Savjet pri izboru novih guma za hibridni bicikl

Sven

Cjenjeni kolege biciklisti i ostali forumaši, kao što i sami znate, izbor nove gume može biti iznimno zbunjujuće iskustvo za nešto slabije upućene korisnike i lako se izgubiti kroz razno razne marketinške i ostale stare/nove numeričke oznake kojima se označavaju vanjske gume.

Dakle tražim par svestranih i provjereno dobrih guma za sve vremenske uvjete. Vozim se otprilike 5 do 8 puta mjesečno, prosječna ruta mi je otprilike 30 kilometara, i preferiram vožnju po asfaltu uz povremene zalaske na makadam i lakše šumske puteve (80% cesta - 20% makadam/šuma).

Što se tiče cijene, ciljam na 150-180 kuna po komadu.

Ovo je moj trenutni bicikl.

https://www.cube.eu/2016/trekking/curve/?L=0&cube_bike_article=731001&cHash=927c2dbb1b387a9c8ce4f9227a4b4c07

Matija Nalis

On Thu, 13 Aug 2020 08:23:45 -0700 (PDT), Sven <Sven...@gmail.com> wrote:

> [...]
> korisnike i lako se izgubiti kroz razno razne marketinške i ostale
> stare/nove numeričke oznake kojima se označavaju vanjske gume.

Sto se tice oznaka, danas bi sve trebale imati ETRTO oznake, dakle ovo
40-622 (40 je sirina, to eventualno mozes varirati malo koliko imas mjesta u
rami i koliko ti obruc prima, ali onu velicinu kotaca od 622 ne smijes
dirati). Najsigirunije uzeti isto ono sto imas, u tvom slucaju 40-622

Imas jos i druge oznake (npr. 28"x1.50 ili 700x38C) ali kod nas bi morao
imati i ETRTO oznake... Za detalje oko velicina npr.:
https://www.schwalbetires.com/tech_info/tire_dimensions

> [...]
> otprilike 30 kilometara, i preferiram vožnju po asfaltu uz povremene
> zalaske na makadam i lakše šumske puteve (80% cesta - 20% makadam/šuma).

Pa one sto dodju s njim su obicno uprave takve za sve vremeneske prilike,
samo srednje jeftinija varijanta... Kako si bio zadovoljan s njima i sto bi
eventualno mijenjao?
U tvom slucaju pise: tires: Schwalbe CX Comp, Active, 40x622

Sad ako zelis nesto posebno, ovisi sto ti treba.

Usporedjivati gume po specifikacijama realno mozes samo unutar istog
proizvodjaca. Ili najbolje osobnim isprobavanjem / razgovorom s drugima...

Npr. ja sam imao Schwalbe Road Plus s kojima nisam bio zadovoljan (busenja,
i problemi prilikom cak i laganog offroada ili nesavrsene ceste, npr.
izjedene od tragova kamiona) pa sam nakon razgovara i proucavanja za svoj
trekking uzeo Marathon Plus Tour sa kojima sam super zadovoljan (obisao
njima za test Budimpesta - krug oko Balatona - Hrvatska proslo ljeto).

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-plus-tour

Ekstremna otpornost na busenje (jer mi je to bitno) i super za slican omjer
cesta/makadam kao sto i ti trazis, samo su malo vece mase. Sto znaci da kad
ubrzavas je mrvicu tromiji. Ako ne ganjas trke, po meni nebitno. Imaju i
reflektirajucu traku sa strane, sto je korisno za vidljivost.

Ja sam uzimao 47-622 iako su mi na granici sirine radi blatobrana, jer se
mogu pumpati i na samo 3.0 bara (one tanje trebaju bar 3.5 bara da ih ne
unistavas). Inace, sto manji pritisak, udobnije je na neravnom terenu, ali
vise energije trosis na pedaliranje.

> Što se tiče cijene, ciljam na 150-180 kuna po komadu.

Schwalbe marathon plus tour su nesto skuplje, oko 240kn sam platio komad
IIRC. No trebale bi biti (barem u usporedbi sa drugim Schwalbe gumama) vrlo
izdrzljive, pa se mozda isplati ako gledas dugorocnije.

Ako si mozes priustiti, i bitno ti je da se ne busi (po makadamu zna biti
trnja i sl, a i po cestama/bic. stazama nasim razbijenih boca i sl)
preporucam bar zadnju uzeti pa probati.

Nesto slabija varijanta koja mi je bila backup plan je obicna Schwalbe
Marathon, ta je oko 190kn.
--
Opinions above are GNU-copylefted.