סוגיא בדף ו

0 views
Skip to first unread message

שלומי ואמונה

unread,
Sep 12, 2011, 3:41:35 AM9/12/11
to hma...@googlegroups.com
שלום וברכה!
בסוגיא בדף ו ישנה מחלוקת בין רב הונא לרב נחמן במקרה שאדם סמך כותל לחלק מהכותל שחברו בנה (מדובר בחלק שלא מחייבים אותו - למעלה מד' אמות). האם מחייבם אותו על הכל או שמא רק על החלק היחסי שבנה. לכא' דעת רב הונא מסתדרת עם הכיוון של המשנה שאמרה אע"פ שלא נתן את התקרה מגלגלים עליו את הכל, ודעת רב נחמן לכא' לא מסתדרת עם פשט המשנה שהרי הוא מחייב רק על מה שסמך ולא על משהו עתידי או על סמך גילוי דעת.  לא ראיתי שמישהו מתייחס לדבר זה . יש למישהו רעיון? 

חיים בעדאש

unread,
Sep 12, 2011, 3:37:53 PM9/12/11
to hma...@googlegroups.com
גם אני לא ראיתי - אך חשבתי גם על השאלה הזו....
אולי מגלגלין עליו את הכל לדעת רב נחמן הכוונה לגבי כל השיעור של הכותל שהוא בנה "אע"פ שלא נתן עליו את התקרה - מגלגלין עליו את הכל" - אע"פ של השתמש עוד כלל בחלק שמול הכותל מגליגלין עליו את כל מה שהוא עתיד להתמש ולשים עליו תקרה...
(אם תחזור על זה כמה פעמים זה גם ישמע הגיוני...  )
צריך עוד עיון בדבר,
בברכה,
חיים.
 

 
בתאריך 12 בספטמבר 2011 10:41, מאת שלומי ואמונה <shlom...@gmail.com>:
35F.gif
330.gif

שלומי ואמונה

unread,
Sep 13, 2011, 3:08:59 AM9/13/11
to hma...@googlegroups.com
בוקר טוב!
ראיתי בהערות של השוטנשטיין בשם התורת חיים שכתב שרב נחמן למד את הדין מדברי המשנה, שכתוב "אע"פ שלא נתן עליו את התקרה" ואם היה רוצה ללמוד שאפילו לא בנה את הכותל באותו גודל חייב על הכל, המשנה הייתה צריכה לכתוב את זה, כיוון שזה חידוש יותר גדול. ודוק.
כל טוב!


בתאריך 12 בספטמבר 2011 22:37, מאת חיים בעדאש <haim...@gmail.com>:
35F.gif
330.gif
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages