodilo prije nego sam promijenio troputi ventil.
Tada, prije cca 10 godina, je onda javljao i gresku (trebao bih
na google grupama pogledati sta je tocno pisalo :) ).
Ali, sada ne napise gresku.
Blinka zelena lampica, ali se ne pali crvena koja se starta kad
se upali plamen.
Kad ga ugasim i onda upalim na sklopku, onda proradi.

Darko_R

10.6.2021. u 0:11, Nikolaj Lazic piše:
Lupkanje može biti od cijevi grijanja.
Pusti toplu vodu par minuta i probaj prvi radijator do bojlera da li je
topli.
Ako je onda troputni ne zatvara dobro i vodu osim u izmjenjivač gura
i u radijatore pa cijevi "lupkaju" šire se, recimo.
Neko neka pusti toplu vodu a ti pogledaj onu klaclalicu na troputnom ventilu
da li se spusti i pritisne mikroprekidač.
Ako ne, onda je problem u membrani ventila.

Nikolaj Lazic

Dana Thu, 10 Jun 2021 08:57:06 +0200, Darko_R <pi...@za.to> napis'o:

> Lupkanje može biti od cijevi grijanja.

Ne, nije to... cuje se bas iz bojlera.
Kao da na nekakvom ventilu kojeg bojler kontrolira preko motora treba
zatvoriti, ali onda ga motor pokusava zatvoriti vise nego sto moze, ali
postoji "granica" koju kad prede kod zatvaranja onda "preskoci" i cuje
se udar. Kao kod moment kljuca, ali ovdje je glasnije.

Sad si razmisljam... kako se ove godine dugo grije... vec sam na to
lupanje navikao, pa sad moram paziti cuje li se to kad se ne koriste
radijatori...

Darko_R

10.6.2021. u 9:10, Nikolaj Lazic piše:

> [...]
> postoji "granica" koju kad prede kod zatvaranja onda "preskoci" i cuje
> se udar. Kao kod moment kljuca, ali ovdje je glasnije.

Pa može biti da ima drugačiji troputni ventil, kod mog starog bojlera je
na membranu
postoje i sa malim motorićem a opruga ga vrati nazad, nisam serviser pa
ne znam detalje,
svoj bojler poznam pa pišem iz vlastitog iskustva.

Nikolaj Lazic

Dana Thu, 10 Jun 2021 10:08:02 +0200, Darko_R <pi...@za.to> napis'o:
Zasto uvijek imam problema kad majstori odrade "posao"? :)

Dok se sam brinem o njemu, sve je ok. Kad si mislim... mozda da ipak
jos netko pogleda, onda nakon toga sranja...

I ja pisem iz iskustva.

Sad se sjetio jos jednog bojlerskog problema...
Drugi bojler. Bosch.
Majstori pogledali, mijenjali kontroler... a, problem ostao.
Problem je u paljenju.

Kad se upali topla voda, pusti plin i cuje se iskrenje, ali ne uspije upaliti
plin... i onda ga nakon par sekundi upali i zbog vece koncentracije plina
bude manja eksplozija koju cuju i susjedi.
Kao kod plamenika na stednjaku kad treba dodati kisika puhanjem u plamenik.
Zapravo... ovo kad sad opisujem, kao da iskri na mjestu gdje nema plina,
da je ispustanje plina previsoko u odnosu na iskrenje, pa se upali tek kad
se skupi dovoljno plina da dode do iskrista. I onda grune.

gotimer

nije vezano uz bojler, ali su meni nakon 3 godine poceli "lupati" ventili u
razvodnom ormaricu grijanja koje pokreću elektromotori.
Otkrio sam, da je u pitanju istrosenost osovine ventila, pa vibrira "zaporni
poklopac" ventila sa osovinom u momentu zatvaranja i otvaranja i to samo dok
pumpa u bojleru radi, tj. dok ima protoka vode.
Ventili i motori su Danfoss, ono slove kao bolji!?!?

Nikolaj Lazic

Dana Thu, 10 Jun 2021 12:37:44 +0200, gotimer <nema....@izvini.com> napis'o:
> [...]
> pumpa u bojleru radi, tj. dok ima protoka vode.
> Ventili i motori su Danfoss, ono slove kao bolji!?!?

Hm...
Kod mene lupa kad vise nema protoka. Zatvorena topla voda, plamenk ne radi
i onda se vuje jednom ili dva puta kao kad se zateze s moment kljucem... kao
da negdje ima oprugu koja gurne klip nazad ako se zategne previse, jer vise
od trenutnog polozaja ne moze.

I to sve nakon sto je majstor otisao.

Sad vrtim sta je mijenjao... stavio mi je novi odzracni ventil, "jer je ovaj
stari"... skinuo troputi ventil da bi mogao ocistiti izmjenjivac...
napumpao balon u posudi... nije imao manometar, nego, odokativno...
Sta je mogao zeznuti?

gotimer

> [...]
> stari"... skinuo troputi ventil da bi mogao ocistiti izmjenjivac...
> napumpao balon u posudi... nije imao manometar, nego, odokativno...

Kad vec spominjes troputi i majstora ....
Kod mene je Bosch kombi bojler i kod njega je bio problem troputog ventila,
koji kod otvaranja tople vode, iskljucuje protok za centralno grijanje i
prebacuje na grijanje tople vode za slavinu. On je stekao, tako da bi isla
hladna voda na spinu, a dalje topla kroz radijatore. Pipkao sam na izlaznim
cijevima izmjenjivaca. Nakon "malog lupkanja" po (plastičnom) troputom
krenula bi topla. Razlog je bio kamenac i nije lupalo kako opisujes.
Kod mene lupaju ventili u centralnom razvodu sa Wiessmannom koji nije kombi.

Nikolaj Lazic

Dana Thu, 10 Jun 2021 14:18:25 +0200, gotimer <nema....@izvini.com> napis'o:
Da, tak je kod mene bio problem. Ali, nakon gasenja i ponovnog paljenja
proradio bi i radio neko vrijeme. Onda bi javio error i prestao grijati.
Tu na grupi su rekli da je najvjerojatnije problem s troputim.
Pa sam ga nabavio i promijenio.
Mislim da je to detektirala godpoda koja se javljala pod "pero". :)

> [...]
> krenula bi topla. Razlog je bio kamenac i nije lupalo kako opisujes.
> Kod mene lupaju ventili u centralnom razvodu sa Wiessmannom koji nije kombi.

Ja sam svoj troputi mijenjao par godina nakon kupovine bojlera. Bio je serijski
problem s njima. Ali, nije vise bio pod garancijom.
Jos uvijek ga imam negdje jer je majstor od kojeg sam ga nabavio rekao
da se to da popraviti. Nisam ga slao jer je prodavac/majstor bio iz UK. :)

Cose

On Wed, 9 Jun 2021 22:11:20 -0000 (UTC), Nikolaj Lazic
> [...]

>se upali plamen.
>Kad ga ugasim i onda upalim na sklopku, onda proradi.

Imali slican problem, majstor je isto mislio da ne prebaci ventil ali
nije bilo to - spojio samo zicu izmedju senzora prije i poslije
plamenika - zapravo je stavio sigurno uzemljenje izmedju njih. Veli da
je bio neki tech bilten o tome - i rijesio. ;)

--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt." (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)

Nikolaj Lazic

Dana Fri, 13 Aug 2021 13:21:23 +0200, Cose <ime.p...@gmail.com> napis'o:

> [...]
> plamenika - zapravo je stavio sigurno uzemljenje izmedju njih. Veli da
> je bio neki tech bilten o tome - i rijesio. ;)

Ok... budem to pogledao... nisam skuzio da ima senzore. Mozda ovaj koji
je servisirao bojler nije sve pospajao.
Thx. To kad dodem doma.