nekoliko pitanja - LinuxMint, Fedora i Samba

Zare

Pozdrav svima,

Imam nekoliko pitanja:

1. LinuxMint. Ne uspijevam napravit update ni LinuxMint 7-a, ni
LinuxMint 15.

Sto je sa njihovim repozitorijima i gdje se uopce nalaze?

2. Fedora Core 6. Ovaj stari linux uspjesno sam apdejtirao i radi o.k.
Stvar je u tome sto rabim naredbu mdadm za izradu softverskog raida.
Napravio sam raid5 i on radi:

mdadm --create --verbose /dev/md0 --level=5 --raid-devices=3 dev/sda1
/dev/sda2

nakon toga: mkfs.ext3 /dev/md0

mdadm --detail --scan >> /etc/mdadm.conf

prilikom bootanja fedora izradi /dev/md0 i nakon podizanja sustava
moram mountat sa: mount /dev/md0 /media/test

nakon toga normalno koristim raid5.

a) e sad gdje u procesu bootanja fedore moram mountat raid5 da ga mogu
normalno navesti u fstab datoteci - tamo mogu nalozit filesystem
check.

b) ne vidim pri spustanju sustava destroying raida - kako cu uopce
znat da je raid5 spusten pravilno?

3. Samba. Samba 3 radi o.k. ali bih htio znati sintaksu naredbe
CREATE MASK.

Tu bih naredbu stavio u smb.conf za folder koji zelim dijelit u
lokalnoj mrezi, ali mi treba ta naredba koja bi omogucila svim userima
read & write access za sve podfoldere i fajlove u njima.

zanima me da li ta naredba omogucuje rekurzivno setiranje dozvola za
sve novokreirane podfoldere i fajlove u njima?

Unaprijed hvala na odgovorima,

Zare

Vaso

On 12/02/2016 06:48 PM, Zare wrote:

> Pozdrav svima,
>
> Imam nekoliko pitanja:
>
> 1. LinuxMint. Ne uspijevam napravit update ni LinuxMint 7-a, ni
> LinuxMint 15.

Pa ni theBillovi koji su namlatili brdo love na 'odrzavanju'
ne rade apdejte za stare verzije OS ( Operational Shit!) LOL

--
Branko Vasiljev:
Vise se NIkada Nitko NECE Na Softveru

Mladen Gogala

On Fri, 02 Dec 2016 18:48:44 +0100, Zare wrote:

> [...]
> LinuxMint 15.
>
> Sto je sa njihovim repozitorijima i gdje se uopce nalaze?

Ne radi Google?

https://lmgtfy.com/?q=linux+mint+repository+list

--
Mladen Gogala
The Oracle Whisperer

Zare

On Sat, 3 Dec 2016 21:06:47 +0000 (UTC), Goran Zugelj
<ime.p...@vuka.hr> wrote:

>Osim za par specificnih stvari, Mint je Ubuntu based i koristi Ubuntu
>repozitorije. Jel ovo typo, pa je trebalo pisati 17 ili je stvarno 7?

Ne nije typo, radi se o mintu 7 koji se vrti na staroj BX cipset
ploci.

Preciznije, tu plocu koristim za ucenje starih OS-eva, na njoj se jos
vrte FreeNAS 0.7.2 i Fedora Core 6.

> [...]
>deb http://archive.canonical.com/ubuntu/ trusty partner
>
>S time da zamjenis codename Minta i Ubuntua na kojem je baziran. Ovdje
>mozes naci koja verzija Minta je bazirana na kojem Ubuntutu:
>
>https://en.wikipedia.org/wiki/Linux_Mint_version_history
>https://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_version_history
>
>Ako se radi o 7-ici, onda bi to prva linija umjesto 'rosa' imala 'gloria':
>
>deb http://packages.linuxmint.com gloria main upstream import
>
>A Ubuntu linije bi umjesto trusty imale jaunty (u ovom slucaju):

okej, hvala na trudu za pisanje ovih adresa, to negdje moram
promijeniti u konfiguraciji Apt-a, zar ne?

>Cekaj, napravio si raid5 polje sa dvije particije istog diska? Zasto?

ne, to je typo, devices su: /dev/sdb /dev/sdc /dev/sdd

>Iako ovo gore nema smisla, raid polje mountas kao i svaku drugu particiju:
>
>/dev/md0 /media/test ext3 opcije-koje-zelis 0 5
>
>Ovaj 5 na kraju je proizvoljan broj kojim definiras redoslijed
>chekiranja filesystema kod bootanja. U ovom slucaju bi bio 5. po redu
>(pod predpostavkom da imas vise diskova koje treba chekirati prije).
>Naravno /media/test mora postojati prije mountanja.
>
>man mount

dakle ovo sve skupa radi, a hvala i na tvojim savjetima. Kod FC6 raid
podrska za kernel ucitava se prije citanja fstab datoteke, tako da
slijedeca linija u fstabu uredno prolazi i po dizanju sustava RAID je
automatski mountan, bez potrebe za rucnim mountanjem.

**********************************
/dev/md0 /media/test ext3 defaults 0
2
**********************************

>Spusten? Dovoljno je napraviti umount filesystema. Kakav destroying?

ma moram priznat da me je FreeNAS razmazio : em izricito i vidljivo
sastavljanje raida pri dizanju, em rastavljanje raida (oni kazu
destroying) pri spustanju OS-a, em automatski tuning postavki kernela,
em automatski tuning postavki SAMBE...)))

nema brige, FC6 uredno javlja spustanje raida pri shutdownu!

>Samo userima ili bi koristio grupe? Smiju li useri brisati nesto sto je
>stavio drugi user? Ako ne, to zahtjeva drugacije permissione. Nemas li nekakav
>primjer smb.conf-a koji dodje s instalacijom?
>
>Za tvoj slucaj da svi mogu sve, sintaksa je ova:
>
>create mask = 0666 # za datoteke
>directory mask = 0777 # za direktorije

dakle to je covjece upravo to sto sam trazio! Radi se o istim
postavkama kao i za Sambu na FreeNAS-u: "svi mogu sve", nema postavki
pojedinacnih usera.

>Mozes koristiti i 0640, odn. 0750 ako ces imat jednog usera i svi ce
>koristit tog usera za spajanje. Mozes i forsat permissione sa:
>
>force create mode , odn. force directory mode .
>
>Ne znam kakav sadrzaj imas u tom share-u i koliko ti je bitna sigurnost,
>pa si sukladno tome slozi permissione. Inace, sintaksu smb.conf-a, kao i
>za sve ostalo mozes naci u manualu: man smb.conf .

>Da.

Dakle hvala na svim odgovorima!

Zare

Luka Ćavara

On 12/06/2016 07:52 PM, Goran Zugelj wrote:

> /etc/apt/sources.list
>
> apt-get update
> apt-get dist-upgrade

apt-get update
apt-get upgrade
apt-get dist-upgrade

Luka Ćavara

On 12/07/2016 11:38 PM, Goran Zugelj wrote:

> [...]
> dist-upgrade _in_addition_to_performing_the_function_of_upgrade_, also intelligently handles
> changing dependencies with new versions of packages; apt-get has a "smart" conflict
> resolution system, and it will attempt to upgrade the most important packages at the expense
> of less important ones if necessary. The dist-upgrade command may therefore remove some
> packages. The /etc/apt/sources.list file contains a list of locations from which to retrieve
> desired package files. See also apt_preferences(5) for a mechanism for overriding the
> general settings for individual packages.

Ja idem na sigurno. prvo nadogradim postojeću inačicu.
Čak i u Windowsima nije bilo pametno stavljati service pack, koji bi
tobože trebao sadržavati sve već postojeće zakrpe.

Zare

On Wed, 7 Dec 2016 22:38:56 +0000 (UTC), Goran Zugelj
<ime.p...@vuka.hr> wrote:
ma malo morgen.

apt-get update me izbaci na brzaka.

*********************************
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid main restricted
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid main restricted
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates main
restricted
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates main
restricted
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security main
restricted
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security main
restricted

deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid universe
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid universe
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates universe
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates
universe
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security universe
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security
universe

deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid multiverse
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid multiverse
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates multiverse
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-updates
multiverse
deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security multiverse
deb-src http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu intrepid-security
multiverse

deb http://packages.linuxmint.com felicia main upstream import
deb http://extra.linuxmint.com felicia main
***********************************

jedino ove stavke pod old-releases rade. sada upravo updejtira pa cu
vidjet rezultat.

stroj je ionako preslab za upgrade minta.

inace sources.list je musicav za ne vjerovat....))))

LP, Zare

Zare

ovo je dobro znat.

Zare

Goran Zugelj

Debian packaging je miljama daleko od windows update-a. Inace
usporedjivat windowse s linuxom je besmisleno. Za jedno 15 godina kad u
M$-u napokon shvate da postoji elegantno rjesenje za update i uvedu
svoju verziju, predstavit ce to kao revolucionarnu tehnologiju,
svemirsko dostignuce, kako to inace uvijek cine. Sama potreba da
gomilaju tone i tone starih updejta na lokalni disk koje ne mozes
obrisat je ravna ludilu.

Goran Zugelj

O cemu pricas?

Zare

On Thu, 8 Dec 2016 13:27:24 +0100, Goran Zugelj <ime.p...@vuka.hr>
wrote:
ma nista, kad ubacim u njega stavke za ftp koje ne rade blokira cijeli
update i prijavi da postoji greska u sources list....

ne shvacam da ne moze ignorirat pogresnu stavku u sources list i
nastavit dalje...

btw, update je gotov i mint radi o.k.

Zare

Zare

On Thu, 8 Dec 2016 13:26:28 +0100, Goran Zugelj <ime.p...@vuka.hr>
wrote:

> [...]

moze li koja preporuka za alternativne izvore za mint, da je ubacim u
sources.list?

LP, Zare

Luka Ćavara

Mint koristi Ubuntu repozitorije, ali pošto je to sve na bazi debiana,
možeš koristiti i debianove.

Postoji i nekakva "online sources.list generator", u kojem izabereš
inačicu debiana i on ti za nju izbaci sources.list
No nisam siguran da li vrijedi što.

Zare

okej, pogledat cu.

LP, Zare

Zare

On Thu, 8 Dec 2016 19:19:03 +0000 (UTC), Goran Zugelj
<ime.p...@vuka.hr> wrote:

>Naravno. Ako ne moze pristupiti repozitoriju, kako bi trebao napraviti
>update?

ako ne moze pristupiti repozitoriju zbog typa u stavci valjda moze
preskociti tu stavku, uzeti u obzir slijedeci repozitorij naveden u
sources listi i nastavit update?

ma uostalom nije vazno, stvar radi.

>A kako bi on trebao znat koji od repozitorija je tebi bitan, a koji
>nije? Ako znas da ti je nebitan i uz to nedostupan, samo ga
>zakomentiras ili obrises. 5 sekundi posla.

okej, razumio.

Zare

Mladen Gogala

On Thu, 08 Dec 2016 13:26:28 +0100, Goran Zugelj wrote:

> Debian packaging je miljama daleko od windows update-a. Inace
usporedjivat
> windowse s linuxom je besmisleno.

Zasto? Radi se o operacionim sustavima za desktop racunala. Itekako ih je
moguce usporediti.

>Za jedno 15 godina kad u M$-u napokon
> shvate da postoji elegantno rjesenje za update i uvedu svoju verziju,
> predstavit ce to kao revolucionarnu tehnologiju, svemirsko dostignuce,
> kako to inace uvijek cine.

MS update nije nista losiji od Debian verzije?

>Sama potreba da gomilaju tone i tone starih
> updejta na lokalni disk koje ne mozes obrisat je ravna ludilu.

Mozes ih obrisati. Potrazi pod "bleachbit". Ja ih, dapace, redovito
brisem.

elidad...@gmail.com

Korisnik WCW Sting Crow Promo Theme Je Ponovo Dostupan.

elidad...@gmail.com