Par osvrta

Kjukar

Da baą ne zamre grupa, osvrti na knjige pročitane u zadnjih par mjeseci.

Daniel Kehlmann, JA I KAMINSKI

Pisac ovog romana je novinar. Ne volim pisce koji su novinari, jer novinari
su bahati I povrąni. Pisac treba ući u dubinu, a ne praćakati po povrąini
teme. Ali, ovaj novinar je pisac koji piąe o tome kako su novinari povrąni I
bahati. Zanimljivo, a? Bilo bi, the to nije napravio - povrąno!
Odlična tema, zna o čemu piąe, fino I ironično karikira likove, ali ih
ostavi nedovrąene. Izgleda the sam imao pravo za odnos novinara I pisca.
Vjerujem the na svijetu I postoji neki izuzetak, ali meni sad ne pada na
pamet.

(poslije sam saznao da je Hamingway bio novinar).

William Faulkner, SARTORIS

Bayard Sartoris, djed i unuk. Djed je patrijarh, bankar i nasljednik loze
Sartorisovih. Unuk je jebivjetar, koji je u I svj. Ratu bio pilot u
Engleskoj, gdje je izgubio brata blizanca i za to krivi sebe. Iza sebe
ostavlja sina, kojeg ne stigne ni vidjeti jer pogiba isti dan.
Faulknerovska priča. Jedna nit sa puno dodanih priča koje govore o karakteru
likova, ali bez kojih bi se moglo. Nije najbolje njegovo djelo, ali nije ni
loąe.

Camilo Jose Cela, PASCUAL DUARTE I NJEGOVI ZLOČINI

Ovo je solidna knjiga, ali nije mi baą jasno da je pisac zavrijedio Nobela.
Mislim...daleko od toga da nema kvalitetu, ali nije baą po ničemu posebna.
Psiholoąki "triler". Ispovijest jednog zločinca koji nije loą u srľi, nego
ľrtva spleta okolnosti i odgoja.
Usporedio bih ovu knjigu sa jednom puno kasnije napisanom: Lydie Salvayre
"Moć muha". Ne mogu se oteti dojmu the je Lidia svoj roman pisala pod
utjecajem Pascala Duartea, ali je "popravila" neke povrąnosti i svojom
stručnoąću (psihologinja) uąla viąe u dubinu.

Josip Mlakić, KAD MAGLE STANU

Knjiga o ljudima u ratu u Bosni. Jakov Serdar, jedan od onih "©orki", koji
su prolupali u svemu tome.

Knjiga koju sam krenuo čitati sa skepsom, a zatvorio sam je sa onim
osjećajem kad ľelim ostati u tiąini, razmiąljajući o pročitanom. Dobra
knjiga!

Dante Alighieri, NOVI ®IVOT

Mali, neugledan knjiľuljak, a vaľno djelo za razumjevanje Dantea. Nije to
lijepo djelo. Nema tu velikih i vaľnih stihova. Vrijednost je u tome ąto
Dante sam rasčlanjuje svoje pjesme, tako the imamo priliku upoznati se sa
načinom na koji su pisane. Iz prve ruke doznajemo "ąto je pjesnik htio
reći". Čudno da ta knjiga nije kod nas doľivjela drugo izdanje.