Ciscenje klime parnim cistacem

BO

Pozdrav!

Jel ima smisla cistiti izmjenjivac parnim cistacem? Mislim na one tipa
Rovus iz Top shopa i sl.

Nikolaj Lazic

Dana Wed, 18 May 2022 16:10:00 +0200, BO <mbo...@MAKNIgmail.com> napis'o:
> Pozdrav!
>
> Jel ima smisla cistiti izmjenjivac parnim cistacem? Mislim na one tipa
> Rovus iz Top shopa i sl.

A, kam bu to onda curilo?

Matija Nalis

On Fri, 20 May 2022 08:38:43 -0000 (UTC), Nikolaj Lazic <nlazicB...@mudrac.ffzg.hr> wrote:
> Dana Wed, 18 May 2022 16:10:00 +0200, BO <mbo...@MAKNIgmail.com> napis'o:
>
> A, kam bu to onda curilo?

Pa isto kud i sav ostali kondezat?

Ali nemam pojma da li dovoljno jako ide para iz tih stvarcica, isparivac je dubok, a zelis ga dobro pocistiti.
U svakom slucaju bih prvo usisao dobrim usisavacem, jer inace ce se od prasine+vodene pare moguce napraviti ljepljivo
blato, koje je veci problem.

Za redovno godisnje ciscenje prije sezone bih svejedno uzeo neku od onih pjena za ciscenje; kad jednom vidis sto sve
pjena ispere nakon sto izmjenjivac okom izgleda "skroz cist", shvatis zasto :)

Po meni je veci problem od isparivaca "bubanj" koji tjera zrak, za par godina se poljepi (s unutarnjih strana lopatica,
izvana izgleda ok) svaceg neceg, sto ne ide dolje "samo poprskati i pricekati" metodom, nego se mora rasklapati klima i
bubanj skidati van, pa onda rucno kemija + fizika (trljanje svake rupe krpom na stapicu za raznjice :)
(mozda miniwash ali mozda i ne, ovisno o kutu lopatica)

Kvaliteta zraka prije i poslije takvog detaljnog ciscenja je neusporediva (cak i ako prije nisi primjecivao da nije bas
neka kvaliteta zraka koji izlazi iz klime. A da ne spominjemo da je klima u stanju da kada je upalis na pocetku sezone
osjetis da zasmrdi i/ili pocnes kihati!)

I preporuka nauciti sam to sve napraviti, jer sa dva odgledana youtube videa budes 450% strucniji (a da ne spominjemo
daleko temeljitiji) od 90% ekipe koja se time bavi (i naplacuje boli glava - naravno)

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Nikolaj Lazic

Dana Sat, 21 May 2022 13:18:06 +0200, Matija Nalis <mnali...@voyager.hr> napis'o:

> Pa isto kud i sav ostali kondezat?

Be znam koliki je otvor toga. Jer, moze se dosta toga skupiti.

> [...]
> U svakom slucaju bih prvo usisao dobrim usisavacem, jer inace ce se od prasine+vodene pare moguce napraviti ljepljivo

I paziti da se ne saviju listici na isarivacu.

> [...]
> (mozda miniwash ali mozda i ne, ovisno o kutu lopatica)

To jos nisam radio. :)

> [...]
> daleko temeljitiji) od 90% ekipe koja se time bavi (i naplacuje boli glava - naravno)

:)

BO

22.5.2022. u 16:29, Nikolaj Lazic piše:

> I paziti da se ne saviju listici na isarivacu.

Upravo to mi se to dogodilo. Cistio sam parnim cistacem koji je tako
kvalitetan da je pod tlakom izbio spicasti nastavak i pogodio listice.
Aj uspio sam to malo procesljati i ispraviti, nije strasno..

BO

21.5.2022. u 13:18, Matija Nalis piše:

> I preporuka nauciti sam to sve napraviti, jer sa dva odgledana youtube videa budes 450% strucniji (a da ne spominjemo
> daleko temeljitiji) od 90% ekipe koja se time bavi (i naplacuje boli glava - naravno)

Sve jasno, ali cu morati pronaci dobru firmu koja to temeljito cisti,
makar kostalo duplo od onih s letaka po ulazima za 150 kn. Makar za prvi
put da vidim kako to oni rade. Iz klime trenutno ne smrdi, ali nemam
osjecaj da sam napravio neki super posao. Prosao sam parnim cistacem i
pospricao sredstvom za dezinfekciju iz Metroa.Cak nisam ni kuciste uspio
skinuti jer sam imao osjecaj da cu ili nesto polomiti ili izbiti klimu
sa zida. Ciscenje bubnja mi se u tom slislu cini kao SF.

Matija Nalis

On Mon, 23 May 2022 08:58:09 +0200, BO <mbo...@MAKNIgmail.com> wrote:

> Sve jasno, ali cu morati pronaci dobru firmu koja to temeljito cisti,
> makar kostalo duplo od onih s letaka po ulazima za 150 kn. Makar za prvi

Pogledaj po youtubu prije nego što ih naručiš, pa ih pitaj kada ih nazoveš što će ti točno sve obaviti za te novce, pa
gledaj da li zbilja to rade...

Obično ti hoće samo isprati filtere, pošpricati pjenom isparivač i izmjeriti tlak plina (ili izlaznu temperaturu;
osobno mjerenje tlaka im ne bih dao ako nisam siguran da su dobri jer im se zna dogoditi da nakon što odu ne zatvore
dobro pa ti plin polako curi van i onda crkne sve), a to znaš jednako dobro (samo značajno jeftinije) sam napraviti.

Doduše, sad kad kreće sezona hlađenja bojim se da nećeš baš imati šanse za dobiti ikog tko kvalitetno radi, osim ako ne
znaš ljude. (oni koji su meni napravili razumno kvalitetno, su me pred par godina koštali 500kn. Ovi za 150kn su samo
posprejali, i brzinski sušili filtere tako da su lupali s jednim o drugi da odlete kapljici dok ih nisu polomili, da ne
pričam dalje)

> put da vidim kako to oni rade. Iz klime trenutno ne smrdi, ali nemam
> osjecaj da sam napravio neki super posao. Prosao sam parnim cistacem i
> pospricao sredstvom za dezinfekciju iz Metroa.Cak nisam ni kuciste uspio

Jel' to sredstvo samo kao neki mirišljavi dezodorans, ili baš piše da je za čišćenje klima uređaja i radi bogatu pjenu?
(vidi sličice na linku na dnu ovog posta). Treba ti taj sa bogatom pjenom baš za klime.

> skinuti jer sam imao osjecaj da cu ili nesto polomiti ili izbiti klimu
> sa zida. Ciscenje bubnja mi se u tom slislu cini kao SF.

Dobar test da vidiš da li se trebaš upuštati za takvo što je da uzmeš vatene štapiće za nos/uši i protrljaš par puta
lijevo desno izmedju par lopatica bubnja, pa po količini crnila zaključiš da li to želiš disati ili ne...
Nekada imam feeling da nove bubnjeve rade od crne plastike zato da ljudi ne vide kako serviseri ne očiste ništa :)

Ali u osnovi nije tak strašno (za grupu hr.rec.samogradnja :-) ali je vrlo poželjno nabaviti service manual na
internetu. I slikaj sve putem da znaš vratiti nazad. Jedno dobro popodne si trebaš odvojiti kada prvi put radiš takvo
dubinsko čišćenje (2 uhodana profića sa iskustvom to obave unutar cca sat vremena sve).

Evo ti mojih iskustava, obrati pažnju na slike razlike između čistih i prljavih djelova:

https://mnalis.com/diy/ciscenje_klime/

To bi bilo mislim nakon 3 godine sezonske upotrebe, bez ikakvog održavanja osim rijetkog usisavanja filtera, u
spavaćoj sobi bez pušača, na otoku bez automobila. Kako bude u prljavijim situacijama, ostavljam čitatelju za
zamisliti...

BO

23.5.2022. u 14:01, Matija Nalis piše:

> Jel' to sredstvo samo kao neki mirišljavi dezodorans, ili baš piše da je za čišćenje klima uređaja i radi bogatu pjenu?
> (vidi sličice na linku na dnu ovog posta). Treba ti taj sa bogatom pjenom baš za klime.

A pise da je za cescenje i dezinfekciju...Al ja bi rekoa da je
eventualno za dezinfekciju posto se radi o tekicini u maloj bocici s
pumpicom kao na bocici parfema. dok sam pumpao, ukocili mi se prsti.
Dakle, vjerojatno nisam nista napravio.

> https://mnalis.com/diy/ciscenje_klime/

Tutorial ti je ekstra kvalitetan! Na yt nema niceg slicnog. Osim nekih
meni neizvedivih ideja koje ukljucuju nekakav sator koji se razpne oko
klime i onda cistis malim miniwashem isparivac...Sator stiti prostoriju
od prskanja i odvodi vodu.

Nikolaj Lazic

Dana Wed, 25 May 2022 15:37:31 +0200, BO <mbo...@MAKNIgmail.com> napis'o:
Miniwash sto dalje od isparivaca i limica.

Ako ih spigas, dobijes mjesto gdje ce se prasina lakse loviti.
I, probaj izbjegavati koristiti klimu dok se kuha. Jer, ako potegne
i masnoce, nema sanse da ce se to vise ikad ocistiti kak spada.

BO

25.5.2022. u 15:55, Nikolaj Lazic piše:

> I, probaj izbjegavati koristiti klimu dok se kuha. Jer, ako potegne
> i masnoce, nema sanse da ce se to vise ikad ocistiti kak spada.

Ovo je isto dobar hint.