Citac knjiga preporuku molim

Yura

Sto bi ste mi preporucili, mislio sam neki ink reader uzeti, nesto sto je
manje naporno za oci, opet da nije premali da nemoram pred nosom to drzati.
Isplati li se ili bi ste preporucili neki tablet...? Koja solucija je
najbolja po vama, nesto best buy, ono sto bi ste vi sebi uzeli?

---

miha

On 25.10.2014. 13:20, Yura wrote:
> [...]
> Isplati li se ili bi ste preporucili neki tablet...? Koja solucija je
> najbolja po vama, nesto best buy, ono sto bi ste vi sebi uzeli?

Prvo traži literaturu koju želiš čitati onda gledaš uređaj.
Problem je sa formatima knjiga i ako želiš da se uređaj ne pati te da
jednostavno može prilagoditi i otvoriti svaki tekst u svkom formatu onda
su tu tableti puno bolji izbor od e-ink.

e-ink je ugodnije gledati jer nema pozadinskog osvjetljenja kao
standardni ekrani.

ja sam prvo upio e-ink, super je ako imaš sve u formatu koji im je
prilagođen, no praktično iPad2 kojeg imam je ipak bolji, jer otvara sve,
lako manipulara onim što otvori, a usput omogućava i čitanje WEBa.

Marko Marenic

On 2014-10-25, Yura <yur1g...@net.hr> wrote:
> [...]
> Isplati li se ili bi ste preporucili neki tablet...? Koja solucija je
> najbolja po vama, nesto best buy, ono sto bi ste vi sebi uzeli?

Ako pricamo samo o citanju knjiga (i to samo tekst, crno bijelo,...)
ebook reader. Ako zakljucis da bi bilo zgodno i shtogod drugo
radit na uredjaju, onda tablet.

Ja vec neko vrijeme cekam da moj Sony PRS 505 rikne, ali
se neda. Da danas moram nesto novo birat vjerojatno bi izbor
bio izmedju Kindle Voyage i Kobo Aura H2O.
Kindle je nesto jeftiniji i ima Page Press, ali nema native
podrsku za epub.
Kobo je nesto veci, otporan na vodu/prasinu, guta epub, ali
nema fizicke tipke/senzore za okretanje stranica.

Prednost pred tabletom je ekran/tehnologija prikaza i trajanje
baterije.

Prednost tableta je sto na njemu mozes i stogod drugo radit
osim citat knjige.

--
smi!s...@kset.org

I love Nook

On Sat, 25 Oct 2014 13:20:40 +0200, "Yura" <yur1g...@net.hr> wrote:

> [...]
>Isplati li se ili bi ste preporucili neki tablet...? Koja solucija je
>najbolja po vama, nesto best buy, ono sto bi ste vi sebi uzeli?

Bez puno mudrovanja, reader sa e-Ink ekranom. Točka.

Zašto?
1. Zato jer je e-Ink ekran melem za oči.
2. Zato jer sa jednim punjenjem baterije čitaš mjesec dana.
3. Zato jer e-Ink reader nema hrpu aplikacija koje će ti potencionalno
odvlačiti pažnju.
4. Iako se na prvu čini da je ekran od 6" malo, vjeruj mi nije. Zapravo
nešto manje tekst na ekranu olakšava čitanje i praćenje radnje, a to su mi
potvrdili i svi kojima sam posudio Nook-a.

Best buy:
Nook ST ili Kobo T (može i u Glo verzijama)

Da mi sad krepa Nook, odmah sad bih uzeo novoga, iako imam i tablet i
smartphon i komp i laptop i SmartTV i ...

LP

Den

imao sam prestigio model, istina kolor, vrtio filmove, pokazivao slike,...
ali me nervirale komande
za listanje direktorija, okretanje stranica (povremeno rade što one oće a ne
što ja stišćem)
no 8" je malo, nije to ko da držiš knjigu u ruci, kad krene lomit redove da
ih prilagodi veličini ekrana to jako ružno izgleda
(pa sam prešao na lenovo yoga 2 10") ak ti je sam do čitanja probaj neki
jeftini 10" tablet
što se preporuka tiče, najbolje uzeti pravu stvar - Kindl :D

Den

I love Nook wrote:

> [...]
> Zapravo neąto manje tekst na ekranu olakąava čitanje i praćenje
> radnje, a to su mi potvrdili i svi kojima sam posudio Nook-a.

ma daj, količina teksta ko da čitaą one male knjiľice s vicevima (jedan vic
po stranici :P )

no ukusi se razlikuju, meni 8" prestigio bio mal. i nerviralo kako izgleda
prilagodba teksa s dijalozima
to je uvijek ljepo u formatu za koji je tekst prilagođen no kad to kreneą
rezat za manju stranicu
zna izlomit redove tak da imaą po par redova s jednom dvje riječi (pogotovo
ak si morao kakvu
konverziju radit (lit u epub ili mobi ili tko zna koja druga opcija)

> Best buy:
> Nook ST ili Kobo T (moľe i u Glo verzijama)
>
> Da mi sad krepa Nook, odmah sad bih uzeo novoga, iako imam i tablet i
> smartphon i komp i laptop i SmartTV i ...

a je da je zgodno ak stane u đep od sakoa-koąulje :P
ili kakve torbice oko struka...

I love Nook

On Sun, 26 Oct 2014 01:46:22 +0200, "Den" <d...@hi.t-com.hr> wrote:

>ma daj, količina teksta ko da čitaš one male knjižice s vicevima (jedan vic
>po stranici :P )

Ovo je moje viđenje stvari.
Na ekran 6" sa uobičajenom veličinom slova (pod uobičajeno mislim veličinu
slova koja se koristi u knjigama ili dnevnoj štampi) stane cca 70% stranice
formata A5. Još mi se nitko nije požalio da vidi premalo texta, naprotiv to
su naveli kao plus. Ja si to tumačim ovako, ako uzmem neki poduži text sa
malo ili nimalo paragrafa i isti taj tekst sa dvije-tri rečenice po
paragrafu, lakše mi je čitati ovo drugo.

>no ukusi se razlikuju, meni 8" prestigio bio mal. i nerviralo kako izgleda
>prilagodba teksa s dijalozima
>to je uvijek ljepo u formatu za koji je tekst prilagođen no kad to kreneš
>rezat za manju stranicu
>zna izlomit redove tak da imaš po par redova s jednom dvje riječi (pogotovo
>ak si morao kakvu
>konverziju radit (lit u epub ili mobi ili tko zna koja druga opcija)

Prilagodba text nije problem readera već problem onoga tko je radio epub,
mobi, awz, azw3 (ili sličan) format.
BTW većina eReadera zna raditi automatsko rastavl-
janje riječi, istina da im hrvatski nije jača strana ali može poslužiti. ;-)

Dakle, ako si naletio na knjige sa dvije-tri riječi po redu, to je siguran
znak da je netko vrlo traljavo odradio posao konverzije. Hebi ga, eReader je
samo kompjuter i radi točno ono što mu je rečeno, a ne ono što si mu htio
reći. :-)
Kako na našem govornom području gotovo da i nema profi e-izdanja, gotovo sve
što možeš naći on-line su radovi entuzijasta, nekih vještih i nekih manje
vještih. :-)

Mislim da je ovdje dobro napomenuti da iako svi eReaderi mogu prikazati PDF,
iskustvo čitanja dokumenata u tom formatu na eReaderima graniči sa sado-mazo
iskustvom, dakle PDF na eInk-u IMHO bolje ne :-)

Marko Marenic

On 2014-10-26, I love Nook <no...@email.org> wrote:
<snip>
> Mislim da je ovdje dobro napomenuti da iako svi eReaderi mogu prikazati PDF,
> iskustvo čitanja dokumenata u tom formatu na eReaderima graniči sa sado-mazo
> iskustvom, dakle PDF na eInk-u IMHO bolje ne :-)

Ovisi o kakvom PDFu pricamo. Ako pricamo o PDFu koji unutra ima
normalni tekst (a ne slike teksta - skenove) Sony ga sasvim
normalno prozvace i reflowa u velicinu koju zelis kao i bilo
koji drugi format koji podrzava. U tom slucaju nema razlike
izmedju epub, pdf, rlf formata. Problemi nastaju u trenutku
kad u pdfu ima puno tablica i/ili vektorske grafike. Naravno
problem je i kad su skenirane stranice, onda radi dobro koliko
i gledanje velikih fotki na ebook readeru :)

--
smi!s...@kset.org

Yura

"Den" <d...@hi.t-com.hr> wrote in message news:m2h3h2$fau$1...@sunce.iskon.hr...
hvala svima, jos cu malo mozgat pa odluciti

Cose

> [...]

>Isplati li se ili bi ste preporucili neki tablet...? Koja solucija je
>najbolja po vama, nesto best buy, ono sto bi ste vi sebi uzeli?

Kindle mi je za citanje knjiga drazi nego bilo kakav tablet na kojem
citam casopise.

Nedostatak Kindlea je sto ne zna napraviti reflow PDF-a - ali to mozes
prije napraviti na PC-u.

--
Kresimir Kos

"When people are fanatically dedicated to political or religious faiths
or any other kinds of dogmas or goals, it's always because these dogmas
or goals are in doubt." (Zen and the Art of Motorcycle Maintenance)

Matija Nalis

On Sun, 26 Oct 2014 18:55:18 +0100, Cose <firstname...@gmail.com> wrote:

> Kindle mi je za citanje knjiga drazi nego bilo kakav tablet na kojem
> citam casopise.

Da, definitivno kindle. Pogotovo sto covjek bas pita za nesto sto je manje
naporno za oci (od pretpostavljam trenutnog LCD ekrana).
Neusporedivo bolje.

> Nedostatak Kindlea je sto ne zna napraviti reflow PDF-a - ali to mozes
> prije napraviti na PC-u.

Ili staviti neki opensource i pametniji PDF reader:
http://blog.rot13.org/2012/03/read-two-column-pdf-files-on-kindle.html

--
Opinions above are GNU-copylefted.

Cose

On Fri, 31 Oct 2014 20:39:16 +0100, Matija Nalis
<mnali...@voyager.hr> wrote:

> [...]
>naporno za oci (od pretpostavljam trenutnog LCD ekrana).
>Neusporedivo bolje.

>Ili staviti neki opensource i pametniji PDF reader:

Budem pogledao - probao sam onaj cijeli alternativni OS (Duokan) i
nisam bio impresioniran.