Google Gruplar, artık yeni Usenet gönderilerini veya aboneliklerini desteklememektedir. Geçmişteki içerikler görüntülenebilir kalmaya devam edecek.

REHIDROMIKS

374 görüntüleme
İlk okunmamış mesaja atla

Igor Radenovic

okunmadı,
30 Eyl 2008 09:19:0630.09.2008
alıcı
Zanima me, moze li se REHIDROMIKS koristiti za rehidraciju prilikom napornih
planinarskih tura i u kojoj dozi.
Recimo, ako se hoda 4-6 sati po planinskom terenu i vecem usponu.
Da li se sadrzaj kesice moze sipati u obicnu ili prokuhanu da ne kazem
destiliranu vodu ?
Na uputstvu pise prokuhanu, ali mi nije jasno da li je to kada je upotreba
za male bebe ili da se balans elktrolita nebi narusio.
Pozdrav, Igor

Damjancic

okunmadı,
30 Eyl 2008 13:37:2230.09.2008
alıcı
> Zanima me, moze li se REHIDROMIKS koristiti za rehidraciju prilikom
> napornih planinarskih tura i u kojoj dozi.
> Recimo, ako se hoda 4-6 sati po planinskom terenu i vecem usponu.

Ne vidim zasto ne, ali...ako mislis na planine na nasim visinama (do i oko
2000m) 4-6 sati hoda ne bi se moglo nazvati "napornom turom", svaka normalno
zdrava osoba morala bi to podnijeti bez potrebe za nekom specijalno
proracunatom rehidracijom (naravno, uz kvalitetnu odjecu i nesto osnovnog
znanja o ponasanju u planini). Vecina planinara rehidrira se pivom;-) Osobno
nikad ne bih to pokusao iz jednog jedinog razloga - planine bi trebale
predstavljati izvor uzitka i dusevnog mira, a jesi li ikad probao
Rehidromix? Dobro, de gustibus...ali meni je taj okus dovoljan da pokvari
cijeli vikend (doduse ima nesto godina otkad sam ga pio, mozda su ga
poboljsali u medjuvremenu).

> [...]
> Na uputstvu pise prokuhanu, ali mi nije jasno da li je to kada je upotreba
> za male bebe ili da se balans elktrolita nebi narusio.

Ako ides na brdo neke vece visine prokuhaj vodu, ali to napravi doma.
Zaboravi topljenje snijega i prokuhavanje na licu mjesta, nevjerojatno
koliko plina treba za prokuhat vodu za caj na 4000m. Ako ides na domaca
brda, prokuhavanje ti opet ne gine ako mislis koristiti vodu sa planine jer
je to organolepticki bolja varijanta od kemijskog tretiranja a nikad ne znas
u kojem stanju je izvor. Uglavnom napravi ga onako kako oni kazu, naravno da
nije ista stvar ako ga uspes u mineralnu vodu iz ducana.

p,
D.

Jura

okunmadı,
30 Eyl 2008 14:14:0630.09.2008
alıcı
> Ako ides na brdo neke vece visine prokuhaj vodu, ali to napravi doma.
> Zaboravi topljenje snijega i prokuhavanje na licu mjesta, nevjerojatno
> koliko plina treba za prokuhat vodu za caj na 4000m.

Pa sta ne bi trebala voda na 4000m prokuhat brze nego na 0m? BIt ce niza
temperatura na kojoj zakipi ali to je druga stvar i tome ionako nema lijeka
(osim ako ne nosis ekspres lonac sa sobom :) ). Vjerojatno duze treba jer
prvo treba otopit snijeg a vjerojatno i puse vjetar i slicno...
BTW, meni je rehidromiks bas fin... po mlijeku mi ima okus... al ozbiljno.

Damjancic

okunmadı,
1 Eki 2008 01:27:431.10.2008
> [...]

> (osim ako ne nosis ekspres lonac sa sobom :) ). Vjerojatno duze treba jer
> prvo treba otopit snijeg a vjerojatno i puse vjetar i slicno...

Tocno. Voda na 3000m vrije na oko 90st.C, na 4500m na 85st.C. Samim time
(glede na sterilizaciju) treba produziti vrijeme vrenja, a nakon neke visine
bit ce nemoguce sterilizirati vodu prokuhavanjem (osim, naravno, prije
spomenutog ekspres-lonca:-)).Vrijeme potrebno za skuhati neku namirnicu
produzit ce se za 3.8x na 3000m odn. 7.2x na 4500m. Nekakvo normalno kuhalo
prokuhat ce litru vode u sobi u Starigradu (hocu reci na morskoj razini i
bez vjetra) za ispod 10min. Uz jaci vjetar to vrijeme se moze produziti na
25 min. i vise, ako uopce uspije. Osobno, jednom sam na Risnjaku koji i nije
nesto posebno visoko pokusavao zagrijati pola litre vode. Nakon deset minuta
po povrsini se poceo stvarati led, bez obzira na full odvrnuto kuhalo, iako
vjetar i nije bio nesto posebno jak. Plus naravno promjena agregatnog stanja
kod topljenja snijega koja trosi dodatnu energiju...

> BTW, meni je rehidromiks bas fin... po mlijeku mi ima okus... al ozbiljno.

Pa rekoh, de gustibus...meni je recimo riblje ulje skroz OK...

p,
D.

Igor Radenovic

okunmadı,