Koje baterije i kartice?

- clash -

Bok!

Koje baterije (da se mogu puniti) treba kupiti za Olympus C-300 Zoom?

Da li to moraju biti neke posebne ili........... preporucite neke!

Isto tako, koju memorijsku karticu kupiti, s aparatom se dobije Olympusova
od 16 MB (a naravno to je malo....u stvari koliko slika normalne kvalitete
stane na tih 16MB?), koja je razlika izmedju Olympusovih i nekih drugih
(osim u slikanju Panorame)?

Da li su Olympusove puno skuplje?
Da li postoji vise proizvodjaca i koje preporucujete?

Eto, ako imate volje za pisanje pisite.........

thanx :-)

BUNTOVNIK

- clash - <clash...@softhome.net> wrote in message

> Bok!
>
> Koje baterije (da se mogu puniti) treba kupiti za Olympus C-300 Zoom?
>
> Da li to moraju biti neke posebne ili........... preporucite neke!

Da, moraju biti posebne. Kao i kod 99% digitalnih fotoaparata, najbolje je
da je riječ o punjivim nikal metal hidrid (NiMH) baterijama, snage veće od
1400 mili amper sati (mAh). Za početak, ne preporučam ti original baterije
i/li punjače Olympusa zbog prevelike cijene. Umjesto toga, moľeą za 120 kuna
kupiti četiri punjive baterije (preporučam bijele Duracell Accu od 1800
mAh - super su) a od punjača moľeą za 135 kuna kupiti Vartin Trio punjač
koji puni i NiMH i NiCd (nikal kadmij). U svakom slučaju, kad budeą kupovao
punjače sigurno ćeą naići na neupućene trgovce, pa sve provjeri pet puta
prije nego kupią. Kad smo već kod toga, ne vjeruj u priče da punjači za NiCd
baterije ne pune NiHM baterije - to je glupost najveća. Imam dva punjača -
jedan (toboľe) samo za NiCd i jedan za NiCd & NiMH. Na oba punim već
mjesecima NiMH baterije i nema apsolutno nikakve razlike u rezultatima. Od
bitnih stvari valja napomenuti da u realnim uvjetima (dakle, ako punią svaki
dan) baterije treba zamijeniti novima nakon max 250 punjenja, zato ąto im s
vremenom snaga opada.

Također imaju na umu memory effect - ako stavią na punjenje baterije koje
nisu sasvim prazne, njihova će snaga biti umanjena za količinu koju su bile
pune kad si ih stavio. Dakle - ne nadopunjavaj baterije, jer s time niąta ne
postiľeą. Uvijek se potrudi da potroąią baterije do kraja i onda ih stavią
na punjenje, pa makar drľao LCD namjerno upaljen dok ne crknu. Time
produljujeą ľivotni vijek baterija. Memory effect se moľe poniątiti na način
da baterije ispraznią do kraja.

> [...]
> stane na tih 16MB?), koja je razlika izmedju Olympusovih i nekih drugih

Razlike u biti nema - osim (opet) u cijeni. Kupi si 128 mb no-name
smart-media karticu (cca 450 kn) i ne moľeą pogrijeąiti. Inače, čak ni
panorama funkcija nije bauk - na internetu moľeą pronaći poseban software
koji "otključava" mogućnost snimanja panorama i na no-name kartice.

--
[Postoje dvije teorije o tome kako se svadjati s budalama, ali ni jedna nije
tocna.]

AlphaCentauri

na internetu moľeą pronaći poseban software
> koji "otključava" mogućnost snimanja panorama i na no-name kartice.

Daj link, za nas koji smo čak i bili voljni kupit 64MB Olympus kartice, ali
ih već tjednima nema. Sada ćemo to drukčije rijeąit (ako daą link)

AC

- clash -

"BUNTOVNIK" wrote in message

> [...]
> 1400 mili amper sati (mAh).
> (preporučam bijele Duracell Accu od 1800

Bas si se raspisao.....puno hvala na savjetima :-))

Dakle ovo gore je tvoja dobitna kombunacija!

Da li mi mozes reci koliko otprilike slika (neke normalne kvalitete) stane
na 16 MB?

> Inače, čak ni
> panorama funkcija nije bauk - na internetu moľeą pronaći poseban software
> koji "otključava" mogućnost snimanja panorama i na no-name kartice.

Da li moze o ovome malo vise informacija.....kako, sa cime, ........... ;-))

Jos jednom THANX :-))
pozdrav

Djulijano Belic

http://jarac.net/photo/_mala_skola_fotografije/3_punjaci_i_baterije_za_digitalce_001.html

> [...]
>stane na tih 16MB?), koja je razlika izmedju Olympusovih i nekih drugih

Uzmi no-name karticu i uzivaj (Ve-Mil, HGSpot...).

Pozdrav,
Djulijano.

_______________________________
Osobne stranice: http://jarac.net/photo
E-Mail: ja...@jarac.net

hrcak

"BUNTOVNIK" wrote in message:

> Uvijek se potrudi da potrošiš baterije do kraja i onda ih staviš
> na punjenje, pa makar držao LCD namjerno upaljen dok ne crknu.

Svi moji prijatelji za tu svrhu koriste male rucne svjetiljke ;)

HURRICANE

>Umjesto toga, moľeą za 120 kuna
> kupiti četiri punjive baterije (preporučam bijele Duracell Accu od 1800
> mAh - super su) a od punjača moľeą za 135 kuna kupiti Vartin Trio punjač

Ja sam ga kupio i Getro-a u Splitu za cca 75 kuna. Dobro puni.
A baterije sam kupio Olympusove jer u Wondertradea su bile samo dvije
Duracellove od 1800mAh.

So se tice kartica, po meni je pametnije kupiti dvije od 64mb, jer ako crkne
ova od 128mb onda je shit. A ovako uvijek imas jednu od 64mb.

Slike sam prije neki dan prvi put radio u Fuji studio u splitu (kod Dalme) i
dobre su. 2 kn 10x15. Super cjena. Nosio sam na CD-u u rezoluciji 2048x1536
(cca 650kb) i skinulo je sa gornje i donje strane oko 12 milimetara, jer mi
se nije dalo doma to cropati sam. Dobra usluga i brzina. Napomena da su
Olympusovi aparati tamo preskupi.

HURRICANE There can be only one!!!

- clash -

"HURRICANE" wrote in message

> So se tice kartica, po meni je pametnije kupiti dvije od 64mb, jer ako
crkne
> ova od 128mb onda je shit. A ovako uvijek imas jednu od 64mb.

Thanx na savjetima........ :-))

Kolika je mogucnost da kartica crkne i na sto treba paziti da se do ne
dogodi?

thanx :-)

Marko

"- clash -" <clash...@softhome.net> wrote in message

Radi se o cistoj lutriji.... ako nisi agresivan prema njoj, mislim da se ne
moras jako bojati.

U vezi price 64+64 vs 128.

64+64:

Pro:

Ako jedna crkne, imas jos uvijek drugu.
Ako ostavljas u studijima za razvijanje samu karticu, uvijek mozes jednu
zadrzati za slikanje u to vrijeme.

Contra:

Neke kartice se doista tesko mijenjaju, pogotovo ove koje nisu original
Olympus (tesko ih je nagurati i izvuci iz aparata) tako da nekakvo precesto
mijenjanje riskira ranije ostecenje.

128:

Pro:

Nema mijenjanja kartica

Contra:

Ako crkne, gotov si.

E sad... ovo sa mijenjanjem kartica bas i nije bauk jer ja imam samo jednu
od 64 i uistinu mi je dovoljno. Stane mi cca 40tak slika (okinem ih mozda
120tak ali brisem one koje nisu uspjele kako sam ja zamislio), redovito ih
prebacujem na komp i slicno. Vise od 64 je bitno mozda samo ako ides negdje
na dulji put i slicno.
Ovo sve pisem iz perspektive vlasnika 2Mp digitalca na kojem su slike u
najvecoj kvaliteti velike oko 1.2Mb.

Nekako mi se sve u svemu cini da bi trebalo ici na to da ti na karticu stane
cca 30-40 slika u rezoluciji koju koristis. Prvo malo klikaj okolo s malom
karticom koja dolazi s aparatom pa ces vidjeti koja kvaliteta kompresije
zadovoljava tvoje potrebe i onda se odluci.

- clash -

"Marko" wrote in message

>Vise od 64 je bitno mozda samo ako ides
> negdje na dulji put i slicno.

To i je......... cura mi ide na apsolventsko 7 dana,....pa ........zena
"hoce slikat"........i ja joj "moram" pruzit to zadovoljstvo! ;-))

Puno hvala :-))
pozdrav