Baš ste super !!!

BRUJO

.Neki od Vas su davno i nedavno rekli :
"Nekon što im naplatiš album i unutra staviš 120-150 slika, pa daj im i
one koje nisi stavio u album. Šta će ti"
A ja sam rekao da im ne želim sve dati zbog raznih razloga, a najviše
profesionalnih...
I nedavno sam pristao jednima dati na CD-u sve ostale slike, a
dogovorili album od 120 slikica.
I bio im pir , i na piru su me rasturili da slikam i ovo i ono, i svakog
sa svakim ...
No, ja sam im rekao da to neće stati u album, a oni su mi rekli, da oni
to i ne žele u albumu, već da imaju pa će oni sami ili raditi slike ili
dijeliti cd uzvanicima...
I šta sam dobio...
rasture te, maltretiraju ...
A sve zbog onih koji nisu mogli kvalitetom dobiti posliće, već su išli
količinu...
To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
a rolu filma nikada u aparat nisu navili...
piiiihh...

Danijel Turina

BRUJO

> A ti isto slušaš svakakve likove tu po newsima, koji ne rade tvoj posao
> i nemaju pojma.

a znam ... da...

Mr_Orange

Cek a zasto im i te fotke ne naplatis sto im das... Po fotki?
Stvarno ne znam kolike su cijene fotkanja, ali teoretiziram:
Ako fotke u albumu naplatis 10kn po fotki, izrada fotke je 2kn, znaci sama
fotka kosta 8kn. Ako oni zele uzet na Cdu jos 500 fotki po 8kn ...moze.

On 9/11/11 1:06 PM, in article j4i4ht$gje$1...@ss408.t-com.hr, "BRUJO"

BRUJO

On 11.9.2011 15:21, Mr_Orange wrote:
> [...]
> fotka kosta 8kn. Ako oni zele uzet na Cdu jos 500 fotki po 8kn ...moze.

Davno je ta tema iscrpljena ...
... jbg... to je tako kad se umiješaju nadobudni vlasnici dslrova

Amaro

"BRUJO" <bo...@bodul.com> wrote in message
> ... jbg... to je tako kad se umije�aju nadobudni vlasnici dslrova

Ajde *babo* jedna, kukas kao postolar kojiemu je cijeli svjet kriv sto vise
nitko ne popravlja cipele vec svi kupuju nove kad starima dodje kraj
Ubaci film pa *deri* kao profic a ne budi jalan na napredak tehnologije.
:)

BRUJO

> [...]
> nitko ne popravlja cipele vec svi kupuju nove kad starima dodje kraj
> Ubaci film pa *deri* kao profic a ne budi jalan na napredak tehnologije.

Ne kužiš ti ništa ...
zbogom !

Domo

"Mr_Orange" <josip...@NECUSPAMpo.t-com.hr> wrote in message
> [...]
> fotka kosta 8kn. Ako oni zele uzet na Cdu jos 500 fotki po 8kn ...moze.

i tako onda oni idu razvit fotke u nekoga di je slika 10x15 0,80kn.
onda te slike pokazuju ljudima i ljudi kad vide kakve su fotke pitaju sa
gadenjem ko je to slikava...
i naravno, prosiri se los glas...
zasto ljudi ne mogu ucit na tudim greskama nego moraju na svojima... ?!

Volks66

> To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
> a rolu filma nikada u aparat nisu navili...
> piiiihh...

daa, pihhh!

cekaj kad krenu sa mobitelima...

film?

pa vecina kaj slikava nikad cula za film...

DamirG

"BRUJO" <bo...@bodul.com> wrote in message

> To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
> a rolu filma nikada u aparat nisu navili...
> piiiihh...

Ajde dosta više, naporan si s ovim. Previše gledaš preko tuđeg plota. Takva
su vremena, prilagodi se. Aparati su jeftini, svi imaju odličnu sliku,
ljudima je najbitnije da na fotkama imaju sve uzvanike i to je to. Fotkaj,
naplati i šuti.

Damir
http://www.inet.hr/~daglavac
Racunala, SMS, Mobiteli, WEB, Slike, Humor, DivX, Titlovi...

Lagonda

"DamirG" <nepo...@email.hr> wrote in message

> Ajde dosta vise, naporan si s ovim. Previse gledas preko tudeg plota.
> Takva su vremena, prilagodi se. Aparati su jeftini, svi imaju odlicnu
> sliku, ljudima je najbitnije da na fotkama imaju sve uzvanike i to je to.
> Fotkaj, naplati i suti.

Hihihihihihi! :)

Tiljak

In article <j4i4ht$gje$1...@ss408.t-com.hr>, bo...@bodul.com says...
> [...]
> koliÄŤinu...
> To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
> a rolu filma nikada u aparat nisu navili...

E daj dosta više

svaki put kad vidim thread kojem je u naslovu:

=?UTF-8?B?QmHFoSBzdGUgc3VwZXIgISEh?=

već znam da me čeka nova porcija svakotjedne frustracije, daj odi kod
nekog na seanse pa se tamo jadaj, zato one i služe, da te sluša netko
tko je za to plaćen, prestani nas više daviti.

--
http://www.fot-o-grafiti.hr/

Volks66

"Tiljak" <lazna....@hi.t-com.hr> wrote in message
> In article <j4i4ht$gje$1...@ss408.t-com.hr>, bo...@bodul.com says...

, daj odi kod
> nekog na seanse pa se tamo jadaj, zato one i sluľe, da te sluąa netko
> tko je za to plaćen, prestani nas viąe daviti.

Pih...to se treba platiti, bar 250 kuna za 45 minuta...ovo je mukte....

O. M.

On 11.9.2011. 13:06, BRUJO wrote:

> To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
> a rolu filma nikada u aparat nisu navili...
> piiiihh...

moze jedno pitanje?
da mladenci traze da im svadbu radis na analogiji sa filmom, bi li
cijena tog albuma od 120 slika bila uvecana samo zbog materijala ( film
za 120 slika, skuplje razvijanje), ili bi i svoj posao racunao skuplje?

BRUJO

isto ... na filmu je lakše raditi ...

Lagonda

> isto ... na filmu je lakše raditi ...

A zasto onda ne fotkas na film?

manki

Nisam nikakav profesionalac ali mislim da je covjek htio istaknut da
ljudi koji narucuju pa cak i oni koji slikaju nemaju osjecaja za vaznost
pojedniacnog snimka tj dok se radilo na filmu si ispucao cca 200 slika i
195 si napravio sada ispucas cca 600 a napravis 200, a nije da i na
digitalu snimak ne kosta amortizacija tijela i ostalo tako da.

BRUJO

jer bi prebrzo bio gotov...

Lagonda

"manki" <"sanela.andrasevic(manki)"@vu.t-com.hr> wrote in message

> [...]
> 195 si napravio sada ispucas cca 600 a napravis 200, a nije da i na
> digitalu snimak ne kosta amortizacija tijela i ostalo tako da.

Joj kad krenu s tom amortizacijom.... Uf...
Sve mi kuzimo, ali ona malo to dodje ispustiti ventil. A uostalom, ja ne
znam kojih on problema ima s ljudima. Ako radi po svom, radi po svom. I
tocka. Nitko ga nemre natjerati drugacije. To sto ga ljudi moljakaju i kaj
ja znam, tog ce uvijek biti. Ne gledaju svi fotografiju njegovim ocima. Ili
nasim. Neki put treba malo popustiti i prilagoditi se. Vise ili manje. A to
samo on osobno zna sto ce i kako ce.
Samo kad on krene s tim pricama, ljudima, ovo ono... Smak svijeta odmah...
:)
A ovo sa snimkama, hm, to znaci da ljudi sa digitalcima nemaju pojma fotkati
a na film znaju jer su razmisljali? :)

Tiger Army

> A ovo sa snimkama, hm, to znaci da ljudi sa digitalcima nemaju pojma fotkati
> a na film znaju jer su razmisljali? :)

bez da se doticem glavne rasprave, kad slikas na (sad vec) skupocjeni film,
vise razmislis sto okidas, kako je kadrirano, eksponirano i hoces li
okinuti jednom ili deset puta.
samim time obicno ispada da su vise slika na film keeperi. takodjer su ipak
vece sanse da filmas radi bolje slike nego digitalno dijete bas zato jer je
*prisiljen* razmisljati. da onaj tko slika na digitalac uzme premalu
karticu i/ili razmisli 10 sekundi prije svakog okidanja, i on bi radio
bolje slike, neovisno o filmu/digi i kolicini iskustva ili cegasvene.

nije tu uopce stvar da filmasi uvijek bolje slikaju od onih na digitalce,
al kad gledas neke prosjeke mislim da ipak lagana prevaga ide na stranu
prvih.

osobno snimam i film i digi, al film mi je oslobadjajuce iskustvo jer znam
da svaki motiv moram ulovit u 2-3 fotke, cesto i samo jednu. nema
skljocanja do iznemoglosti "za svaki slucaj". i nevjerojatno, u 99%
slucajeva to na film ispadne tocno kako je trebalo ispasti. na digitalcu
potrosim pola sata svaki put da nadjem jednu dobru, ili ih imam 5 pa ne
mogu izabrat pa ovo pa ono... muka i gubitak vremena.

i iako sve ovo znam i mislim, iako na film slikam i poliram zanat vec 15
godina, i dalje se tesko natjerati drukcije razmisljati sa 16GB karticom
unutra.

Marin Tomulic

bespredmetne su sada usporedbe, ja ne volim sudit drugima, gledaj radove
i to je to.
al ne volim da se nekog više cjeni jer on snima na film a netko na
digitaliju, to zna biti slučaj al to su gluposti.

ma mislim, radi s čim znaš i voliš, koristi što god želiš, gledamo
rezultat i to je to.

razmišljam da li bi cjenio više pisca koje svoje tekstove piše na
tipkaćoj mašini ili kompjuteru. vjerojatno se više pomuči na tipkaćoj
mašini, gleda i pazi da ne tipka bezveze, ne jebu ga drajveri, printeri
itd, on voli taj zvuk i udaranje slova po papiru.
daje odušak romantike i lijepo ga je gledat.

no zar je to bitno za njegov tekst?

Marin Tomulic

On 13/09/2011 08:36, Lagonda wrote:
> [...]

hehe,
u digitaliji je u zadnje vrijeme čest slučaj da se vidi tajmlapsanje.
tu teško da bilo koji filmaši primirisat mogu ili žele. ima puno i smeća
al opet, nešto dobro ispliva uvijek.

manki

To cijenim ako imas stav drzi ga se dok je u granicama ok ako se moras
prilagodit ok ali i potpisujem post ispod gdje kad se fotkalo na film
brinulo o puno vise stvari nego sada kada se skljoca na karticu.
Sto se tice profesinalizma ima jako puno ljudi koji su bas zahvaljujuci
digitaliji postali jako dobri fotografi jer im je prvo postala dostupna
i puno jednostavnija za slikanje i izradu, moj pokojni djed je fino
rekao kada se radilo u labu "da nije iber i kratko fotograf bi bio
svatko" sada je to pono lakse sto na koncu je i jako dobro jer je svima
lakse.

Danijel Turina

chuspy

On Mon, 12 Sep 2011 00:19:17 +0200, Domo wrote:

> [...]
> gadenjem ko je to slikava...
> i naravno, prosiri se los glas...
> zasto ljudi ne mogu ucit na tudim greskama nego moraju na svojima... ?!

ovo je jos dobro, ja sam u originalu reka apsolutno ne, jer poznavajuci
mentalitet ovdje stavit ce najvece smece na fejz i dogodit se to malo zecih
razmjera.

Kristijan Korazija

BRUJO wrote:

> [...]
> profesionalnih...
> I nedavno sam pristao jednima dati na CD-u sve ostale slike, a

A mene, recimo, živcira što vi fotografi ne dajete i RAW, nego samo
JPEG-e. Kako sad to? Ako sam prije dobivao i svoj film, bome sad hoću i
"svoj" RAW.

Nije da ste baš nešto pojeftinili zbog sve te digitalije.

QQ

--
Yeah, but it's bound to go wrong, isn't it?

Borisone

Dok je vjetrenjača, bit će i onih koji će na njih jurišati.

Dok god mulci ne shvate da se ne kupuje fotka, nego usluga fotografiranja
nikad mira na internetu.

A da Brujo ima dara za potkurit flejm, ima.

BRUJO

Davao se film ????????????
Ne baljezgaj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BRUJO

A dosadno mi ... niš se ne dešava ... a ovdje uvik SUHA TRAVA ...
ma ni iskra ne treba... tek dno neke boce kroz koje će sunce zajsat ...
i eto vatrice :-DDDDDD

Ne kuže oni što košta...

Oni misle da kad kupiš dslr si fotograf ... ma si k.

Ivan Bajlo

"Domo" wrote in message news:j4jc53$9sg$1...@sunce.iskon.hr...
> onda te slike pokazuju ljudima i ljudi kad vide kakve su fotke pitaju sa
> gadenjem ko je to slikava...

pa kaj su fotke bez retursiranja tak lose??? >:-)

Domo

"Ivan Bajlo" <ivan....@zg.t-com.hr> wrote in message

ako se razviju negdi di je kemija stara i di neko voli stiskat botuncice po
stroju da ispadnu 'bolje', mogu ispast tako lose ;)
zato se naplati slika i ti kontroliras kako je razvijena i iza toga stojis
;)

Eden Kirin

Davali su se negativi. Ne pravi se glupljim nego što jesi.

--
www.vikendi.com -/- www.svimi.net

Eden Kirin

Profesionalni sam programer dvadesetak godina. To mi ne daje za pravo da
svakog novajliju za računalom, uključujući i tebe, nazivam kurcem. Iako,
u tvom slučaju ću reći - kupiš računalo i misliš da si mag informatičke
tehnologije... ma ti si k.

--
www.vikendi.com -/- www.svimi.net

Alin

"BRUJO" <bo...@bodul.com> wrote in message
> I �ta sam dobio...
> rasture te, maltretiraju ...

E da, treba zaraditi kruh !!! Ti bi da dodes tamo, glumis velikog profica
opalis 25 fotki, od toga odaberes i razvijes 9 i naplatis 2000kn :)) Ne
ide to tako, treba se zavlaciti ispod stolova i upucati od punice dlakavo
medunozje, uloviti osjecaje mladenaca, kumova i ostalih, imati dobru ideju i
sve to skupa cim bolje realizirati, te kasnije na papir prenijeti u cilju
opravdavanje cijene i zadovoljavanja musterije ... Da budem iskren uopce mi
nije jasno sto ti u stvari zelis ?!?! Ne raditi ???? Bunis se sto su oni
dodatno nesto trazili ?!?!? Izvadis cjenik, sve uredno naplatis i prici
kraj. Ti si prvi do sada kojeg cujem da se buni sto ima posla ! :))

Alin

"DamirG" <nepo...@email.hr> wrote in message
> Ajde dosta vi�e, naporan si s ovim. Previ�e gleda� preko tu�eg plota.
> Takva su vremena, prilagodi se. Aparati su jeftini, svi imaju odli�nu
> sliku, ljudima je najbitnije da na fotkama imaju sve uzvanike i to je to.
> Fotkaj, naplati i �uti.

JA mislim da je problem u tome sto su se neki profici uspavali i muce ih
rezultati mladih talentiranih entuzijasta .. Ne jednom sam vidio da su fotke
amatera osjetno bolje od proficevih .. Doduse to sam samo ja sa svojim
misljenjem ...

Alin

"Eden Kirin" <eden@bicikl.> wrote in message

> Profesionalni sam programer dvadesetak godina. To mi ne daje za pravo da
> svakog novajliju za ra�unalom, uklju�uju�i i tebe, nazivam kurcem. Iako, u
> tvom slu�aju �u re�i - kupi� ra�unalo i misli� da si mag informati�ke
> tehnologije... ma ti si k.

Da, ali vidis da je nekima tesko kada vide da neki novi klinci sa puno vise
zara rade isti posao ... Mozda je cak glavni problem u tome sto ti kako ih
on naziva k. postizu bolje rezultate od njega ... Bode to i buba ! :))
Ta nije on jedini koji se bori protiv vjetrenjaca i koprca :)) Tako je to
to u svakom poslu ...

BRUJO

trubilo...

BRUJO

On 14.9.2011 7:06, Alin wrote:
> [...]
> amatera osjetno bolje od proficevih .. Doduse to sam samo ja sa svojim

I ja kažem da neki amateri imaju bolje fotke od NEKIH profića ...

Lagonda

> Davao se film ????????????
> Ne baljezgaj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A nije se davao film? Negativ?

Lagonda

> A dosadno mi ... nis se ne desava ... a ovdje uvik SUHA TRAVA ...
> ma ni iskra ne treba... tek dno neke boce kroz koje ce sunce zajsat ... i
> eto vatrice :-DDDDDD
>
> Ne kuze oni sto kosta...
>
> Oni misle da kad kupis dslr si fotograf ... ma si k.

Da, ali neki misle da sve to i previse kosta. S troskovima se ne trguje.
Neki pak rade sa sicu, pokoji amater, a neki tzv. profici cijene svoj rad
vise nego ista na svijetu. Sto je opet u drugu krajnost.
Treba naci mjerilo.
Ti cesto ides glavom kroz zid.

BRUJO

??????????????????????????????
Objasni ...

Lagonda

> Objasni ...

Jesi kad nosio ispucani film u radnju nekom tamo da ti razvije fotke?

BRUJO

> Do prije 4 godine... a onda sam pre�ao na digitalnu tehnologiju...

BRUJO

ne pozna� me ... ne idem ...

Lagonda

> [...]

I nikad nisi dobio negativ nazad?

Lagonda

> ne pozna� me ... ne idem ...

O ides ides...

BRUJO

On 14.9.2011 8:15, Lagonda wrote:
> "BRUJO"<bo...@bodul.com> wrote in message

> I nikad nisi dobio negativ nazad?

Ne ku�im ???

DamirG

"chuspy" <chus...@gmail.com> wrote in message

> ovo je jos dobro, ja sam u originalu reka apsolutno ne, jer poznavajuci
> mentalitet ovdje stavit ce najvece smece na fejz i dogodit se to malo
> zecih
> razmjera.

Mozda je to smece za tebe, ali ne gledamo svi istim ocima i na isti nacin.
Onome tko je tu fotku stavio na fejs ili nekamo, je fotka draga ili bitna iz
nekih sentimentalnih razloga, a ne tehnickih kao tebi.

Eden Kirin

On 14.09.2011 07:15, Alin wrote:
> [...]

> on naziva k. postizu bolje rezultate od njega ... Bode to i buba ! :))
> Ta nije on jedini koji se bori protiv vjetrenjaca i koprca :)) Tako je to

Je, podsje�a me na kukanja Mi�e Kova�a. Te ne valjaju ovi, te nevaljaju
oni, te ne valja nitko, jedino on.

--
www.vikendi.com -/- www.svimi.net

BRUJO

On 14.9.2011 10:34, Eden Kirin wrote:

> Je, podsjeća me na kukanja Miše Kovača. Te ne valjaju ovi, te
> nevaljaju oni, te ne valja nitko, jedino on.

Pričaš gluposti... tema je sasvim druga...

Drazen Stojcic Buntovnik

"Alin" <alin-o...@hi.htnet.hr> wrote in message

> [...]
> sto su oni dodatno nesto trazili ?!?!? Izvadis cjenik, sve uredno
> naplatis i prici kraj. Ti si prvi do sada kojeg cujem da se buni sto ima

Potpisujem od A do Z. Nikad nisam cuo da se fotografe za vjencanja angazira
po tocno odredjenom broju fotki. Ljudi placaju uslugu i ocekuju da ces biti
prisutan u svim kljucnim trenucima, a sasvim je normalno da klijenti dodatno
zamole da se snimi nesto ili nekoga tko je njima bitan.

Iako se srecom ne bavim snimanjem svatova, znam kako to rade kolege
fotografi - usluga snimanja je jedna cifra, album se placa odvojeno, a
kolicina isprintanih fotografija se takodjer placa zasebno. Znam za neke
mladence koji uopce ne zele isprintane fotke vec samo traze CD, pa kasnije
sami izradjuju. Takodjer, kod dogovaranja posla se obicno dogovori i do
koliko sati fotograf ostaje na vjencanju, a isto tako se i ugrubo dogovori
sto je mladencima posebno vazno za snimiti. Ako mladenci traze od tebe da si
stalno na nogama i svugdje prisutan, onda to naplati ekstra. Ako ocekuju da
budes s njima do 6 ujutro, opet naplati dodatno. Ako zele 2000 obradjenih
fotografija, nema problema - navedi cijenu i gotovo.

Da meni dodje fotograf u svatove i pocne filozofirati koliko slika stane u
album i da li ce mi na cd-u dati sve fotke ili samo neke, mislim da bi dobio
nogom u dupe.

Kolegi Bruji samo mogu savjetovati da kad dogovara posao postavi stvari na
drugaciji nacin i ne iznosi ovako javno komentare o klijentima, jer sam sebi
radi anti-reklamu. Ne znam koji bi ga mladenci uzeli nakon sto procitaju
ovaj izljev frustracija u kojem ispada da traziti od fotografa da snimi ono
sto oni zele zapravo znaci "maltretiranje i rasturanje".

--
online photo portfolios
www.romulic.com

vitomir

tocno to , hvala Drazenu (da ne moram nista pisati)
dogovori , odradi i plivaj dalje

Danijel Turina

Kristijan Korazija

BRUJO wrote:

> Pričaš gluposti... tema je sasvim druga...

Profesionalci ionako ne slikaju vjenčanja tamo nekih lokalaca/random
raje. :^P

--
You'll not find a greater hive of scum and villainy.
Now where did I hear that?

BRUJO

> [...]
> mladenci uzeli nakon sto procitaju ovaj izljev frustracija u kojem
> ispada da traziti od fotografa da snimi ono sto oni zele zapravo znaci

Gledaj, ako ću zasaditi u vrtu 10 pomidora ... pa neću okopavati cijeli
stadion ... ili???

p.s. hvala na savjetu ...

BRUJO

On 14.9.2011 14:51, Danijel Turina wrote:

> To je sve stvar love. Da je naplatio triput više šutirao bi se nogom u
> dupe od sreće kako dobar posao je napravio, ali triput više posla za
> iste pare = nesreća.

sve znaš :-)

Drazen Stojcic Buntovnik

> Gledaj, ako �u zasaditi u vrtu 10 pomidora ... pa ne�u okopavati cijeli
> stadion ... ili???
>
> p.s. hvala na savjetu ...

Moram priznati da ne razumijem ovu analogiju sa rajcicom i stadionom.

Ali vidim i inace iz tvojih komentara da si strasno nabrijan i frustriran i
uopce mi ne ostavljas dojam covjeka koji voli svoj posao. Ne znam, mozda
privatno nisi takav, ali takav stav definitivno projiciras ovdje na newsima.
I svi su ti krivi, od mladenaca do klinaca koji su kupili digitalce pa za
male pare rade posao koji si ti navikao masno naplatiti, a pritom se ne
previse naraditi.

Prihvati cinjenicu da se vremena se mijenjaju i da samo o tebi ovisi da se
prilagodis novoj situaciji. Tocno, danas su fotoaparati postali smijesno
dostupni i stvarno ima hrpa klinaca koji nakon 2 mjeseca pomisle da su
veliki fotografi, ali na tebi je da svojom kvalitetom, vrhunskom uslugom i
trudom pokazes da si bolji i da ne kostas bez vraga duplo skuplje.

A nema nista bolje nego kad klijentu das vise od onoga sto je ocekivao -
dobra rijec daleko se cuje Brujo. I ako si s nekim mladencima dogovorio 150
fotografija, a na kraju im dao sve koje si ionako snimio, budi siguran da ce
o tvojoj dobroti cuti sve djeveruse, svi prijatelji, svi kumovi i bliza i
daljnja rodbina. Ali ako gundjas, prigovaras i kukas po newsima o
maltretiranju i rasturanju, nece ti za manjak posla biti krivi klinci sa
DSRL-ovima nego ti sam.

BRUJO

On 14.9.2011 16:15, Drazen Stojcic Buntovnik wrote:
> [...]
> klinaca koji su kupili digitalce pa za male pare rade posao koji si ti
> navikao masno naplatiti, a pritom se ne previse naraditi.

Ma nisam nabrijan ... ne, samo ... ako sa mladencima dogovorim 80 slika
u albumu ... i znam da ih moram napraviti nekih 300-350 i znam kakve
trebam napraviti za takav album ili book... a oni su uzeli malo slika
jer nemaju novaca za veliki album ... i na kraju mi cijeli dan govore
što da im slikam i slikam.
Ja kažem da za to neće biti mjesta u albumu, a oni meni da nema veze da
će im to biti dovoljno i za na CD i da će sami raditi slike kasnije i
dijeliti ljudima...
i da im slikam svakog čovjeka na vjenčanju posebno i to po nekoliko puta
da ih imaju za uspomenu.... u kompu ...
E to ti je okopavanje stadiona ...
ma nema veze...
mislio sam da ćeš ti barem znati nešto o ovome...
no nema veze...
i nisam frustriran, dapače ... živim jedan miran život, na selu, uz more
... i cijene me u mom poslu...
No eto... tu i tamo iskoče neki , pa ja to na grupi ...a grupa se
"zapali" ... .-)
i meni NE DOSADNO nekoliko dana ...
živio !

Cro0707

On 11.9.2011. 13:06, BRUJO wrote:
> [...]
> količinu...
> To je tako kad amateri kupe dslr pa škljocaju...
> a rolu filma nikada u aparat nisu navili...

A koliko uzmes za tu jednu vecer sto slikas?

BRUJO

to ću ti na mail ... ili na gsm ... :-)

Drazen Stojcic Buntovnik

> [...]
> ... i cijene me u mom poslu...
> No eto... tu i tamo iskoče neki , pa ja to na grupi ...a grupa se "zapali"

Mislim da jako dobro znam sve o tome, samo je razlika sto mi ono sto
odradimo preko dogovorenog ili naplatimo ili poklonimo u interesu buduce
suradnje. A iako ne snimamo svadbe, neke od poslovnih partnera naprosto ne
smijes odbiti kad te zamole da im dodjes fotkati neku festu.

Ok, kod tebe je to drugacije, jer nije bas vjerovatno da ces vise puta
snimati iste mladence, ali ovo sto opisujes ("slikaj ovo i ono") je nesto s
cime se svatko tko radi ovaj posao susrece. I to obicno kod klijenata koji
su tanki s lovom, oni najcesce najvise fantaziraju i najvise zahtijevaju.
Oni bogati su (bar iz mog iskustva) skroz pristojni i ne petljaju se u ono
sto ne razumiju. Njima je bitno da je kvalitetno i da pokrijes ono osnovno.

Ali jbg, kriza je i dok musterija posteno placa, zanovijetala ona ili ne, na
tebi je da je ucinis sretnom.

A ja garantiram da to nema veze sa klincima koji stancaju s DSLR-ovima, nego
je to jednostavno individualno i dok ce te neki mladenci izluditi sa svojim
zahtijevima, drugi ce te pustiti da na miru radis svoj posao. U oba slucaja,
ako si zaista profesionalac, odradit ces posao sa smijeskom i iduci puta
pokusati unaprijed dogovoriti neke stvari.

--
online photo portfolios
www.stojcic.com

BRUJO

> [...]
> miru radis svoj posao. U oba slucaja, ako si zaista profesionalac,
> odradit ces posao sa smijeskom i iduci puta pokusati unaprijed

Tako je ...
no, svaka nas situacija priprema sve bolje i bolje za nadolazeće zadatke...

Naravno da se i poklanja, ma kasnije kad vidim da su OK ... no kad neki
zapile ... zapilim i ja :-)

Hombre

On Wed, 14 Sep 2011 08:15:42 +0200, "Lagonda" <lago...@gmail.com> wrote:

>I nikad nisi dobio negativ nazad?

Ima jedna stvar koju nisi imao prilike vidjeti. Kad, kao amater nosiš film na
razvijanje/izradu dobiješ film nazad lijepo izrezan i u pakiran u kovertu.
Tamo još davnije film se nije rezao već se motao u rolu pa ako si htio ponovo
slike bilo je crtica po njima.

Ovo o čemu je sada priča su filmovi na koje je snimana svadba i njih nisi
mogao dobiti već si mogao doći i samo tražiti da ti naprave fotografije koje
su ti naknadno potrebne.

Tomislav Car

DamirG <nepo...@email.hr> wrote:

> [...]
> Onome tko je tu fotku stavio na fejs ili nekamo, je fotka draga ili bitna iz
> nekih sentimentalnih razloga, a ne tehnickih kao tebi.

Potpisujem. Ko god i kaj god misli o razno raznim foto sajtovima,
oni su ipak za klasu iznad FB-a po kvaliteti fotke su na tim sajtovima.
Ko oce moze isti koristiti ko nacin prezentacije pa otvorit svoj "foto
profil". No vecina ljudi FB, pa i ja ga medju njima, ipak koristi
prvenstveno za komunikaciju i dangubljenje s ljudima koje znaju pa stoga
gore bude i losih fotki koje su autoru iz nekog razloga drage.

Tipican primjer: http://tinyurl.com/6zj9cfs
Uz nju sam stavio i pripadajuci komentar zasto sam tak losu fotku
zakacio gore i zasto mi je usprkos tome kaj je katastrofalna u svim
pogledima ipak draga.
--
Pozdrav
Tomislav Car

BRUJO

tako je ...

Tomislav Car

BRUJO <bo...@bodul.com> wrote:

> sve zna? :-)

Well, kak da kazem, i ja Turini cesto kazem da "sve zna", i cesto se
ne slazem s njim, ali... ovaj put ga, ko i masu drugih Alin, Buntovnik
itd., u potpunosti podrzavam. :-)

Mislim, WTF? Ovih dana radim ko stoka, i to se naplati. Nda, je, i
ja bi rado to naplatio i ladio jaja, al ne ide to tak. Tvoj osnovni
problem je kaj si ne znas postaviti poso. Za uspjesan poso su potrebne
tri stvari:

1) strukovno znanje
2) znanje kako voditi posao
3) htjeti raditi

Dojam koji ti na njuzima ostavljas, posjedujes samo jednu od tri
potrebne stvari, a ti dokuci koju.

BRUJO

:-) nekoliko se i s tobom slažem :-) ...

Lagonda

> to cu ti na mail ... ili na gsm ... :-)

Tajna ili?

Lagonda

"BRUJO" <bo...@bodul.com> wrote in message

> Gledaj, ako ću zasaditi u vrtu 10 pomidora ... pa neću okopavati cijeli
> stadion ... ili???

Brkas kruske i jabuke. Stojcic ti vrlo mudro govori. Trebas se koji put
iskilaviti. A ne biti prgav. Mene moji kupci isto znaju ispilati s nekim
stvarima, ali hebiga, on je kupac, svatko pokusava vodu na svoj mlin, ali
moramo naci neku zajednicku tocku. Bitno je da se posao odradi. A ne sam
sedi odrediti neke kriterije i pravila i ako netko izlazi iz toga, samo malo
lijevo ili malo desno, ti ces krenuti njima piliti da sta oni znaju o
fotkanju, simte tamte... Krivi pristup.
Nemoj velicati svoj rad u nebesa i govoriti ljudima da nemaju pojma. Mozda
si fotkao neke "tupavce" ali neki od tih tupavaca su mozda krv pisali da bi
stvorili svoje neko "carstvo" namucili se mozda pet puta nego sto ces ti u
tri zivota i da bi na kraju platili nekom Bruji fotkanje...
Kuzis?
Stoga, suti o radu, mukama i slicno. Posebno pred nepoznatim ljudima.
Stojcic ti je takodjer rekel jednu super rijec. Dobra gesta, dobra vijest
brzo putuje i tebi ce samo podizati rejting. A za losu ti nece biti krivi
klinci s digitalcima, nego ti sam.

Stoga, dogovor, flexibilnost, rad i na kraju sretno odradjen posao. A ne 20
fotki dam-ne dam...

ToMo

Tomislav Car wrote:
> Uz nju sam stavio i pripadajuci komentar zasto sam tak losu fotku
> zakacio gore i zasto mi je usprkos tome kaj je katastrofalna u svim
> pogledima ipak draga.

I ja bi zauvijek zapamtio trenutak prije napada dobermana.
:)
--
ToMo

[.Night.]

On Wed, 14 Sep 2011 07:06:37 +0200, "Alin" <alin-o...@hi.htnet.hr>
wrote:

> [...]
>amatera osjetno bolje od proficevih .. Doduse to sam samo ja sa svojim

Točno tako. Ako jedan profi nije u stanju svojim iskustvom i
kvalitetom konkurirati amaterima početnicima onda bi se trebao
ozbiljno zapitati kakva je to kvaliteta proizvoda koji on prodaje.

Danijel Turina

ToMo

[.Night.] wrote:
> Točno tako. Ako jedan profi nije u stanju svojim iskustvom i
> kvalitetom konkurirati amaterima početnicima onda bi se trebao
> ozbiljno zapitati kakva je to kvaliteta proizvoda koji on prodaje.

Mislim da je stvar i u ukusu kupaca fotografija.
Mislim da je svakom iole "foto-obrazovanom" lako razluciti dobre fotke
od losih i u tom smislu ce se uvijek vidjeti fina razlika od dobrog
profica sa iskustvom od prosjecnog amatera ili pocetnika.
S te strane ne vidim problem iskusnjare.
No vidim problem u ukusu publike, koji je uglavnom vrlo nizak i sve
fotke na kojima se "nesto" vidi su im ok i cesto ce pristati na nizu
cijenu i nizu kvalitetu.
Buduci se ne bavim tim poslom, mozda grijesim, ispravite me, govorim kao
foto amater koji cesto prica, dijeli fotke i analizira tudje.
--
ToMo

BRUJO

Ukratko, "profići", malo više poštovanja kad pričate o "amaterima".

Nemam ja niš protiv nikoga na nikakvom nivou... samo sam htio reći da
je danas normalno da za par sto kuna nekome daš 1000 fotki... a to su
stvorili upravo oni koji su počeli davati 1000 fotki za kikiriki...a
počeli su to davati jer NISU DRUGAČIJE MOGLI DOBITI POSAO ...
Pa su malo razjebali i one koji su se držali principa, jer danas
naručitelji posla ti kažu da svi daju sve, pa zašto nebi dao i ti....
jbg... nema veze...

Ali, po broju reakcija se vidi kad se nekog dirne u krivo... a i koga se
dirnulo u krivo, tako da se odmah može i razabrati tko šta koliko i kako :-)

BRUJO

> No vidim problem u ukusu publike, koji je uglavnom vrlo nizak i sve
> fotke na kojima se "nesto" vidi su im ok i cesto ce pristati na nizu
> cijenu i nizu kvalitetu.

TAKO JE...
to i je poanta svega ...
meni još ne nedostaje posla ... već samo kažem što se dešava ..

ali svatko tko drži do kvalitete... neće dati tisuće neobrađenih
fotki... a ako ih ide obrađivati ... skužiti će koliko je vremena
potrošio i kako tu uopće nema NIKAKVE RAČUNICE ...
osim ako živi još u jaslma mame i tate... i na njihovom je tanjuru ...

Danijel Turina

BRUJO

pa to sam htio reći, onako ... malo " sa strane" ... :-)

BRUJO

On 15.9.2011 11:29, Danijel Turina wrote:

> [...]
> recimo slikati vjenčanja na filmski srednji format, ispucati tri role
> filma i napraviti perfektne slike, pa tko voli nek izvoli, ono,
> kvaliteta košta, naplatiš pet puta više od svih ostalih ali i napraviš
> pet puta bolje.
>
> Ali ako nisi u stanju tući konkurenciju kvalitetom, onda žalim slučaj,
> onda važi "daj džabe, ionako je sranje" logika. Ono što ti ja hoću reći
> je da ti nema druge, apsolutno moraš ciljati na vrh kvalitete i vrh
> cijene jer si inače mrtav, "donji spektar" fotografije teži besplatnom.

da ... logično ... :-)

ToMo

Danijel Turina wrote:
> [...]
> je da ti nema druge, apsolutno moraš ciljati na vrh kvalitete i vrh
> cijene jer si inače mrtav, "donji spektar" fotografije teži besplatnom.

Pitanje je samo ima li dovoljno klijenata za ovo a da on spoji kraj s
krajem?
--
ToMo

Danijel Turina

chuspy

On Wed, 14 Sep 2011 09:51:09 +0200, DamirG wrote:

> Mozda je to smece za tebe, ali ne gledamo svi istim ocima i na isti nacin.
> Onome tko je tu fotku stavio na fejs ili nekamo, je fotka draga ili bitna iz
> nekih sentimentalnih razloga, a ne tehnickih kao tebi.

moze bit, ali ta fotka predstavlja moj rad, i na kraju na osnovu toga se
dobija ili gubi posao. S jednom nece bit nista strasno, ali to napravi 100
puta i kad se skupi kriticna masa neceg takvog ljudi ce zakljucit da radis
lose i pocet ces gubit posao.
Vidi se da vecina misli da je to doc natuc nesto slika i onda odhibernirat,
a niko ne shvaca da se na taj nacin gradi karijera i ime, i na kraju zasto
bi ja dao nesto vani sta mene ne predstavlja kako treba.

p.s. ponavljam u svemu treba bit flexibilan, i postoji mjera do koje se
moze dogovorit na obostrano zadovoljstvo, ali i mjera neceg sta u niti
jednom slucaju ne izlazi vani i gotovo.

chuspy

On Wed, 14 Sep 2011 07:54:50 +0200, BRUJO wrote:

> I ja kažem da neki amateri imaju bolje fotke od NEKIH profića ...

a ja cu odgvorno rec da imaju bolje od vecine stare ekipe u splitu, ako
izuzmemo njih 10ak koji se mogu na prste 2 ruke izbrojat, ali ono sta se
vidi po izlozima kad prodjes gradom je katastrofa... i to su jos
reprezentativni primjerci jer su u izlogu :D

chuspy

On Thu, 15 Sep 2011 10:20:24 +0200, Danijel Turina wrote:

> A jebi ga, ja bih rekao da je stvar obrnuta od onoga što insinuira
> Brujo. Naime nekad je bilo dovoljno imati skupi aparat i flash da bi bio
> "profić" i slikao po svadbama, a danas se to izjednačilo pa svi imaju
> aparate. Dakle nije da su profićima konkurencija nekakvi klinci koji su
> kupili dSLR, nego su upravo ti profići često ljudi koji misle da je
> dovoljno imati aparat da bi bio fotograf, a sad se stjecajem okolnosti i
> mode desilo da svi imaju aparat, pa su ugroženi.

s druge strane stara ekipa koja tesko prihvaca razvoj situacije, a imaju
neki prostor koji kosta, imaju minilab koji stoji ka mrtav jer malo ljudi
radi slike s digitalom i jos gomilu troskova koje neznaju kako namirit i
eto ti razloga za grintanje i gundjanje...

chuspy

On Thu, 15 Sep 2011 11:29:04 +0200, Danijel Turina wrote:

> [...]
> filma i napraviti perfektne slike, pa tko voli nek izvoli, ono,
> kvaliteta košta, naplatiš pet puta više od svih ostalih ali i napraviš

ali pazi ovo, ima sam priliku upoznat vlasnika jednog video studija, koji
se ostao cudit kad je cuo da je snimanje pira (znaci samo video dio) 600
eura i odma poceo filozofiju da tu trebaju minimalno 2 kamere, stedi, bla,
bla... i da je njemu ok cijena za to 200 eura, tj. da mu je termin snimanja
800kn (nema veze bilo 20min ili 20h) i 300ak kn montaza i to je to. Sta rec
na to, ocito je podcjenjivanje struke i rada svih ostalih u bransi.

p.s. sva sreca snima nesto sasvim 500o i pirevi mu se gade, tako da nema
staha da ce se pojavit na trzistu, ali je paradoks da ono sta radi
naplacuje dalekooo vise za daleko manje posla i onda ovako filozofira.

ToMo

Danijel Turina wrote:
> Pa, to je dobro pitanje, ali Hrvatska je zemlja u kojoj svatko mora
> imati iPhone i ići na skijanje u Austriju i Švicarsku, tako da bih rekao
> da ima. :)

Paradoks hrvacke je upravo u tome: dosta njih s ajfonom i svicom nece
htjet dat prebijene pare za fotke s vjencanja. Kod nas su bogati ljudi
vrlo selektivni u bacanju para.
--
ToMo

BRUJO

ta stara ekipa nikada nije znala ništa bolje od uslikati dvoje pored
vaze sa cvijećem kako blentavo gledaju u objektiv i kese se nekim
umjetnim smješkom ...

BRUJO

A s tim bogatim nikad sreće :-) he, he ...
najviše mi pašu ljudi obični koji znaju što žele ... a ne oni koji znaju
KOLIKO žele ...

BRUJO

živio CHUPSY !!! :-)

Danijel Turina

chuspy

On Thu, 15 Sep 2011 13:32:38 +0200, BRUJO wrote:

> ta stara ekipa nikada nije znala ništa bolje od uslikati dvoje pored
> vaze sa cvijećem kako blentavo gledaju u objektiv i kese se nekim
> umjetnim smješkom ...

i to jos uvik stoji u izlogu, jedino kako mos prepoznat da je u zadnje
vrijeme nastalo je ako je u centru gledas ducane ili ako zgrada u pozadini
ima PVC stolariju, kadrovi totalno isti :P

chuspy

On Thu, 15 Sep 2011 13:35:26 +0200, BRUJO wrote:

> živio CHUPSY !!! :-)

hvala, hvala :DDDDDDDD ;)

ToMo

Danijel Turina wrote:
> Velim ja, protiv kombinacije niske cijene i niske kvalitete postoji samo
> jedno oružje: koncentrirati se na viši spektar kvalitete po visokoj
> cijeni u od toga ne odstupati, dakle ne puštati van nisku kvalitetu, i
> reći "kvaliteta košta novce".

Nevezano, par tipova koji su glasili za profice u Puli je pretvorilo
foto studio u ducan sa suvenirima. Eto kako su se prilagodili. Igrom
slucaja sam kod jednog takvog morao hitno napraviti fotku za vizu. Ducan
pun turista, gledaju ulja i gipsane amfore, on razvlaci bijelo platno s
plafona na pol ducana, vadi iz nekog ormara onu kampersku stolicu na tri
noge, ja sjedam i smijem se svemu, on spusta i neki prastari zahrdjali
reflektor preko kojeg je navucena plahta (kao fol softbox) i uzima neki
jadni Kodak Easyshare megazoom kompakt, spojen poluizoliranim vodicem sa
softboxom, onak se nagne za nazad, kao fol korigira mi facu i okine.
Cijeli postupak sa cudjenjem gledaju turisti.
:)
--
ToMo

BRUJO

A i ti si imao barem prirodan smiješak na licu svom :-DDDDD

Domo

> TAKO JE...
> to i je poanta svega ...
> meni jo� ne nedostaje posla ... ve� samo ka�em �to se de�ava ..

ka i u svakoj bransi, ovakvin smjeron ce ostat par najrazvikanijih i
najskupljih koji ce radit elitne pireve za dobre novce a ostali ce ili
odustat ili se pomirit radit za brokve na granici isplativosti bez novih
ulaganja.

> ali svatko tko dr�i do kvalitete... ne�e dati tisu�e neobra�enih fotki...
> a ako ih ide obra�ivati ... sku�iti �e koliko je vremena potro�io i kako
> tu uop�e nema NIKAKVE RA�UNICE ...
> osim ako �ivi jo� u jaslma mame i tate... i na njihovom je tanjuru ...

takvi to rade 'samo dok ne krene posal'... ;)
onda se nade jos masu njih kojima ne ide posal pa i oni odluce probat tako.
a onda to postane standard i cilu bransu uvale u govna :(
i naravno, ovi povise opet imaju malo posla jer vise nisu u prednosti s tin
mukte slikama ;)
samo su smanjili zaradu ciloj bransi.
na zalost, nista novo...

Domo

> Je, podsjeća me na kukanja Miąe Kovača. Te ne valjaju ovi, te nevaljaju
> oni, te ne valja nitko, jedino on.

virujen da nisi tija, al upravo si potvrdija brujinu pricu ;)
miso kovac je najveca legenda zabavne glazbe na nasin prostorima i njegove
rezultate jos uvik niko nije potuka.
ni posjecenost koncerata ni prodaju nosaca zvuka.
i bez obzira sta ima 'vecih' umjetnika od njega, nema vece zvijezde od njega
;)

RW

Ajme meni kolika trakavica oko nicega. Cijenu i obim posla ionako treba
prije dobro dogovoriti i tu stvarno ne vidim cemu tolika rasprava.

A o slikama za koje mislite da nisu dobre ionako treba maknuti prije
nego ih itko vidi, a o ostalima dogovorite koje idu u album i koje
treba obraditi ( a i oko te obrade bi se mogla zasebna trakavica
razviti jer od pretjerane dorade slike ponekad izgube ono sto bi ona
trebala imati da bi bila dobra slika) a koje ce ici na cd.

Sve te slike pojedinaca od rodbine i prijatelja na svadbi ionako ne
treba pretjerano dorađivati ako su dobro poslikane, njima je bitno da
se vide i da imaju jednu uspomenu sa pira sto nebi trebalo biti neki
veliki pronlem poslikati, pa zato i je tu fotograf.

Domo

"Drazen Stojcic Buntovnik" <draze...@stojcic.com> wrote in message

> [...]
> da ces biti prisutan u svim kljucnim trenucima, a sasvim je normalno da
> klijenti dodatno zamole da se snimi nesto ili nekoga tko je njima bitan.

evo da sad cujes.
u splitu se ustalila praksa da svaki fotograf ima neke pakete.
u tin paketima se zna koliko slika ide u koji album i koliko ih se dobije ;)
moguca su odstupanja od paketa, al se u principu ne isplate.
i nije praksa da se neobradene slike daju na cd-u.

> [...]
> Ako ocekuju da budes s njima do 6 ujutro, opet naplati dodatno. Ako zele
> 2000 obradjenih fotografija, nema problema - navedi cijenu i gotovo.

u splitu se nista od ovoga ne radi ovako.

> Da meni dodje fotograf u svatove i pocne filozofirati koliko slika stane u
> album i da li ce mi na cd-u dati sve fotke ili samo neke, mislim da bi
> dobio nogom u dupe.

a da na dogovoru kazes da zelis 80 slika u albumu jer nemas novaca za veci
album a onda ti pocnes filozofirat kako zelis 2000 slika na cd-u (koje si
moga trazit na dogovoru a nisi jer nemas novaca za to ili tvoj fotograf to
ne radi) mislis li da si onda ti zasluzija dobit nogom u dupe. ili fotograf
koji ti 'pocne filozofirat' da ti nemas novaca za to ?

> [...]
> procitaju ovaj izljev frustracija u kojem ispada da traziti od fotografa
> da snimi ono sto oni zele zapravo znaci "maltretiranje i rasturanje".

s prvin dijelon se slazen ;)
s drugin bas i ne;) objasnija povise. valjda...

Domo

> [...]

> veliki fotografi, ali na tebi je da svojom kvalitetom, vrhunskom uslugom i
> trudom pokazes da si bolji i da ne kostas bez vraga duplo skuplje.

dokle god kostas duplo skuplje od konkurencije, mnoga su ti vrata zatvorena.
samo nije problem sta je brujo duplo skuplji jer bi to znacilo da se on
svojom cijenom izdiga od drugih vec u tome sta su ti koje brujo proziva
duplo jeftiniji od trzista i time ruse cijenu.

> [...]
> maltretiranju i rasturanju, nece ti za manjak posla biti krivi klinci sa

ok. i onda kad sve djeveruse, svi prijatelji, svi kumovi i bliza i daljnja
rodbina dobiju 'samo' ono sta su platili, ne samo da ce bit razocarani nego
ce drvljen i kamenjen na basega bruju.
zasto su oni dobili a ja nisan ?!?
ja san vas angazirao jer sam vidio sto su oni dobili.
bla bla bla...

jednostavno, to na duge staze nije pametan potez.

Domo

"RW" <iiya...@net.hr> wrote in message news:j4tj1f$i0k$1...@sunce.iskon.hr...

> [...]
> da imaju jednu uspomenu sa pira sto nebi trebalo biti neki veliki pronlem

nije ni odvjetniku problem dat koji pravni savjet pa... ;)

RW

On 2011-09-15 21:39:33 +0200, "Domo" <domagoj....@st.t-com.hr> said:

> nije ni odvjetniku problem dat koji pravni savjet pa... ;)

Ma slusaj nismo mi tu odvjetnici, ja isto na vjencanju dam mladencima
DVD sa 2-2.5 sata materijala a nasnimin neka 4-5 sati materijala. Sto
bi i ja trebao njima reci da sam vec odavno ispucao kvotu, ili sto ...

Stvarno mi nije jasno cemu se tu na kraju radi, o "prevesi posla za
malo para" ili o (ne)upitnoj konkurenciji.
--

It is loading more messages.