Motor ventilatora vanjske jedinice!

Gvapo

Imam problem u vanjskoj jedinici. Točnije u smanjenju broja okretaja
ventilatora u jedinici. Upola slabije se okreće pa na izmjenjivaču i manje
skida temperaturu plinu (nakon
komprimiranja) a to je uzrok i slabijem oduzimanju temperature u unutarnjoj
nakon
ekspanzije. Toliko slabo vrti da se i kompresor pregrije pa ga isključi
termalna zaštita. Pitanje znalcima! Što bi mogao biti uzrok padu broja
okretaja. On vrti ali ne dovoljno brzo. Postoji li u jedinici i nekakva
elektronska regulacija brzine vrtnje ili je on spojen direktno na rad
kompresora odnosno na mrežu. Očistio sam saće izmjenjivača pa ima protok
ali ne znam što bi bio uzrok usporenju vrtnje. Radi se o HAIER (3,5 kw)
klimi. Kolika je cijena (odokativno) motora vanjskog ventilatora? Jesu li
ti motori univerzalni ili mora biti određeni za dotični model? Hvala!

Vjeko

zovi u MB frigo. Oni uvoze Haier.

Gvapo

Riješeno!!

MP

On 9.7.2010 10:38, Gvapo wrote:

> Riješeno!!

Napisi sto je bilo posrijedi, da i mi nesto naucimo...

Gvapo

Nisam baš siguran imali se od mene što naučiti, ali eto tijek radnje.
Skinuo sam prednju masku vanjske i vidio da je na krilima ventilatora dosta
prljavštine. Propeler sam odvojio od motora i oprao jer i te nakupine
sigurno onemogućuju bolji protok kroz saće. Kada je propeler bio vani još
sam jednom četkom (kompresor na žalost nemam) očistio saće. Ventilator se
izuzetno lako okreće i nema problema kod pokretanja ali imam osjećaj da ta
vrtnja u maksimali nije kako je prije bila. Niti znam broj okretaja u špici
a niti nemam mogućnosti provjere tako da se sve svodi na osjet i sumnju.
Sada kada je sve čisto stvar radi dosta dobro, ali još uvijek ima osjećaj
da to nije ono. Očito moj osjećaj nije mjerka. Još je ostala reparacija
ventilatora unutarnje jedinice.

Gvapo

Baš prije par minuta čujem kompresor da bučnije radi i nakon toga se
isključi (bimetalna zaštita). Snaći problem protoka zraka a samim tim i
hlađenje saća je i dalje aktelan. Zvao sam servisera i prekontrolirao je
plin. Kaže ima ga dovoljno. Nije moje da sumnjam. Ako nije problem u
smanjenom broju okretaja i plinu, ne znam u čemu je. Više nemam ni jednu
ideju!

Nike

Zamjeni kondenzator motora. Mislim da sam to već negdje napisao.

Nike

On Mon, 12 Jul 2010 13:20:26 +0200, Gvapo wrote:

> [...]
> plin. Kaže ima ga dovoljno. Nije moje da sumnjam. Ako nije problem u
> smanjenom broju okretaja i plinu, ne znam u čemu je. Više nemam ni jednu

Ima li ga točno koliko treba ili ne, može se znati jedino rekuperiranjem
plina i vaganjem toga što je rekuperirano.

Gvapo

Hvala, moram vidjeti vrijednost kondenzatora. Malo mi je pristup klimi
kenjkav. više njih mi je reklo da je kondić uglavnom na vrhu ispod
poklopca. Morati ću ga se nekako dolopati i zamijeniti, mada mi je bilo
ćudno da ima kondenzator za "rad". Mislio sam da ima samo za "pobudu" tj
lakše pokretanje!

Nike

Ventilatori su najčešće PSC motori(permanent split capacitor).

Nike

On Wed, 14 Jul 2010 17:40:45 +0200, Gvapo wrote:

> Već sam napisao da je pristup gornjem dijelu vanjske jedinice gotovo
> nemoguć bez skidanja iste, pa sam otvorio identičnu (imam dvije) i
> „uslikao“ sadržaj ispod gornjeg poklopca. Dakle slika je čisto informativna
> s namjerom da mi neka „dobra servisna“ duša kaže koji bi od ova dva
> kondenzatora imao funkciju „radnog“ a ne „inicijalnog“ i kojeg od ta dva
> obzirom na fumkciju moram zamijeniti da bi ventilator radio punim brojem
> okretaja.

MAnji je kondenzator od ventilatora a veći od kompresora. Mijenjaj manji.

> Nadam se da ću naći tj. Moći u Zg kupiti zamjenski. Obzirom da mi
> slijedi skidanje vanjske jedinice bilo bi (mislim) pametno i korisno plin
> „pohraniti“ ili kako da to već nazovem „spremiti“ u vanjsku jedinicu. Ne bi
> htio da prilikom otpajanja cijevi izgubim plin. Molim da mi se da savjet
> koje ventile na vanjskoj zatvorim prije komprimiranja i time „ispraznim“
> sistem.

Prvo tanju a onda nakon 30-45 sek. deblju i odmah ugasi klimu.

> Od vanjske do unutarnje je oko 3 m cijevi pa se nadam da nakon
> reparacije i ponovnog sastavljanja neće biti potrebno vakumirati cijevi.

Hoće!
> [...]
> sistem. Pretpostavljam da je radnja moguća jer je u novim klimama sav plin
> u vanjskoj jedinici. Molim savjet u nadi da neću svojom akcijom konkurirati
> ljudima kojima je to posao. „Nike“ je komentirao kontrolu plina i
> konstatirao da se odgovarajuća količina plina u sistemu može i treba
> konstatirati jedino rekuperiranjem i vaganjem istog. Sve drugo je fušeraj.
> E upravo takvu „odokativnu metodu“ je primijenio serviser (došavši na moj
> poziv) firme koja mi je montirala klimu. To mi je bilo dovoljno da sam
> krenem u pokušaj popravka. Hvala svima unaprijed na dobronamjernim
Ne možeš sam to odradit nefušerski, ako nemaš vakuum pumpu.

Gvapo

Puno hvala! U konačnici mi stručna osoba mora doći pregledati količinu
plina u obje klime. Nije se kontroliralo preko 5 godina. Za sada dok ova
strka struke za saradom (što je i normalno) ne prođe, morati će raditi i u
"nevakumiranom" sistemu. Još jedno pitanje, kada si toliko ljubazan. Klimu
prije zatvaranja ventila, redoslijedom koji si napisao, pustim da radi u
modu hlađenja ili grijanja? Još jednom puno hval, stvarno si mi pomogao!

Nike

On Thu, 15 Jul 2010 22:18:06 +0200, Gvapo wrote:

> [...]
> prije zatvaranja ventila, redoslijedom koji si napisao, pustim da radi u
> modu hlađenja ili grijanja? Još jednom puno hval, stvarno si mi pomogao!

Hlađenje!
Ni slučajno ne pokušavaj klimu pustit da radi nevakumirana. Kad proces
raspadanja ulja na kiseline krene, onda se više ne može zaustavit, osim
ugradnjom specijalnog filtera a koji ne može popravit nastala oštečenja i
koji se opet nakon nekog vremena skida. A ulje se u klimi ne može
zamjeniti.

Gvapo

Ovo s radom klime nevakumiranim relativno kratkim cijevima (3m) bilo mi je
logično nakon nekih činjenica. Sjećam se, prije par godina, mogle su se
kupiti klima i „kit“ za ugradnju tj. cijevi koje čak na kraju i nisu bile
pertlane. Naravno da ni vakumirane nisu bile pa je to narod u samougradnji
montirao. Nakon postavljanja na svoje mjesto jedinica, spajali su to
raznoraznim piganjem i čekić-pertlanjem, naravno bez vakumiranja. To
govorim s pouzdanom informacijom jer je to tako napravio i moj znanac. Na
upit o vakumiranju i nije znao što je to. Klima dan danas radi svoje. Zato
sam se i nadao da će i nevakumiranje nakon ponovne montaže proći. Ali ako
ti kažeš da bi bilo štetno onda se neću upuštati u to bez da mi neko od
majstora ne „isprazni“ sistem.

Gvapo

On Thu, 15 Jul 2010 22:48:35 +0200, Nike wrote:

Dečki, stvar dela!!!! Vanjska skinuta, otvoren poklopac, zamijenjen kondić,
stavljeno na mjesto i delaaaaaa! Još jednom hvala svima na savjetima bez
kojih "operacija" ne bi bila uspješna: Nike posebno pozdrav tebi!

ivan....@gmail.com

Dana utorak, 13. srpnja 2010. u 18:47:04 UTC+2, korisnik Nike napisao je:
> Ventilatori su najčešće PSC motori(permanent split capacitor).

jel moguce da izbacuje ako sam stavio 5uF kondezator umjesto 1,5uF na motor vent. vj
Message has been deleted

s.must...@gmail.com

sve je ok samo treba zamjenuti kondezator vanjskog ventilatora 2-3mF najcesce,procitati na starom

Nikolaj Lazic

Dana Tue, 11 Feb 2020 04:35:37 -0800 (PST), s.must...@gmail.com <s.must...@gmail.com> napis'o:
Taj je prije 10 godina vec bacio tu klimu.